Ο Γιώργος Οικονόμου συνεχίζει να έχει στραμμένα τα βλέμματα της παγκοσμίας ναυτιλιακής βιομηχανίας επάνω του αφού κάνει συνεχείς κινήσεις ώστε να σώσει από το ναυάγιο την εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Dryships. Mε ανακοίνωσή της η εταιρεία έκανε γνωστό ότι εξασφάλισε 200 εκατ. δολάρια μετά από συμφωνία που υπέγραψε με την εταιρεία Kalani Investments Limited, που έχει έδρα τις Βρετανικές Παρθένες Νήσους.
Η Kalani μέσα στο 2017 και 2018 θα αγοράσει κοινές μετοχές της Dryships. Οι δύο πλευρές ξεκαθάρισαν ότι η Κalani δεν συνδέεται με την εισηγμένη του Γιώργου Οικονόμου. Η δήλωση αυτή δεν έγινε τυχαία αφού υπάρχει παρασκήνιο.
Πιο συγκεκριμένα η Kalani εμφανίστηκε πριν από έναν περίπου μήνα όταν έγινε γνωστό ότι η η Dryships προχωράει σε πώληση 20.000 νέων μετατρεψίμων προνομιούχων μετοχών (Series E-1 Convertible Preferred Shares), σε δικαιώματα αγοράς άλλων 80.000 προνομιούχων μετοχών, προπληρωμένα warrants για αγορά 372.874 κοινών ονομαστικών μετοχών καθώς και άλλων 100 κοινών ονομαστικών μετοχών σε εταιρεία με την επωνυμία Kalani Investments Corp., αγνώστων συμφερόντων, έναντι 20 εκατ. δολαρίων.
Οι οικονομικοί αναλυτές επεσήμαναν τότε στο newmoney.gr: « Οι εν λόγω μετοχές δεν θα διαπραγματεύονται μέσω του χρηματιστηρίου. Αυτό το ποσό των 20 εκατ. είναι 25% κάτω από την κεφαλαιοποίηση όλης της εταιρείας πριν το ράλι της μετοχής. Η Kalani θα έχει το δικαίωμα να μετατρέψει αυτές τις προνομιούχες μετοχές σε κοινές μετοχές έναντι 30 την κάθε μία. Ο μηχανισμός γίνεται πολύπλοκος με διαφορετικές προαιρέσεις (options). Όπως ανακοίνωσε η DryShips, μπορεί να συγκεντρώσει έως και 100 εκατ. στην περίπτωση εκείνη που το σύνολο των warrants εξασκηθούν. Αν η μετοχή πέσει κάτω από τα 30, που ήδη έχει πέσει, η Kalani μπορεί να μετατρέψει τις προνομιούχες μετοχές της σε κοινές στην τιμή των 1,50 τη μετοχή. Δηλαδή 77,5% της χαμηλότερης μέσης ημερήσιας τιμής οποιασδήποτε ημέρας μετά το πέρας των 14 ημερών. Αυτό μπορεί να δώσει τη δυνατότητα στην Kalani να αποκτήσει τον έλεγχο του 69%» και προσέθεταν:
«Πάντως κάποιοι αναλυτές πιστεύουν ότι πρόκειται για μεταφορά των ιδίων κεφαλαίων της Dryships στην Kalani».
Σχετικά πρόσφατα η Dryships ολοκλήρωσε την πώληση του 5ου πλοίου της. Τα πλοία πουλήθηκαν σε εταιρείες συμφερόντων του Γιώργου Οικονόμου. Μετά τις πωλήσεις αυτές, ο στόλος της DryShips αποτελείται από 13 πλοία τύπου panamax με συνολική χωρητικότητα περίπου 1 εκατ. τόνους, καθώς και από έξι πλοία υποστήριξης για υπεράκτιες πλατφόρμες (drill ships) έναντι 53 πλοίων συνολικής χωρητικότητας περίπου 6 εκατ. τόνων που είχε πριν.
Επίσης, η DryShips έχει καταλήξει σε συμφωνία με μια από τις πιστώτριες τράπεζες με τις οποίες συνεργάζεται και διευθέτησε μέρος των χρεών της που εκκρεμούν. Η συγκεκριμένη τράπεζα – το όνομα της οποίας δεν αποκαλύφθηκε – συμφώνησε να προχωρήσει στη διαγραφή του 50% του συνολικού ποσού των ανεξόφλητων οφειλών και των οφειλόμενων τόκων. Η DryShips, έχει ήδη προχωρήσει σε αποπληρωμή χρέους ύψους 8,2 εκατ. δολαρίων και με τη νέα συμφωνία θα πρέπει να πληρώσει επιπλέον 2 εκατ. δολάρια μέσα στους επόμενους 9 μήνες, αντί για το συνολικό ποσό όλων των υποχρεώσεών της.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.