17 Σεπ 2013

Με ευνοϊκούς όρους η επέκταση της συμφωνίας COSCO- OΛΠ



- Σημεία συνέντευξης του Υπουργού Ναυτιλίας κι Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, στον Ρ/Σ «ΣΚΑΙ 100,3» και στους δημοσιογράφους Β. Λυριτζή και Δ. Οικονόμου



Για την επέκταση της συμφωνίας COSCO- OΛΠ

ΥΝΑ: Η επέκταση γίνεται με, σαφέστατα, ευνοϊκούς όρους και για τα δύο μέρη. Βεβαίως, η COSCO  αναλαμβάνει το δικαίωμα να χτίσει τη δυτική προβλήτα, αλλά, παράλληλα, αναλαμβάνει την υποχρέωση να διπλασιάσει, ουσιαστικά, τη δυνατότητα του Πειραιά.
Δηλαδή από τα 3,7 εκατομμύρια containers που μπορεί να διαχειριστεί ο Πειραιάς σήμερα, θα οδηγηθούμε στα 6,2 εκατομμύρια containers, σχεδόν τα διπλάσια. Αυτό θα έχει οφέλη, χωρίς αμφιβολία, και για τις δύο πλευρές.

·                     Για τη διαδικασία αποκρατικοποίησης ΟΛΠ και ΟΛΘ

ΥΝΑ : Εμείς αξιολογούμε στους επενδυτές όχι μόνο το ποιος θα δώσει τα περισσότερα, αλλά και το ποιος σκοπεύει να επενδύσει μελλοντικά τα περισσότερα. Είναι σαφές το τι θέλουμε να πετύχουμε μέσα από αυτές τις αποκρατικοποιήσεις: Δε θέλουμε απλώς να γεμίσουμε το δημόσιο ταμείο. Θέλουμε να μεγαλώσουμε το τζίρο και την «πίτα» της χώρας. Θέλουμε να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας, πράγμα το οποίο έχουμε καταφέρει στο λιμάνι του Πειραιά.  Η συμφωνία αυτή έχει πετύχει γιατί το λιμάνι του Πειραιά σήμερα είναι ένα από τα μεγαλύτερα  της  Μεσογείου και με την επέκταση αυτή ίσως γίνει το μεγαλύτερο.



·                     Για την πρόσφατη απόφαση για αναδιάρθρωση των Προξενικών Λιμεναρχείων και για το αν θα υπάρξουν στο Υπουργείο Ναυτιλίας ανάλογες κινήσεις εξορθολογισμού στο μέλλον

ΥΝΑ: Υπάρχει  βούληση και το επόμενο βήμα αφορά την αναδιάρθρωση των λιμενικών αρχών σε όλη τη χώρα. Πρόκειται για ένα «λιμενικό Καλλικράτη» ,τον οποίο επεξεργάζονται οι Υπηρεσίες του Λιμενικού με βάση στατιστικά στοιχεία, δηλαδή τι δραστηριότητα επιδεικνύει το κάθε λιμεναρχείο , πόσα πρόστιμα επέβαλε, πόσους ελέγχους έκανε, πόσα σκάφη είναι νηολογημένα εκεί , τι δραστηριότητα έχει στο παράκτιο μέτωπο κτλ. Επίσης, λαμβάνονται  υπόψη και κάποιοι άλλοι δείκτες, όπως ο δείκτης απόδοσης προσωπικού. Αξιολογούμε, με λίγα λόγια, πού έχουμε περισσότερους ανθρώπους και δεν παράγουν τα αντίστοιχα και πού έχουμε λιγότερους και παράγουν περισσότερα.

Είναι γεγονός ότι με την απόφαση αυτή αρκετοί λιμενικοί σταθμοί και τμήματα θα κλείσουν. Οι έλεγχοι, όμως, δεν πάψουν να υπάρχουν.  Θα υπάρχει ένα λιμεναρχείο ανά νομό. Απλώς,  δε θα έχουμε σε κάθε λιμανάκι και σταθμό.  Θα μπορούμε να τοποθετούμε ένα φυλάκιο για τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν υπάρχει ενδιαφέρον, και να αποστέλλουμε εκεί ένα-δύο στελέχη για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Οι υπάλληλοι θα μεταφερθούν, βεβαίως, σε πιο κεντρικά σημεία και όπου υπάρχει ανάγκη. Επιθυμούμε ενισχυμένα λιμεναρχεία, με ενισχυμένη παρουσία. Και σε αυτό το σημείο ξεκαθαρίζω ότι από τα νησιά δεν πρόκειται να αφαιρέσουμε καμία παρουσία. Μιλάμε για τους παράκτιους νομούς και ιδιαίτερα για εκείνους της Β. Ελλάδας που σήμερα  έχουν υπερπληθώρα προσωπικού.

·                     Για τις συναντήσεις στο Λονδίνο με τους Έλληνες εφοπλιστές

ΥΝΑ: Είμαστε σε διαρκή συνεννόηση με όλη τη ναυτιλιακή κοινότητα. Εγώ  ζητάω βοήθεια για δύο πράγματα: Όχι μόνο να νηολογήσουν πλοία με την ελληνική σημαία, αλλά και να απορροφήσουν περισσότερους Έλληνες ναυτικούς. Και μάλιστα να απορροφήσουν αυτούς που αποφοιτούν από  τις  Ακαδημίες του Εμπορικού Ναυτικού, οι οποίοι για να μπορέσουν να γίνουν καπεταναίοι, για να μπορέσουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, πρέπει να κάνουν ένα δεύτερο εκπαιδευτικό ταξίδι. Σκοπεύω άμεσα, μέσα στην επόμενη εβδομάδα, να ζητήσω από όλη την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα να τους απορροφήσει. Και αυτό, γιατί δεν μπορεί να έχουμε 250 παιδιά που έχουν τελειώσει την ακαδημία και, ενώ έχουν κάνει το πρώτο, δεν έχουν κάνει το δεύτερο εκπαιδευτικό ταξίδι, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να συνεχίσουν την καριέρα τους. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.