19 Ιαν 2015

Scrap: Το 2014 η 2η χειρότερη χρονιά της τελευταίας 5αετίας

Το 2014 μπορεί να χαρακτηριστεί σαν την 2η χειρότερη χρονιά της τελευταίας 5αετίας μετά το
2010, τόσο στο σύνολο της όσο και στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Ο συνολικός αριθμός των
διαλύσεων για όλους τους τύπους των πλοίων (Dry – Wet - Containers - Gas) το 2014 έφτασε τους
33 εκ. τόνους, το 2013 τους 47 εκ. τόνους DWT, το 2012 τους 58,6 εκ. τόνους DWT, το 2011 τους
42,5 εκ. τόνους DWT και το 2010 τους 28 εκ. τόνους DWT.

Η ουσία είναι ότι ο αριθμός των
διαλύσεων δεν ανταποκρίθηκε όχι μόνο στις προσδοκίες της αγοράς αλλά και στον αριθμό που θα
χρειαζότανε σαν ικανοποιητική συνθήκη ώστε να βοηθήσει και την πορεία της ναυλαγοράς.
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου το 2014 ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων έφτασε τους 15,8
εκ. τόνους DWT παρουσιάζοντας μείωση κατά 33% συγκριτικά με το 2013 που ο συνολικός όγκος
έκλεισε στους 23,2 εκ. τόνους. Το 2012 ο συνολικός όγκος των διαλύσεων έφτασε στους 33,4 εκ.
τόνους DWT, το 2011 τους 23,2 εκ. τόνους DWT και το 2010 τους 6,5 εκ. τόνους DWT.
Η αγορά τους πρώτους 5 μήνες δημιούργησε κάποιες θετικές προσδοκίες, τους επόμενους μήνες και
λόγω εποχικότητας έκανε μία κάμψη η οποία ήταν και είναι αναμενόμενη αλλά το αρνητικό σημείο
της χρονιάς είναι ότι δεν επανάκαμψε στα τέλη του χρόνου και ιδιαίτερα το τελευταίο τρίμηνο.
Εκτός από τις γνωστές διακυμάνσεις, που πολλές φορές έχουμε επισημάνει, στις τιμές του σιδήρου
στις εγχώριες αγορές της Ινδίας του Πακιστάν και του Μπαγκλαντές καθώς και τις μεταβολές στις
νομισματικές ισοτιμίες, κυρίως στην Ινδία, που επηρεάζουν πτωτικά την αγορά, αυτό που
χαρακτήρισε την αρνητική πορεία της αγοράς στα τέλη του χρόνου ήταν η αθρόα εξαγωγή σιδήρου
από την Κίνα σε χαμηλές τιμές στις προαναφερόμενες χώρες και ιδιαίτερα στην Ινδία και στο
Μπαγκλαντές. Αξίζει να αναφέρουμε πως κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου οι
προσφερόμενες τιμές από τους Cash Buyers έχουν υποστεί μείωση της τάξης του 20% η περίπου $
100 τον τόνο LDT.
Αν και είναι νωρίς ακόμη να γίνουν προβλέψεις για την πορεία των διαλύσεων το 2015, η επιβολή
φόρου 15% από το Πακιστάν στις εισαγωγές σιδήρου, οι εκτιμήσεις-φήμες ότι οι εξαγωγές σιδήρου
από την Κίνα θα περιοριστούν σε συνδυασμό με την πτωτική πορεία της αγοράς ιδιαίτερα στα πλοία
μεταφοράς ξηρού φορτίου - εν αντιθέσει με τα δεξαμενόπλοια όπου τον χειμώνα η αγορά
βελτιώνεται - και το γεγονός ότι συνήθως οι πρώτοι μήνες τους έτους είναι «δραστήριοι» αυξάνουν
τις πιθανότητες για βελτίωση της αγοράς, των τιμών αλλά και της σπέκουλας, το επόμενο
διάστημα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 773,610 DWT, εκ των οποίων το
74% (571,562 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 11% (84,499 DWT) δεξαμενόπλοια, και το
15% (117,549 DWT) Containers.Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 400 - $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 390 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 395 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 220 - $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.