Στασιµότητα γύρω στις
1.200 μονάδες παρουσιάζει ο δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου. Όσο αφορά
τους υποδείκτες τα Capes (BCI) έχουν εισέλθει µπει σε µία πτωτική διορθωτική
πορεία, ενώ οι υπόλοιποι τύποι πλοίων, δηλαδή τα Panamax, Supramax και
Handysize κινούνται µε θετικό πρόσηµο. Το αξιοσημείωτο είναι ότι σε διάστηµα 10
µηνών, από τις 10 Φεβρουαρίου που έκλεισε σε ιστορικό χαµηλό στις 290 µονάδες
έως σήµερα, ο BDI έχει παρουσιάσει άνοδο 300% περίπου.
«Ανεξαρτήτως της
«κατανοµής» των υποδεικτών, το γεγονός είναι πως ο BDI δείχνει να παρουσιάζει,
στην παρούσα φάση, ισχυρά σηµεία αντίστασης, τόσο καθοδικά όσο και ανοδικά,
περί των 1.200 µονάδων» επισημαίνουν οι οικονομικοί αναλυτές του διεθνούς
ναυλομεσιτικού οίκου G.Moundreas SA:
«Η θετική µεταβολή του
δείκτη κατά τη διάρκεια του έτους και κυρίως το τελευταίο διάστηµα έχει
δηµιουργήσει µία θετική ψυχολογία στην αγορά, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και
από το αγοραστικό ενδιαφέρον για πλοία µεταφοράς ξηρού φορτίου, αλλά και από
την αύξηση των τιµών. Οι πωλήσεις µεταχειρισµένων πλοίων µεταφοράς ξηρού
φορτίου, σε αριθµό, το 2016 έφτασαν σε υψηλό 6ετίας, µε τους Κινέζους να επιδεικνύουν
µεγάλο αγοραστικό ενδιαφέρον κυρίως για πλοία άνω των 10 ετών».
Οι αναλυτές επισημαίνουν
ότι στην παρούσα φάση είναι προτιµότερη και πιο συµφέρουσα η αγορά ενός
µεταχειρισµένου πλοίου συγκριτικά µε την παραγγελία ενός νεότευκτου, λόγω των
χαµηλών τιµών των µεταχειρισµένων και γι' αυτό το λόγο τους πρώτους 8 µήνες του
έτους οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων έκλεισαν σε ιστορικό χαµηλό ρεκόρ της
τελευταίας 35ετίας.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.