15 Ιαν 2015

Μ.Βαρβιτσιώτης: Αυξήθηκε κατά 2 δισ. το ναυτιλιακό συνάλλαγμα το 2014





Παρουσία άνω των 3.000 πολιτών που κατέκλυσαν ασφυκτικά τη μεγάλη αίθουσα και τους γύρω χώρους κεντρικού ξενοδοχείου των Αθηνών, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου και Βουλευτής Β’ Αθηνών, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, πραγματοποίησε χθες την κεντρική προεκλογική του ομιλία.Έμφαση έδωσε ο κ. Βαρβιτσιώτης στο έργο του ως Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου:
«Έχοντας την ευθύνη τον τελευταίο ενάμιση χρόνο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου θέλω να σας πω τί καταφέραμε και τι μπορούμε να κάνουμε και πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα για τη χώρα μας προς όφελος της ανάκαμψης της εθνικής οικονομίας. Το 2014 αυξήσαμε το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που ήρθε στην χώρα κατά 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυξήθηκαν τα πλοία που φέρουν την  ελληνική σημαία, αυξήθηκε ο ελληνόκτητος στόλος και αυτό είναι μόνο ένα δείγμα του τι μπορούμε να καταφέρουμε.
Και μπορούμε να το καταφέρουμε αν έχουμε σχέση εμπιστοσύνης με τον επιχειρηματικό κόσμο και αν κρατάμε μια φιλο-επιχειρηματική πολιτική, πράγμα που το καταφέραμε σε μια περίοδο, μάλιστα, που ζητήσαμε από τους εφοπλιστές περισσότερους φόρους και, εν τέλει, πήραμε 420 εκατομμύρια καινούριους φόρους, από τον ελληνικό εφοπλισμό. Χωρίς, όμως, να διαλύσουμε τη σχέση εμπιστοσύνης και χωρίς να ανατρέψουμε τις συνταγματικές προβλέψεις πάνω στις οποίες βασίστηκε το «θαύμα» της ελληνικής ναυτιλίας, κάτι που σήμερα άλλοι θέλουν να αμφισβητήσουν. Παράλληλα, κάναμε τα λιμάνια μας πόλους ανάπτυξης. Μόνο στο λιμάνι του Πειραιά ολοκληρώσαμε τη μεγαλύτερη ξένη επένδυση  στον τόπο και, ήδη, από την επόμενη εβδομάδα φιλοδοξούμε να μπούνε μπροστά  οι μπουλντόζες. Και αυτή δεν είναι άλλη από το διπλασιασμό της επένδυσης της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά.  Τι σημαίνει αυτό; Το 2008 όταν η Κυβέρνηση Κώστα Καραμανλή έκανε την στρατηγική συμμαχία με την Κίνα και έδωσε δύο προβλήτες του λιμανιού του Πειραιά στους Κινέζους, τότε το λιμάνι του Πειραιά διακινούσε 450,000 κοντέινερ. Το 2014 έκλεισε με 3,5 εκατομμύρια  κοντέινερ  και το 2021, όταν θα έχει ολοκληρωθεί η επένδυση, θα φτάσουμε στα 6,2 εκατομμύρια και θα έχουμε κάνει το λιμάνι του Πειραιά, το πρώτο λιμάνι της Μεσογείου, έχοντας αξιοποιήσει τη γεωγραφική μας θέση. Για να περάσει όλη η επένδυση ζητήσαμε την έγκριση των Βρυξελλών και με πολύ μεγάλη δυσκολία την πήραμε. Και τότε δώσαμε την μάχη απέναντι στο λιμάνι του Ρότερνταμ και του Αμβούργου. Και καταφέραμε να κερδίσουμε τη μάχη στην Ευρώπη. Με επιχειρήματα, με επιμονή, με πολιτικές συμμαχίες, συμμαχίες από τον δικό μας πολιτικό χώρο. Απορώ αν αναλάβει ο Σύριζα την ευθύνη της διακυβέρνησης της χώρας με ποιους πολιτικούς εταίρους στην Ευρώπη θα διαπραγματευτεί».


Ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε, επιπλέον, στις προοπτικές που ανοίγονται για το μέλλον από την άσκηση αυτής της πολιτικής: «Τα λιμάνια μας μπορούν σήμερα να αποτελέσουν την πηγή νέων εσόδων για την εθνική οικονομία. Προσελκύσαμε ξένες εταιρείες και ήρθαν και εγκαταστάθηκαν, ήδη, στον Πειραιά, μεγάλοι κολοσσοί, η Samsung, η ΖΤΕ, η HewlettPackard, η Sony, οι οποίες έκαναν στον Πειραιά το κέντρο για την διανομή των προϊόντων τους στην Ευρώπη και, βέβαια, μεθαύριο θέλουν να κάνουν το κέντρο επισκευών, θέλουν να κάνουν τα κέντρα συναρμολόγησης, θέλουν, ακόμα, να εγκαταστήσουν και καινούρια εργοστάσια στη χώρα μας και να τα μεταφέρουν από την Κεντρική Ευρώπη που σήμερα βρίσκονται».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.