22 Ιαν 2015

Η ακτινογραφία του παγκόσμιου στόλου στα πλοία ξηρού φορτίου







Μπορεί χθες η ναυλαγορά ξηρού φορτίου να ανέβηκε κατά 17 μονάδες φθάνοντας τις  770 όμως η  συνεχόμενη πτώση του BDI προβληματίζει.

 Η αιτία είναι  πρωτίστως η δραματική πτώση των Capes και δευτερευόντως των  Panamax, καθώς οι υπόλοιποι δείκτες των
Supramax και των Handysize έδειξαν πιο ισχυρά σημεία αντίστασης, όπως συνήθως συμβαίνει αφού   τα μικρότερης χωρητικότητας  πλοία δεν χαρακτηρίζονται από τόσο έντονη μεταβλητότητα συγκριτικά με τα
μεγαλύτερα.

Ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA αφού επισημαίνει ότι «Καθώς βρισκόμαστε στις αρχές του έτους και καθώς λογικά δεν αναμένονται να υπάρξουν συγκλονιστικές εξελίξεις στην ναυλαγορά μέχρι και το τέλος Φεβρουαρίου όπου θα έχουν ολοκληρωθεί και οι εορταστικές εκδηλώσεις/αργίες στην Ασία για το Νέο Έτος» στη συνέχεια παρέχει στην εβδομαδιαία   αναφορά του πληροφορίες για  τον στόλο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.

«Έως και τις αρχές του Δεκεμβρίου του 2014, το βιβλίο παραγγελιών των Capes, από 100.000 τόνους DWT και άνω, αριθμούσε 372 πλοία ή 73,6 εκ. τόνους DWT. Περίπου το 35% του υπό παραγγελία
τονάζ προέρχεται από συμβόλαια που υπεγράφησαν   το 2014 με το 68% των παραγγελιών να έχει δοθεί σε κινέζικα ναυπηγεία και το 18% σε ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας.
 Το 38% από αυτές τις παραγγελίες αφορά σε Newcastlemax των +200,000 τόνων περίπου όπως επίσης 38% αφορά σε Capes
των 180.000 – 189.000 τόνων.
Έως και τις αρχές Δεκεμβρίου υπολογίζεται ότι παραδόθηκαν 91
πλοία ενώ οδηγήθηκαν προς διάλυση 25» και συνεχίζει:

«Για την ίδια χρονική περίοδο έως τις αρχές Δεκεμβρίου του 2014, ο στόλος των Panamax, από 65.000 – 100.000 DWT αυξήθηκε με μειωμένο ρυθμό του 6%, συγκριτικά με την 9% αύξηση το 2013 και με διψήφιο ποσοστό τα προηγούμενα 3 χρόνια πριν το 2013. Παρά την πτωτική πορεία της
αύξησης του στόλου, ο τομέας των Wider Panamax, συμπεριλαμβανομένων και των Kamsarmax, είναι αυτός που θα παρουσιάσει την μεγαλύτερη αύξηση.
Σχεδόν το 30% των παραδόσεων σε DWT εντός του 2014 προήλθε από παραγγελίες του 2010 και ένα 50% προήλθε από παραγγελίες του 2011
και 2012».
Όσο για το 2015   εκτιμάται ότι η αύξηση του στόλου θα κυμανθεί στο 4,3%. Το  2014, παραδόθηκαν 162 πλοία και διαλύθηκαν 59.

Συνολικά στα Handymax έως Ultramax από 40.000 – 65.000 DWT, μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου του 2014, παραγγέλθηκαν 249 πλοία ή 15 εκ. τόνοι DWT, εκ των οποίων το 90% αφορά Ultramax από 60.000
– 64.000 DWT με τα κινεζικά ναυπηγεία να έχουν λάβει το 72% και τα Ιαπωνικά το 28%.
Το 2014 παραδόθηκαν 181 πλοία ενώ οδηγήθηκαν προς διάλυση 59. Αντίστοιχα στα Handysize από 20.000 – 40.000 DWT, o στόλος  σε χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 2% το 2014 με την μεγαλύτερη αύξηση σε
αυτά των 35.000 – 39.000 DWT. Για το 2015 εκτιμάται ότι ο στόλος θα αυξηθεί κατά 239 πλοία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.