Ξηρό φορτίο: Ενδιαφέρον από εισηγμένες για αγορές bulk carriers στη second hand
Κεφάλαια για επενδύσεις στο ξηρό φορτίο μέσω ιδιωτικών τοποθετήσεων αναζητούν πολλές εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες, σε μια περίοδο που η ναυλαγορά σημειώνει νέα σημαντική πτώση στα μεγάλα μεγέθη. Τελευταία στη σειρά η Eagle Bulk, η οποία εισέπραξε 100 εκατ. δολάρια μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης, προσφέροντας 22,2 εκατ. μετοχές στην τιμή των 4,5 δολαρίων ανά μετοχή.
Η προσφορά, που θα πρέπει να γίνει δεκτή από τη γενική συνέλευση των μετοχών (αν και θεωρείται δεδομένη αφού σε αυτή συμμετείχαν οι κάτοχοι των 79% των μετοχών της εταιρείας), είναι κατά 20% χαμηλότερη από την τιμή στην οποία έκλεισε η μετοχή στις 13 Δεκεμβρίου. Η Eagle Bulk θα χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο κεφάλαιο προκειμένου να αγοράσει bulk carriers, ενώ σε αναζήτηση εξαγορών βρίσκονται τόσο η Safe Bulkers όσο και η Seanergy.
Οι κινήσεις αυτές γίνονται παρά το γεγονός ότι η ναυλαγορά στο ξηρό φορτίο παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, αφού τα capes, τα οποία δίνουν και τον τόνο, έχουν πάρει εκ νέου την κατιούσα.
Οι τιμές των πλοίων
Το ενδιαφέρον των ναυτιλιακών εταιρειών για αγορές bulk carriers στη second hand δικαιολογείται απόλυτα από τη συνεχή κάμψη των τιμών των πλοίων. Πιο συγκεκριμένα, στα 24 εκατ. δολάρια έχει διαμορφωθεί η τιμή πώλησης για ένα capesize πενταετίας, όταν έναν χρόνο πριν ήταν κατά εννέα εκατ. δολάρια ακριβότερο, ενώ το 2014 η τιμή του, σύμφωνα με τα στοιχεία της Intermodal, ήταν διπλάσια (47,5 εκατ. δολ.). Οι τιμές τόσο για τα panamax όσο και για τα supramax έχουν διαμορφωθεί στα 14 εκατ. δολ. κατά μέσο όρο. Έναν χρόνο πριν η τιμή πώλησης για ένα panama πενταετίας ήταν στα 17,2 εκατ. δολ. και το 2014 στα 24,8 εκατ. δολ. Αντίστοιχα οι τιμές για τα supra ήταν στα 16,1 και 25,2 εκατ. δολ. Τέλος, τα handysize πενταετίας κοστίζουν σήμερα 11 εκατ. δολ. από 13,3 εκατ. δολ. πέρυσι και 20 εκατ. δολ. το 2014.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.