13 Νοε 2013

ΟΛΠ: Τα αυξημένα ρίσκα από τη νέα συμφωνία με την COSCO, σύμφωνα με την Alpha Finance

Η νέα συμφωνία του ΟΛΠ που αφορά την παραχώρηση στην Cosco και του δυτικού τμήματος της προβλήτας 3, την οποία θα κατασκευάσει και θα εκμεταλλευτεί η Cosco προβλέπεται να ανεβάσει  τη δυναμικότητα του λιμανιού στα 6 εκατ. διακινούμενα εμπορευματοκιβώτια από 3 εκατ. που είναι σήμερα. Ωστόσο, η Alpha Finance, λαμβάνοντας υπόψη το σενάριο του ΔΝΤ για την επόμενη τετραετία ότι η Ελλάδα θα έχει ανάπτυξη 4,6% από το 2017 και μετά, ώστε να φτάσει στα επίπεδα του 2008 μέχρι το 2030, εκτιμά ότι η ελάχιστη εγγυημένη χωρητικότητα του σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά δεν έχει καμία πιθανότητα να επαναληφθεί τουλάχιστον για τα επόμενα 20 χρόνια.

Αντίθετα,  λόγω της μη εκτέλεσης  κινδύνου (ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά έχει ολοκληρώσει όλες τις επενδύσεις εμπρόθεσμα)  και υπό την προϋπόθεση ότι α) αυξάνονται τα τιμολόγια, β) η ζήτηση από την Ευρώπη παραμένει ισχυρή και γ) ότι η Cosco αυξήσει με επιτυχία τη δραστηριότητά της στην περιοχή, τότε είναι πιθανό ότι ο ΟΛΠ θα αποκομίσει οφέλη παρόμοια με εκείνα της παλιάς συμφωνίας.  Για παράδειγμα, αν υποθέσουμε ότι οι υπηρεσίες του σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων αποδώσουν το 100% της ελάχιστης εγγυημένης απόδοσης σε ετήσια βάση μέχρι την ολοκλήρωση  της παραχώρησης σε τιμές που αυξάνονται κατά 2% ανά έτος, η τιμή παραχώρησης θα μπορούσε να ανέλθει σε 450 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, οι κίνδυνοι και η αβεβαιότητα που δεν υπήρχαν στην παλιά συμφωνία, υφίστανται τώρα. Επίσης, αναφέρει η Alpha Finance, κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι η όροι της παραχώρησης δεν θα αλλάξουν και πάλι, εάν χρειαστεί.  Επί του παρόντος, η τροποποίηση της ισχύουσας συμφωνίας παραχώρησης απαιτεί μια σειρά εγκρίσεων, με την έγκριση της ΕΕ να είναι η πλέον αβέβαιη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.