19 Σεπ 2013

Οι ρωσικοί σιδηροδρόμοι θέλουν και τον Οργανιμσό Λιμένος Θεσσαλονίκης

Τρεις ισχυρές ευρωπαϊκές εταιρείες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πρόκειται για τους γαλλικούς σιδηροδρόμους (Societe Nationale des Chemis de fer Francais), τη ρουμανική Grampet Group που ελέγχει την ιδιωτική εταιρεία σιδηροδρόμων Grup Feroviar Roman, και τους ρωσικούςσιδηροδρόμους RZD (Rossiyskie Zheleznye Dorogi).

Οι δύο πρώτοι διεκδικούν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μόνοι τους, ενώ στην προσφορά της RZD συμμετέχει η ελληνική ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ. Οι Ρώσοι, εκτός από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενδιαφέρονται και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπως δήλωσε η Πρόεδρος της Άνω Δούμας, Βανεντίνα Ματβιένκο, που βρέθηκε χθες στη χώρα μας.
Χθες με την εκδήλωση ενδιαφέροντος απ' τα παραπάνω σχήματα έληξε και η προθεσμία υποβολής εκδηλώσεων ενδιαφέροντος για την απόκτηση ποσοστού 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ. Υπενθυμίζεται ότι η α΄ φάση του διαγωνισμού είχε προσδιοριστεί για τις 16 Σεπτεμβρίου με την εκδήλωση ενδιαφέροντος και οι εταιρείες που θα επιλεγούν θα υπογράψουν σύμβαση εμπιστευτικότητας για να συνεχίσουν στην κούρσα της διαδοχής.
Συμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ η αξιοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συμβάλλει στην α) αναβάθμιση και ανάπτυξη των παρεχόμενων υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων της εταιρίας, β) δημιουργία συνεργειών μεταξύ των υποδομών της χώρας, και γ) βελτίωση πρόσβασης επιβατών και προϊόντων στην υπόλοιπη Ευρώπη δημιουργώντας έτσι προστιθέμενη αξία στην ελληνική οικονομία και σημαντικό αριθμό νέων θέσεων εργασίας.
Οι σύμβουλοι αξιοποίησης αφού αξιολογήσουν τις υποβληθείσες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος, θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού, αναφέρει η ανακοίνωση.
Οι Κινέζοι της Cosco, που φέρονται να ζήτησαν ολιγοήμερη προθεσμία, χωρίς όμως να τους δοθεί από το ΤΑΙΠΕΔ, μέχρι και την Κυριακή το βράδυ δεν είχαν καταθέσει προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι της RZD αποτελούν μια κολοσσιαία κρατική εταιρεία με πάνω από 1 εκατομμύριο εργαζόμενους και με επικεφαλής τον κ. Βλαντίμιρ Γιακούνιν. Πρόκειται για ένα πανίσχυρο Ρώσο αξιωματούχο που πιστώνεται στο περιβάλλον του Πούτιν.
Θεωρείται τέταρτος στην ιεραρχία στην Ρωσική κυβέρνηση καθώς η RZD είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης της χώρας, διαθέτοντας ένα εξελιγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο που ενώνει απομακρυσμένες και αραιοκατοικημένες περιοχές της Σιβηρίας και της ρωσικής Άπω Ανατολής που έχουν προβληματικό οδικό δίκτυο και είναι πολύ μακριά από τα κέντρο της χώρας. Ο Γιακούνιν εμφανίζεται με ένα γεωστρατηγικό σχέδιο στην περιοχή, το οποίο λέγεται ότι έχει παρουσιάσει αναλυτικά και στον Πρωθυπουργό. Δεν είναι τυχαίο ότι έχει ζητήσει κρατική χρηματοδότηση για την εξαγορά της ΤΡAIΝΟΣΕ από το Πούτιν  ενώ στα ενδιαφέροντά του φαίνεται να είναι ο ΟΛΘ αλλά και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Ο Ρώσος κυβερνητικός αξιωματούχους σε ιδιωτικές συναντήσεις του στην χώρα μας δεν έχει κρύψει ότι συνομιλεί με ελληνικές εταιρείες.
Το πάζλ των σοβαρών διεκδικητών συμπληρώνουν οι Ρουμάνοι της GFR έχοντας ένα ιδιωτικό σιδηρόδρομο αλλά και ένα αξιόλογο δίκτυο που τους καθιστά πολύ επιθετικούς παίκτες. Στους κυβερνητικούς διαδρόμους συζητούνται και άλλα ονόματα Ελλήνων επιχειρηματιών και εφοπλιστών, τα οποία εμφανίζονται να εκδηλώνουν ενδιαφέρον σε διερευνητικό επίπεδο. Μόνο ο όμιλος Κοπελούζου φαίνεται να έχει δημοσιοποιήσει το ενδιαφέρον του για συνεργασία με τους Ρώσους χωρίς όμως να είναι σαφές ποια είναι η τύχη αυτής της πρότασης δεδομένου ότι o Γιακούνιν έχει αποκαλύψει ότι οι  συζητήσεις γίνονται με την ΓΕΚ-Τέρνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.