Η δυσαναλογία μεταξύ της ανάπτυξης των
εμπορευμάτων χύδην φορτίου και της προσφοράς πλοίων μεταφοράς των, καλά
κρατεί, αφού είναι αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης οικονομικής επιβράδυνσης
και της υπέρ προσφοράς τονάζ από προηγούμενα χρόνια.
Η παγκόσμια ανάπτυξη των εμπορευμάτων χύδην φορτίου για το 2012
υπολογίζεται στο 4%, το χαμηλότερο ποσοστό από το 2009, ενώ οι εκκρεμείς
παραγγελίες προς παράδοση υπολογίζονται στο 23% του υπάρχοντος στόλου.
Για άλλη μία φορά, τα θετικά νέα έρχονται από τον τομέα των διαλύσεων
όπου παρατηρείται το φαινόμενο ο αριθμός των πλοίων που πήγαν προς
διάλυση να είναι μεγαλύτερος από τον αριθμό των πλοίων που άλλαξαν χέρια
στον τομέα των αγοραπωλησιών.
Το 1ο εξάμηνο του 2012, 73 Containers οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια ενώ 51
πουλήθηκαν σαν μεταχειρισμένα. Αντίστοιχα στα πλοία μεταφοράς ξηρού
φορτίου, 266 πήγαν προς διάλυση, ενώ 195 πουλήθηκαν στην αγορά των
μεταχειρισμένων.
Η μόνη εξαίρεση ήταν ο κλάδος των δεξαμενόπλοιων, όπου 67 πλοία
διαλύθηκαν και 81 άλλαξαν χέρια. Στο σύνολο, οι διαλύσεις για το 1ο
εξάμηνο έφτασαν στα 421 πλοία, δηλαδή άνοδο 33% από 316 πλοία από χρόνο
σε χρόνο.
ΠΗΓΗ: G.Moundreas SA