23 Νοε 2013

Aναζήτηση κεφαλαίων γα την «πράσινη» ναυτιλία







Η  ανάγκη για αναβάθμιση των υφιστάμενων πλοίων ώστε να είναι πιο φιλικά με το περιβάλλον και να καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα υπογραμμίστηκε στη διάρκεια του συνεδρίου  Greener Shipping Summit. Εκπρόσωποι από την Ελλάδα και το εξωτερικό συζήτησαν  για  τον καλύτερο τρόπο που τα πλοία θα μετατραπούν σε οικολογικά.


Όπως υπογράμμισε  ο Τάκης Κούτρης, πρόεδρος της MARTECMA και του συνεδρίου, είναι σαφές ότι οι λύσεις υπάρχουν, αλλά πρέπει να δοθεί και μεγάλη προσοχή στη λήψη αποφάσεων καθώς η νέα τεχνολογία είναι ακριβή και το μέλλον αβέβαιο.



Στις επιλογές για την αύξηση του περιβαλλοντικού επιπέδου των πλοίων αναφέρθηκε αρχικά ο κύριος ομιλητής, Κώστας Βλάχος, COO της Consolidated Marine Management, ενώ κατά τη διάρκεια της ημέρας έγιναν 21 παρουσιάσεις όπου αναπτύχθηκαν οι διαθέσιμες επιλογές για τη μετασκευή με εξοπλισμό νέας τεχνολογίας, και οι σύνεδροι ενημερώθηκαν για τα “καθαρά καύσιμα” και τα περιβαλλοντικά ζητήματα.



Κατά τη διάρκεια της συζήτησης έγινε σαφές ότι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι εφοπλιστές και οι διαχειριστές πλοίων, καθώς καινούριοι κανονισμοί θα επιβληθούν σύντομα, είναι η εύρεση κεφαλαίων για την αναβάθμιση των ήδη υπαρχόντων πλοίων. Οι μετασκευές των πλοίων αξίζουν ως λύση καθώς χρησιμοποιούνται “καθαρές” τεχνολογίες αλλά παραμένουν ακριβές και αποτελούν σχετικό ρίσκο.



Όπως επισημάνθηκε, πολλές από τις τεχνικές λύσεις που είναι διαθέσιμες σήμερα, με στόχο να καταστεί η ναυτιλία ένας πιο “πράσινος” κλάδος, απαιτούνται από τους ρυθμιστικούς κανονισμούς και δεν προσφέρουν κανένα οικονομικό όφελος για τους ιδιοκτήτες / διαχειριστές του πλοίου, το αντίθετο μάλιστα.



Επίσης έγινε σαφές ότι η μετασκευή χρειάζεται μεγάλη προετοιμασία και υπάρχει ανάγκη για  σημαντική in-house οργάνωση ώσετ  να ελεγχθούν όλες οι επιλογές. “Αυτό είναι ένα must”, δήλωσε ο αναπληρωτής Coo της Danaos και τεχνικός διευθυντής, Δημήτρης Βασταρούχας.



Όταν ελέγχει μια μετασκευή, “δεν πρέπει κάποιος να τη συγκρίνει με μέτρα εξοικονόμησης λειτουργικών εξόδων, όπως η μείωση της ταχύτητας, τα κατασκευαστικά ή εξοπλιστικά μέτρα εξοικονόμησης”, δήλωσε ο Πάνος Ζαχαριάδης, τεχνικός διευθυντής της Atlantic Bulk Carriers.



Οσον αφορά στο οικονομικό θέμα, κάποιοι από τους ομιλητές που προσφέρουν την νέα τεχνολογία παραδέχτηκαν ότι οι πλοιοκτήτες ζητούν χρηματοδότηση για τις μετασκευές, και μερικοί τόνισαν ότι οι εταιρείες τους μπορούν να βοηθήσουν ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που αφορούν τη δοκιμή των μοντέλων. Αν οι δοκιμές δεν αποδώσουν, δεν υπάρχει χρέωση.



Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου παρουσιάσθηκαν για πρώτη φορά οι νέες εξελίξεις στο χώρο, όπως EGSC, ειδικές βαφές και χρώματα, μετασκευές για δίχρονες μηχανές, μηχανές διπλών καυσίμων, BWTS, καθώς και τεχνικές μοντελοποίησης και προσομοίωσης για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των μηχανικών συστημάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.