23 Ιουλ 2012

Άραγε ζήτησε χάρη από τους εφοπλιστές ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου;

 


Γράφεται και λέγεται ότι  έντονος προβληματισμός υπάρχει στην κυβέρνηση γιατί βλέπει  την υπό ελληνική σημαία ναυτιλία να αποδυναμώνεται.  Το ελληνικό νηολόγιο έπεσε κάτω από το ψυχολογικό όρο των 2.000 πλοίων ενώ στην Ε.Ε. η σημαία της Μάλτας πέρασε στην πρώτη θέση όχι γιατί αυξήθηκαν οι Μαλτέζοι εφοπλιστές αλλά γιατί πολύ απλά οι Έλληνες πήγαν εκεί τα πλοία τους.
Λιγότερα πλοία στο ελληνικό νηολόγιο σημαίνει λιγότερες θέσεις για Έλληνες.

Η κυβέρνηση αυτό που μπορούσε σε πρώτη φάση το έκανε. Επανασ το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Από κει και πέρα , εμμέσως πλην σαφώς ο υπουργός Κωστής Μουσουρούλης διευκρίνισε   ότι δεν θα αλλάξει το πλαίσιο μέσα στο οποίο κινείται η ναυτιλία άρα δεν θα αλλάξει και το φορολογικό σύστημα.

Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών την περασμένη εβδομάδα δεσμεύθηκε στην ουσία ότι θα έρθουν όσο το δυνατόν περισσότερα πλοία στο ελληνικό νηολόγιο.
Όμως πώς να πείσεις έναν εφοπλιστή να αυξήσει  τα… έξοδά του σε μία αγορά που είναι στα κάτω της; Γιατί το ελληνικό είναι πιο ακριβό από τα ανταγωνιστικά του ενώ η γραφειοκρατία σπάει… καρύδια.

Θα μπορέσει άραγε ο Κ.Μουσουρούλης να σπάσει το κατεστημένο;
Στην πιάτσα ευελπιστούν ότι από τον προσεχή Σεπτέμβριο θα αρχίσουν να έρχονται πλοία στο ελληνικό νηολόγιο. 

Προσωπική  άποψη είναι ότι δεν θα έρθουν τόσα πλοία  όσα θα έκαναν τη διαφορά. Μακάρι να διαψευστώ.  

Απορία προκαλεί το γεγονός ότι διέρρευσε, λίγες μέρες μετά τη συνάντησή του με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών,  πως ο  υπουργός  είπε στο προεδρείο   να απευθυνθεί στα μέλη της ΕΕΕ  και να ζητήσει να φέρουν περισσότερα πλοία στην ελληνική σημαία.

Σαν  να ζήτησε  χάρη, φαίνεται προς τα έξω. Και γιατί να ξοδευτούν οι εφοπλιστές σε μία περίοδο που κάνουν περικοπές,  κάνουν αναδιάρθρωση δανείων,  ενώ αντιμετωπίζουν και ζόρια με τη χρηματοδότησή τους από τις τράπεζες;

Ή μήπως έταξε κάτι στους εφοπλιστές το οποίο παραμένει καλά κρυμμένο; Και αν δεν το κάνουν τότε τι;!!! Ο καιρός θα δείξει.