26 Σεπ 2013

Ναυλαγορά: Έσπασε και το φράγμα των 2.100 μονάδων ο BDI

Το φράγμα των 2.100 μονάδων έσπασε ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς Baltic Dry (BDI) για πρώτη φορά μετά την  27η Οκτωβρίου του 2011, όταν και είχε κλείσει στις 2.091 μονάδες. Ειδικότερα έφθασε χθες στους 2.127 κάνοντας μία «τρελή «κούρσα» ανόδου η οποία άρχισε  κλείνοντας από τις 2 Σεπτεμβρίου, με μία σύντομη διακοπή-πτώση στις 12 του μήνα.

Η άνοδος σε διάστημα 23 ημερών  του δείκτη κατά 77,43% οφείλεται κυρίως στα πλοία τύπου capes.
«Το χαρακτηριστικό της αύξησης του δείκτη είναι πως ενώ όλοι οι τύποι των πλοίων (επιμέρους δείκτες) βρίσκονται πάνω από το Break Even Point των λειτουργικών εξόδων τους (OPEX), χωρίς να ληφθεί υπόψη το χρηματοδοτικό κόστος, την μεγαλύτερη αύξηση των εσόδων συνεχίζουν να την παρουσιάζουν τα Capes» επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA:
«Λαμβάνοντας υπόψη τα ημερήσια έξοδα (OPEX) των πλοίων όπως αυτά δημοσιεύονται από την Moore Stephens και αφαιρώντας τα από τα τρέχοντα επίπεδα των ναύλων για κάθε τύπο πλοίου, τα Capes παρουσιάζουν ένα ημερήσιο πλεόνασμα των  29.685 δολαρίων, τα Panamax  5.047, τα Supramax  4.058 και τα Handysize  2.601».
Ο δείκτης των Capes, BCI, έχει παρουσιάσει μία συνεχόμενη αυξητική πορεία από τις 13 Αυγούστου όπου από τότε μέχρι σήμερα έχει καταφέρει να διπλασιάσει και τον συγκεκριμένο δείκτη, από τις 1.007 μονάδες τότε με  14.000 δολάρια  μέσο όρο ημερησίων εσόδων, στις 4.018 μονάδες σήμερα με μέσο όρο ημερησίων εσόδων στα  37.443 δολάρια δηλαδή αναλογία δείκτη με έσοδα 1 προς 2,6 περίπου.
Με την ίδια λογική, η αυξητική πορεία των Panamax, ξεκίνησε στις 29 Αυγούστου όπου ο δείκτης BPI ήτανε στις 904 μονάδες με μέσο όρο ημερησίων εσόδων  7.241 δολάρια για να κλείσει την Παρασκευή στις 1.453 μονάδες και στα $ 11.651 δολάρια την ημέρα, ενώ χθες έκλεισε στα 1.745.
«Είναι γεγονός πως οι ναύλοι των Capes έχουν φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο των τριών τελευταίων ετών, όπως επίσης είναι γεγονός ότι η Κίνα είναι η κινητήριος δύναμη πίσω από αυτή την αύξηση ως κύρια εισαγωγική χώρα Iron Ore. Το Iron Ore αποτελεί το 30% του παγκόσμιου εμπορίου χύδην φορτίων και η Κίνα είναι υπεύθυνη για τα ¾ του 30%» επισημαίνεται σε ανάλυση του  G.Moundreas SA:
«Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι παρά του γεγονός ότι οι εισαγωγές Iron Ore από την Κίνα τον Αύγουστο ήταν μειωμένες κατά 4 εκατομμύρια τόνους συγκριτικά με τον Ιούλιο, όλες οι προβλέψεις κάνουν λόγο για αύξηση των εισαγωγών τους επόμενους μήνες και ενδεχομένως να δούμε και επίπεδα ρεκόρ τους επόμενους μήνες. Πιθανή διόρθωση να υπάρξει τις επόμενες ημέρες λόγω των αργιών στην Κίνα από 1 έως 7 Οκτωβρίου που εορτάζει την ίδρυση της Νέα Κίνας από τον Μάο. Ένα σημαντικό στοιχείο είναι η απόφαση της κυβέρνησης της Ινδίας να μειώσει τον δασμό στις εξαγωγές Iron Ore καθώς αντιμετωπίζει πρόβλημα στο εμπορικό ισοζύγιο και θέλει να αυξήσει τις εξαγωγές της.
Τα πρώτα αποτελέσματα είναι ήδη ορατά καθώς η Κίνα τον Αύγουστο εισήγαγε 755.939 εκ. τόνους Iron Ore από την Ινδία, 49% αύξηση σε σχέση με τον Ιούλιο» και συμπληρώνει:
«Σχετικά με τα Panamax, αναμένεται η δραστηριότητα τους να αυξηθεί και ιδιαίτερα για τη μεταφορά Coal από την Νότια Αφρική και την Ινδονησία προς την Ινδία ιδιαίτερα μετά την πρόσφατη πορεία ανατίμησης της ρουπίας. Ένα πρόσθετος σημαντικός λόγος βελτίωσης της αγοράς των Panamax, είναι ότι οι ναυλωτές, με τα τρέχοντα υψηλά επίπεδα ναύλων των Capes, εφαρμόζουν την λογική Split Cargoes, όπου προτιμούν αντί για ένα Cape να ναυλώσουν 2 Panamax αφού ο όγκος του μεταφερόμενου φορτίου παραμένει ο ίδιος αλλά τα έξοδα μεταφοράς είναι λιγότερα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.