Η νέα νομοθεσία για
την οργάνωση των λιμενικών υπηρεσιών και τη χρηματοδοτική διαφάνεια των
λιμανιών, ψηφίστηκε σήμερα με μεγάλη πλειοψηφία, από την Ολομέλεια του
Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο.
Το πλαίσιο των νέων κανόνων για τα λιμάνια πρόκειται να
αυξήσει την αποδοτικότητα των ευρωπαϊκών λιμανιών, τα οποία απασχολούν 470.000
εργαζομένους, και να τα καταστήσει πιο ελκυστικά για τους επενδυτές. Ο
Κανονισμός αυτός θα εφαρμοστεί σε 319 θαλάσσια ευρωπαϊκά λιμάνια, που
περιλαμβάνονται στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), εκ των οποίων 25
ελληνικά.
Εισηγήτρια της οποίας
για το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα είχε ορισθεί η ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Ελίζα
Βόζεμπεργκ – Βρυωνίδη.
Σε συζήτηση στην Ολομέλεια, παρουσία της αρμόδιας Επιτρόπου
για θέματα μεταφορών κα. Violeta Bulc, η Ελληνίδα ευρωβουλευτής αναφέρθηκε,
μεταξύ άλλων, στη σημασία του νομοθετήματος για την προσέλκυση νέων επενδύσεων,
κάνοντας ειδική αναφορά στην Ελλάδα.
«Κύριε
Πρόεδρε, κύριοι συνάδελφοι, κυρία Επίτροπε, αναφερθήκατε στα δεκαπέντε χρόνια
σκληρής προσπάθειας γι’ αυτό το νομοθέτημα, θα αναφερθώ κι εγώ στα τελευταία
δυόμισι, που ως εισηγήτρια για το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (Ε.Λ.Κ.) προσπάθησα να
συμβάλω στη διαμόρφωση των νέων αυτών κανόνων για την ελεύθερη οργάνωση των
λιμενικών υπηρεσιών, που αναμφίβολα θα ενισχύσουν τη διαφάνεια στη δημόσια
χρηματοδότηση των λιμένων και θα εξασφαλίσουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας.
Έχει
σημασία να τονιστεί ότι με εντατική προσπάθεια καταλήξαμε σε μια ουσιαστική
συμφωνία με το Συμβούλιο.
Στο πλαίσιο
αυτό πρέπει να διευκρινίσουμε ότι με τη νέα αυτή νομοθεσία δεν επιβάλλεται ένα
συγκεκριμένο μοντέλο διαχείρισης των υπηρεσιών, διότι οι αρχές λιμένων
παραμένουν ανεξάρτητες και έτσι ενισχύεται ο ανταγωνισμός.
Οι
ρυθμίσεις προβλέπουν τον περιορισμό του αριθμού των παρόχων υπηρεσιών, τη
δυνατότητα παροχής δημόσιας υπηρεσίας καθώς και μια σειρά ευνοϊκών διατάξεων
για τα μικρά λιμάνια, προκειμένου να αποφευχθεί η δυσανάλογη διοικητική
επιβάρυνση και τα πρόσθετα κόστη.
Επίσης, ο
νέος Κανονισμός πρέπει να πούμε ότι παρέχει δίκαιους όρους ανταγωνισμού,
συγκεκριμένους κανόνες διαφάνειας και ασφάλειας δικαίου και ένα σταθερό νομικό
πλαίσιο πιο ελκυστικό για τους επενδυτές, το οποίο δεν έχει δυσανάλογες και
αντιφατικές ερμηνείες.
Θα μου
επιτρέψετε να κάνω μια ιδιαίτερη μνεία στην πατρίδα μου την Ελλάδα, η οποία
έχει μακρά ναυτική παράδοση. Η Ελλάδα, μπορεί να ευνοηθεί από αυτό το πλαίσιο,
διότι το νέο σύστημα κανόνων, στο οποίο εντάσσονται είκοσι πέντε λιμάνια,
ενισχύει την απόδοση των λιμενικών υπηρεσιών, δημιουργεί ένα ελκυστικό
περιβάλλον για επενδύσεις και κυρίως συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη, που
έχει τόσο μεγάλη ανάγκη η πατρίδα μου σήμερα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.