25 Ιουλ 2012

HSW: Ο Grimaldi ζητάει επιθετικές πωλήσεις και διαλύσεις πλοίων …

- Σκληρή κόντρα των Ιταλών με την πλευρά Βαρδινογιάννη στη σημερινή ΓΣ.

  ΠΗΓΗ: MARINEWS

Φωτό www.Marinews.gr: Ο εκπρόσωπος των Ιταλών και ένα από τα τρία μέλη τους στο ΔΣ της HSW, ο δικηγόρος Francesco Saverio Lauro στη διάρκεια της σημερινής Τακτικής Γενικής Συνέλευσης .

Σκληρή κόντρα ξέσπασε στην Hellenic Seaways με αφορμή την επιθετική πολιτική που αποφάσισε να ακολουθήσει η πλευρά του Ομίλου Grimaldi που μέσω της θυγατρικής Minoan Lines ελέγχει το 33,35 % της εταιρείας.

Η πέτρα της.... αντιπαράθεσης είναι η πώληση των πλοίων που κάνουν τις γραμμές του Αργοσαρωνικού και η απόσυρση της εταιρείας από τα δρομολόγια. Στην πορεία αποκαλύφθηκε ότι η ιταλική πλευρά, που σήμερα διαμαρτύρονταν για χαμηλό τίμημα της παραχώρησης των πλοίων, είχε ζητήσει πώληση πλοίων της εταιρείας τα οποία δραστηριοποιούνταν σε μη προσοδοφόρες γραμμές ακόμη και για …παλιοσίδερα.



Ο εκπρόσωπος των Ιταλών και ένα από τα τρία μέλη τους στο ΔΣ της HSW, ο δικηγόρος Francesco Saverio Lauro στη διάρκεια της σημερινής Τακτικής Γενικής Συνέλευσης έκανε σφοδρή επίθεση σε βάρος της πλειοψηφίας του ΔΣ και της πλευράς Βαρδινογιάννη προσπαθώντας να δημιουργήσει ρήγμα στην εταιρεία

Η αντιπαράθεση ήταν πολύ δυνατή και είναι σίγουρο ότι θα υπάρξει συνέχεια. Ο F.Lauro παίρνοντας τον λόγο ζήτησε να έχει πληρέστερη ενημέρωση για τα όσα συμβαίνουν στην εταιρεία παρά το γεγονός ότι είναι μέλος του ΔΣ της και παρίσταται σε όλες τις συνεδριάσεις. Μάλιστα τα λόγια του έκρυβαν και μία απειλή:

«Θα ήθελα να υπενθυμίσω στον κύριο Βαρδινογιάννη ότι η μειοψηφία πρέπει να γίνεται σεβαστή γιατί δεν ξέρουμε ποιος θα είναι μειοψηφία στο μέλλον!!!» και προσέθεσε:

« Ήμουν πρόεδρος και μέλος του ΔΣ πολλών εταιρειών ακόμη και δημοσίων όπως ο Οργανισμός Λιμένος της Νάπολης και δεν υπήρξε ποτέ ζήτημα να ζητήσουμε λύσεις από τις δικαστικές αρχές και αυτό πιστεύω ότι θα συμβεί και τώρα».

O Ιταλός ζήτησε να μάθει γιατί τα 11 πλοία του στόλου της HSW πουλήθηκαν μόνο 11,3 εκατομμύρια ευρώ:
«Τέλη Μαίου ήρθε ξαφνικά πρόταση στο ΔΣ για πώληση των γραμμών του Αργοσαρωνικού. Το ΔΣ δεν είπε το όνομα του αγοραστή. Μας είπαν ότι η τιμή ήταν 9-10 εκατομμύρια ευρώ. Καταψηφίσαμε την πρόταση. Αργότερα μου τηλεφώνησε ο Αντώνης Αγαπητός και μου είπε ότι αγοραστής ήταν ο Μάριος Ηλιόπουλος και ότι το τίμημα πήγε λίγο πάνω από τα 11 εκατομμύρια ευρώ.»

Ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Αντώνης Αγαπητός πήρε τον λόγο και περνώντας στην αντεπίθεση αποκάλυψε ότι η πλευρά Grimaldi ήθελε να πουληθούν τα πλοία της Αδριατικής που εκτελούν δρομολόγιο Κόρινθος-Βενετία, αφήνοντας να εννοηθεί ότι από την κίνηση αυτή θα ωφελείτο ο ιταλικός Όμιλος που δραστηριοποιείται στη γραμμή και θα αποκτούσε μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας:

«Αρνητικό EBITDA είχαν και η γραμμή της Αδριατικής και η γραμμή του Αργοσαρωνικού. Η πρόταση της πλευράς Grimaldi ήταν να πουλήσουμε τα πλοία της Αδριατικής. Γιατί να τα πουλήσουμε; ’Επρεπε να πάρουμε μία απόφαση στο πόδι. Αυτό ήταν το πλάνο των ανθρώπων που ήρθαν στο ΔΣ. Στόχος ήταν να αποχωρήσει η HSW από την Αδριατική και αργότερα και η ΑΝΕΚ» και προσέθεσε:
«Τώρα έχουν στόχο να χωρίσουν τους μετόχους σε δύο στρατόπεδα.»

Ο Αντώνης Αγαπητός αποκάλυψε ότι η πλευρά του ιταλικού Ομίλου είχε προτείνει να πωληθούν τα πλοία ακόμη και για σκράπ-παλιοσίδερα οπότε το τίμημα θα ήταν χαμηλό, αν δεν βρισκόταν αγοραστής.

Τελευταίος πήρε τον λόγο ο πρόεδρος της HSW, Γιάννης Σ.Βαρδινογιάννης ο οποίος αναφερόμενος στην πώληση του στόλου του Αργοσαρωνικού επεσήμανε:

«Στο Δ.Σ. ήταν όλοι γνώστες του θέματος. Από τα τέλη Φεβρουαρίου είχαμε αρχίσει να ψάχνουμε αγοραστή. Την ημέρα που ήταν να πάρουμε την απόφαση ήρθε και άλλη προσφορά, χαμηλότερη.

Βγήκαμε μέσω trade να πουλήσουμε όμως δεν βρέθηκε καλύτερη από την πρώτη που ήταν πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ.

Στο ΔΣ κανείς δεν έφερε μία καλύτερη πρόταση. Το μόνο που έκαναν κάποιοι ήταν να είναι αρνητικοί. Το τίμημα των 11,15 εκατ. ευρώ είναι πολύ καλό.

Τα τελευταία δύο χρόνια οι γραμμές του Αργοσαρωνικού έβαλαν μέσα την HSW. Είχαμε πολλές βλάβες που δημιουργούσαν κακό όνομα στην αγορά.» και προσέθεσε:

«Στόχος μας είναι η κερδοφορία. Δίνουμε έμφαση στα Κυκλάδες, στις Σποράδες που μείναμε μόνοι μας και στη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη".

Tις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις ενέκρινε το 51,7% των παρισταμένων μετόχων της εταιρείας. Το 42,8% ψήφισε κατά, ενώ το 5,5% ψήφισε λευκό. Στη συνέλευση εκπροσωπήθηκε το 87,97% των μετόχων της εταιρείας.