9 Δεκ 2016

Ο Πειραιάς ένα από τα λιμάνια «χαμηλού άνθρακα»




Oι  οικονομικές, περιβαλλοντικές και κοινωνικές παράμετροι και τα πλεονεκτήματα από την εισαγωγή του υγροποιημένου φυσικού αερίου στη ναυτιλιακή βιομηχανία και στο νησιωτικό μας σύμπλεγμα, καθώς και οι λιμενικές υποδομές που απατούνται aναλύθηκαν στο Διεθνές Συνέδριο: «Poseidon Med II calls at Piraeus»  που πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Θέατρο. 
Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Poseidon Med II» είναι μια πρωτοβουλία που έχει ως στόχο τον ανεφοδιασμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (L.N.G.)  των πλοίων και των νησιών στην Ανατολική Μεσόγειο και στην Αδριατική

Ομιλητής στο Συνέδριο, ήταν και ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας κ. Πέτρος Κόκκαλης.



Ο κ. Γιάννης  Μώραλης στο χαιρετισμό του τόνισε:

«Ήθελα πρώτα απ' όλα να ευχαριστήσω τους διοργανωτές για την ημερίδα την οποία με χαρά υποδεχόμαστε στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά.
Καλωσορίζοντας όλους τους συμμετέχοντες και υποστηρικτές αυτής της προσπάθειας, θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι είναι τιμή για την Πόλη και το Λιμάνι του Πειραιά να φιλοξενεί τις εργασίες του Poseidon Med II.
Ενός προγράμματος που σε συνέχεια του πρώτου (Poseidon - Med) εστιάζει στην εισαγωγή του LNG ως κύριου καυσίμου για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και την ανάπτυξη ενός επαρκούς δικτύου υποδομών ανεφοδιασμού.

Σε μια εποχή όπως η σημερινή, που είναι εποχή μεγάλων οικονομικών και περιβαλλοντικών προκλήσεων, η σημασία ενός Ευρωπαϊκού – Διασυνοριακού έργου για τον ανεφοδιασμό των πλοίων με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο στη Μεσόγειο και την Αδριατική Θάλασσα είναι εξαιρετικά σημαντική από πολλές πλευρές.

Στην κατεύθυνση ενός μέλλοντος "χαμηλού άνθρακα" (low - carbon future) εμπλέκονται μέσα από το πρόγραμμα τρεις χώρες (η Ελλάδα, η Ιταλία και η Κύπρος) και έξι ευρωπαϊκά λιμάνια (ο Πειραιάς, η Πάτρα, η Λεμεσός, η Βενετία, το  Ηράκλειο και η Ηγουμενίτσα), σε ένα έργο με ιδιαίτερα μεγάλη διευρωπαϊκή σημασία.

Η δυνατότητα χρήσης καυσίμων χαμηλού άνθρακα, όπως το LNG, μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των εκπομπών από τις μηχανές των πλοίων. Σήμερα ο έλεγχος της κλιματικής αλλαγής αποτελεί προτεραιότητα για όλη την ανθρωπότητα και συνεπώς και το θέμα της κατανάλωσης ενέργειας και της συνεπαγόμενης παραγωγής καυσαερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία κατέχει κυρίαρχη θέση στην ημερήσια διάταξη της τρέχουσας ναυτιλιακής πολιτικής.

Ο σχεδιασμός μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας λιμανιών συμβάλει σε μια βιώσιμη, οικονομικά αποδοτική και φιλική προς το περιβάλλον ναυτιλιακή βιομηχανία. Το POSEIDON-MED συμβάλει στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, την ανάπτυξη μιας βιώσιμης αγοράς για το LNG ως θαλάσσιου καυσίμου, την αναβίωση της ναυτιλίας στην περιοχή, την αύξηση της ανταγωνιστικότητας του στόλου, παρέχοντας ταυτόχρονα σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, συμβαδίζοντας έτσι με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, και επιτρέποντας την εύκολη συμμόρφωση με τις πιο πρόσφατες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το λιμάνι του Πειραιά είναι ένα μεγάλο κέντρο της διεθνούς ναυτιλίας και ένα από τα  κύρια λιμάνια ανεφοδιασμού deep-sea πλοίων. Είναι σημαντικό να λειτουργήσει ως βάση για την ανάπτυξη του δικτύου της εφοδιαστικής αλυσίδας του έργου. Από αυτή τη σκοπιά ο Δήμος του Πειραιά – με την παρουσία  τη δική μου αλλά και του κ. Κόκκαλη που θα είναι αργότερα ομιλητής - συμμετέχει με τις λιμενικές αρχές της Χώρας, της Μεσογείου, της Αδριατικής Θάλασσας, Ναυτιλιακών Εταιρειών και άλλων φορέων σε μια προσπάθεια που - θέλω να πιστεύω - έρχεται από το μέλλον. Ένα μέλλον που όλοι μαζί πρέπει να σχεδιάζουμε και να συμβάλλουμε στην υλοποίηση εκείνων των πολιτικών που θα το καθιστούν περιβαλλοντικά πιο καθαρό, οικονομικά περισσότερο βιώσιμο και από αυτή τη σκοπιά καλύτερο για τις μελλοντικές γενιές».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.