29 Σεπ 2013

Ανάκαμψη στην αγορά των scrap

Τα πρώτα σημάδια αισιοδοξίας και ανάκαμψης της αγοράς έκαναν την εμφάνιση τους την
προηγούμενη εβδομάδα, καθώς, τουλάχιστον προς το παρόν, οι νομισματικές ισοτιμίες αλλά και οι
τιμές του σιδήρου άρχισαν να παρουσιάζουν θετική πορεία σχεδόν σε όλες τις αγορές, αφού το
Πακιστάν έχει ακόμη μερικά προβλήματα, βάζοντας έτσι τους Cash Buyers σε αγοραστική διάθεση
και με στοιχεία σπέκουλας για περεταίρω αύξηση των τιμών.


Στην Ινδία, η ρουπία την προηγούμενη εβδομάδα παρουσίασε θεαματικά κέρδη αφού έκλεισε στις 61
ρουπίες προς το δολάριο, χτίζοντας έτσι πάλι την εμπιστοσύνη στους Cash Buyers, μετά από μεγάλο
διάστημα απραξίας, οι οποίοι βγήκαν στην αγορά για όλα τα μεγέθη και τύπους πλοίων. Παρά το
γεγονός ότι η νομισματική πολιτική του νέου Pιοικητή της Κεντρικής Τράπεζας έδειξε να αποδίδει,
βραχυπρόθεσμα το νομισματικό ρίσκο παραμένει και αναμένουμε να δούμε αν τελικά η κατάσταση
έχει σταθεροποιηθεί ώστε και η αγορά των διαλύσεων να επιστρέψει στα προηγούμενα επίπεδα.
Το Πακιστάν, αντιθέτως με την Ινδία συνέχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα ισοτιμίας και ενώ
συνήθως ακολουθεί την Ινδία στις αγορές, αυτή τη φορά δεν κατάφερε να την ανταγωνιστεί αφού τα
επίπεδα των τιμών του ήτανε χαμηλότερα παρά το γεγονός ότι η ζήτηση από πλευρά Cash Buyers
ήταν αυξημένη συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα.
Το Μπαγκλαντές, το οποίο δεν είχε προβλήματα ισοτιμίας αλλά αντιμετώπιζε την πτωτική πορεία
των τιμών του σιδήρου, την προηγούμενη εβδομάδα μπήκε και αυτό στην αγορά μετά από αρκετό
διάστημα απραξίας καθώς οι τιμές του σιδήρου παρουσίασαν αύξηση και συγκεκριμένα κατά $ 10
τον τόνο, δίνοντας έτσι κίνητρα στους End Buyers να επαναδραστηριοποιηθούν. Για να καταστεί
ανταγωνιστικό όμως το Μπαγκλαντές θα πρέπει να υπάρξει και αύξηση των τιμών καθώς υπολείπεται
της Ινδίας και του Πακιστάν.
Η Κίνα, που το προηγούμενο διάστημα μονοπωλούσε την αγορά, αρχίζει και πάλι να νοιώθει την
πίεση και τον έντονο ανταγωνισμό από τις υπόλοιπες αγορές που αρχίζουν και επιστρέφουν σιγά – σιγά
και σαν μοναδικό πλεονέκτημα και πάλι είναι καθαρά η γεωγραφική τοποθεσία, δηλαδή αν το
υποψήφιο πλοίο προς διάλυση τυχαίνει να βρίσκεται στην περιοχή της Κίνας.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 846,471 DWT εκ των οποίων περίπου το 37% (316,533
DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 52% (438,661 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 11% (91,257DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 375 - $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 370 - $ 395 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 360 - $ 385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 350 - $ 365 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.


Πηγή: G.Moundreas SA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.