Ανάλυση
G.Moundreas SA
Μετά από ένα εβδομαδιαίο πτωτικό σερί, ο BDI έκλεισε την Παρασκευή 13
Ιουλίου στις 1,110 μονάδες με πρωταγωνιστικό ρόλο στην πτώση να έχουν τα
Capes, τα οποία αντιθέτως τις προηγούμενες 2 εβδομάδες ήταν αυτά τα
οποία είχαν ανεβάσει τον δείκτη.
Η ελπίδα που υπήρχε ότι η Κίνα θα αυξήσει έστω και περιστασιακά τις
εισαγωγές Coal ώστε να ανταπεξέλθει στην εποχική ανάγκη για παραγωγή
ενέργειας δείχνει να απομακρύνεται αφού τα αποθέματα του Coal βρίσκονται
σε επίπεδα ρεκόρ, καθώς οι μονάδες παραγωγής έχουν 91 εκατομμύρια
τόνους απόθεμα ενώ ταυτόχρονα οι στοιβαγμένες ποσότητες στα μεγαλύτερα
λιμάνια της Κίνας καλύπτουν πάνω από το 90% της χωρητικότητας τους.
Η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, της οποίας το 75% παράγεται από
εργοστάσια που χρησιμοποιούν Coal, αυξήθηκε με τον χαμηλότερο ρυθμό των
τελευταίων 3 χρόνων για τον Απρίλιο και τον Μάιο, έχοντας σαν αποτέλεσμα
την πτώση των ναύλων για τα Panamax, σε συνδυασμό με την υπέρ-προσφορά
τονάζ, καθώς το Coal είναι το κύριο εμπόρευμα που μεταφέρουν.
Εκτιμάται ότι τον Ιούνιο, ο μέσος όρος των δεμένων Panamax ήτανε 552,
όταν τον περυσινό αντίστοιχο μήνα ο αριθμός ήτανε 396 ενώ η μέση
ταχύτητα για τις ίδιες περιόδους ήταν 8,7 και 9,25 κόμβους αντίστοιχα.
Επιπροσθέτως, η ζήτηση για Coal θα είναι μειωμένη λόγω και των
αυξανόμενων μορφών παραγωγής ενέργειας από εναλλακτικές πηγές, όπως τα
υδροηλεκτρικά εργοστάσια. Υπολογίζεται πως η παραγωγή ενέργειας από τα
υδροηλεκτρικά εργοστάσια αντιστοιχεί σε 7 εκατομμύρια τόνους Coal, η 88
φορτία για Panamax.
Στο σύνολο, οι εισαγωγές εμπορευμάτων της Κίνας αυξήθηκαν μόνο κατά 6,3% τον Ιούνιο, ενώ οι
προβλέψεις των Κινέζων οικονομολόγων έκαναν λόγο για 2πλάσιο ποσοστό. Καταλαβαίνουμε την
σημαντική επίπτωση που επιφέρει αυτή η μείωση των εισαγωγών στην ναυτιλία, ενώ όλα δείχνουν
ότι αυτό θα συνεχιστεί μέχρι τον Σεπτέμβριο όπου αναμένεται να υπάρξει ελαφριά ανάκαμψη.