19 Νοε 2013

Φεύγουν από την Αν.Μεσόγειο τα κρουαζιερόπλοια για Κίνα, Αυστραλία και Βραζιλία!!!




Χάνεται η κρουαζιέρα από την Ανατολική Μεσόγειο και αυτό έχει άμεσες επιπτώσεις και για την Ελλάδα. Το σχέδιο για να γίνουν τα ελληνικά λιμάνια homeport, δηλαδή να ξεκινούν και να καταλήγουν οι κρουαζιέρες σε αυτά είναι όνειρο μακρινό, παρά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης, ενώ οι διερχόμενοι επιβάτες το 2014 θα είναι λιγότεροι μέχρι και 25%.

  Το πολεμικό κλίμα στη Μέση Ανατολή  και η οικονομική  κρίση έχουν δημιουργήσει αρνητικό οικονομικό κλίμα της Ευρώπης οδήγησαν τους ομίλους κολοσσούς του κλάδου  να στραφούν στη Βόρεια Ευρώπη στην Δυτική Μεσόγειο και στην Άπω Ανατολή. Και αυτό κάτω από την πίεση των μεγαλομετόχων τους που θέλουν κέρδη τα οποία εξασφαλίζουν οι αναδυόμενες αγορές.
 Φέτος, υπήρξε αύξηση των διερχόμενων-τράνσιτ- επιβατών αλλά και του αριθμού αφιξο-αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων από τα ελληνικά λιμάνια διότι οι εταιρείες άλλαξαν τελευταία στιγμή τα δρομολόγια λόγω των ταραχών στη Β.Αφρική και στην Μέση Ανατολή.
Σε σχέση με την Ευρώπη που περιλαμβάνονται και ελληνικά λιμάνια και προορισμοί, είναι δεδομένο ότι  θα υπάρξει μείωση στον αριθμό κρουαζιερόπλοιων για την επόμενη χρονιά, καθώς επίσημα η Royal Caribbean δήλωσε μείωση 20% και από τα 13 πλοία θα δρομολογήσει τα  εννέα.
Η ανησυχία ήταν έντονη στα πηγαδάκια που δημιουργήθηκαν από ανθρώπους της κρουαζιέρας, στο περιθώριο του Συνεδρίου του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, με θέμα «Ελληνικοί Λιμένες Κρουαζιέρας - Καλές πρακτικές και διάδοση εμπειρίας» που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα.
Λύση άμεση δεν φαίνεται στον ορίζοντα και οι περισσότεροι στρέφουν το ενδιαφέρον τους στο πως θα προσελκύσουν Κινέζους τουρίστες  να κάνουν κρουαζιέρα αλλά και Ρώσους. Σχέδιο που στην πράξη , όπως επισημαίνουν οι καλά γνωρίζοντες είναι δύσκολο στην εφαρμογή του αφοί οι Κινέζοι είναι μακριά και οι Ρώσοι δεν πάνε κρουαζιέρα αλλά προτιμούν τα ελληνικά νησιά.
Όπως επεσήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου  Γιάννης  Μπρας, το 2014 η παγκόσμια κρουαζιέρα θα στείλει 24 κρουαζιερόπλοιά της στην Ασία, ενώ μέχρι πριν από τρία χρόνια ήταν μόλις δύο τα πλοία που είχαν οι εταιρείες εκεί.
Ανάμεσα σε αυτές είναι η Royal Caribbean ,  η Princes και  η Celebrity η οποία ιδρύθηκε από την οικογένεια Χανδρή  και  ανήκει στην RCCL και η οποία για πρώτη φορά ξεκινάει κρουαζιέρες  για πρώτη φορά πρόγραμμα πωλήσεων κρουαζιέρας στις αγορές της Ασίας και της Αλάσκας. Το 2013 η παγκόσμια κρουαζιέρα έχει περίπου 21 εκατ. επιβάτες συνολικά.
«Τα τελευταία χρόνια πολιτική των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας ήταν  προς αυτή την κατεύθυνση, δηλαδή να αξιοποιήσει τα οφέλη του μάρκετινγκ σε χώρες όπως η Αυστραλία, η Βραζιλία και η Κίνα, που έχουν σε μεγάλο βαθμό παραμείνει απρόσβλητες από την οικονομική κρίση που έπληξε τη Βόρεια Αμερική και στη συνέχεια εξαπλώθηκε στην Ευρώπη. Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για αυτή τη στροφή σε αυτές τις χώρες, όπως είναι η δύναμη της τοπικής οικονομίας, τα χαμηλά ποσοστά ανεργίας και αντίστοιχα τα υψηλά ποσοστά αποταμίευσης» επεσήμανε ο  Βασίλης Καραχάλιος Country Manager Sales Louis Cruises:
«Ένας άλλος λόγος που οι εταιρείες κρουαζιέρας δίνουν αυξανόμενη έμφαση στην περιοχή της Ασίας, είναι το γεγονός ότι η δρομολόγηση πλοίων στην περιοχή της Ασίας απευθύνεται κυρίως σε Αυστραλούς όπου τους προσφέρονται προγράμματα κρουαζιέρας κατά τη διάρκεια του χειμώνα.
Έτσι εξηγείται η  απόφαση της Royal Caribbean  να δρομολογήσει ένα mega κρουαζιερόπλοιο όπως το Voyager of the Seas που είναι το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο που είχε ποτέ ως βάση στην Ασία για να πραγματοποιήσει κρουαζιέρες το χειμώνα 2012 και 2013 στην Αυστραλία» και  συμπλήρωσε: «Για τη δε Κίνα θα έλεγα, ότι οι κρουαζιέρες είναι μια εντελώς νέα έννοια και αυτός είναι ο λόγος που οι ρυθμοί ανάπτυξης παραμένουν σχετικά χαμηλοί, παρά την έμφαση που έχει δοθεί στη χώρα από τις μεγαλύτερες εταιρείες όπως η Costa και RCI και μάλιστα με Homeporting με μεγάλης δυναμικότητας και νεότευκτα κρουαζιερόπλοια. Σύμφωνα με εκτιμήσεις η Ασία – με την Κίνα να ηγείται- αναμένεται να κυριαρχήσει στο παγκόσμιο τουρισμό κατά τις επόμενες δύο δεκαετίες, με συνέπεια η Κίνα να γίνει ένας σημαντικός παίκτης στην αγορά της κρουαζιέρας. Επιπλέον η Costa δρομολογεί ένα δεύτερο πλοίο από την Κίνα το 2013 και σε συνδυασμό με την κίνηση της RCI για τη δρομολόγηση του Voyagers of the Seas είναι σίγουρο ότι θα συμβάλλει καθοριστικά στη διαφήμιση και εκπαίδευση αυτής της ανώριμης αγοράς επιβατών κρουαζιέρας».
Για το ίδιο θέμα ο διευθύνων σύμβουλος της Navigator Travel, που εκπροσωπεί στη χώρα μας τις Royal Caribbean, Celebrity, Amazara και Disney, Ανδρέας Στυλιανόπουλος επεσήμανε:
«Με τη λογική ότι η Κίνα παραμένει μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη οικονομία με τεράστια προοπτική ως μαζική τουριστική αγορά, οι εταιρείες άρχισαν να αυξάνουν σημαντικά την εκεί προσφορά τους. Οι περιστάσεις έφεραν την Ασία στο προσκήνιο» και συνέχισε:
«Από την άλλη πλευρά, η ρωσική αγορά, που βρίσκεται σε ένα προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης σε σχέση με τη Κίνα, ακόμα δεν έχει μεταπηδήσει στην κρουαζιέρα. Αν αντιμετωπιστούν τα διάφορα ζητήματα που καθιστούν το ελληνικό κρουαζιερόπλοιο μη ανταγωνιστικό, μπορεί και να δούμε έναν εθνικό κλάδο νέας κοπής στη σημαία μας».

ΠΗΓΗ: Παραπολιτικά 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.