8 Οκτ 2018

XXII Euromed Convention: Έρχεται «βαρυχειμωνιά» για την ελληνική ακτοπλοΐα

Με τζίρο δύο δισεκατομμυρίων, στόλο που αποτελείται από 120 πλοία, παρουσία σε 20 λιμάνια και 15.000 προσωπικό, ο Όμιλος Γκριμάλντι είναι από τους κορυφαίους στις θαλάσσιες μεταφορές και ηγέτης στον τομέα μεταφοράς αυτοκινήτων και επιβατών στη γενικότερα Μεσόγειο.
Στην διάρκεια του συνεδρίου XXII Euromed Convention From Land to Sea που
πραγματοποιήθηκε στο Λαγονήσι με διοργανωτή τον ιταλικό όμιλο, συζητήθηκαν όλα τα θέματα που απασχολούν τις θαλάσσιες μεταφορές και κυρίως τα περιβαλλοντικά εν όψει της εφαρμογής των νέων κανονισμών από το 2020 για χρήση οικολογικών καυσίμων καθώς και τα μελλοντικά σχέδια του Ομίλου.
Ο διευθύνων σύμβουλος, Εμάνουελ Γκριμάλντι έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις Μινωικές Γραμμές επισημαίνοντας ότι μετά από 10 χρόνια με χρέη και δυσκολίες, χωρίς να δίνει μέρισμα στους μετόχους, κατάφεραν όχι μόνο να επιβιώσει αλλά να επιστρέψει στην κερδοφορία και να μηδενίσουν τον δανεισμό τους και να επεκταθούν σε Χανιά και Κυκλάδες. Μάλιστα αναφέρθηκε στη δρομολόγηση του «Mykonos Palace» στα Χανιά το οποίο ήταν ένα στοίχημα για εκείνον. Έδωσε συγχαρητήρια στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που ήρε τον κρατικό προστατευτισμό στη γραμμή και ενέκρινε το δρομολόγιο.Το συνέδριο ήταν ελληνοκεντρικό. Στο δεύτερο πάνελ επισημάνθηκε ότι η ακτοπλοΐα βρίσκεται μπροστά σε νέα κρίση λόγω της αύξησης του πετρελαίου, του αυξημένου ΦΠΑ αλλά και των επενδύσεων που πρέπει να γίνουν εν όψει του 2020 όπου οι νέοι κανονισμοί για την μείωση εκπομπής αερίων από τα πλοία κάνει υποχρεωτικές επενδύσεις πάνω στα πλοία κόστους πολλών εκατομμυρίων ευρώ.Ο τραπεζίτης Γιώργος Ξηραδάκης στην τοποθέτησή του τόνισε μεταξύ άλλων:
- Για την ακτοπλοΐα τα χρήματα προήλθαν από επενδυτές και εταιρείες που δεν εμφανίζονται στις στατιστικές ή τα χρηματιστήρια και παρά ταύτα εξυπηρετούν να νησιά.
- Ο κίνδυνος χρεωκοπίας υπάρχει. Όμως οι εισηγμένες παρουσιάζουν σημαντική βελτίωση τα τελευταία χρόνια και δεν υπάρχει θέμα για αυτές.
- Τα περασμένα χρόνια το σημαντικό έσοδο για τις εταιρείες ήταν από τις γραμμές της Αδριατικής. Όμως από το 2016 μειώθηκε σημαντικά αφού μόλις το 29% τζίρου γίνεται στο εξωτερικό.
-Σε σύγκριση με το 2001 ο στόλος της ακτοπλοΐας που δραστηριοποιείται στις ελληνικές θάλασσες και στην Αδριατική μειώθηκε κατά 45%.
-Το κόστος των καυσίμων ανέρχεται στο 60% του συνολικού λειτουργικού κόστους των εταιρειών οι οποίες εκφράζουν φόβους ότι το ποσοστό θα ανέβει και άλλο.
Ο Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης πλοιοκτήτης και πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδη τόνισε:
- Είναι σημαντικό ότι η νότια Ευρώπη βρίσκει τρόπο και ανοίγεται σε νέες αγορές. Παράδειγμα η FINNLINES την οποία εξαγόρασε ο Όμιλος Γκριμάλντι.
- Η αγορά της ακτοπλοΐας είχε σημαντικές παθογένειες
- Έχουμε μια εταιρεία, τη Minoan με καλά αποτελέσματα και καλό μάνατζμεντ. Είναι success story αφού την ίδια ώρα οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν προβλήματα.
-Πιστεύω ότι οι ανοιχτές αγορές είναι θετικές, είναι σημαντικό το πως θα εξελιχθούν αυτές οι μεγάλες εταιρείες που συνεχίζουν να αποτελούν τη ραχοκοκαλιά.
-Οι μεσαίες εταιρείες βρήκαν άνοιγμα εξαιτίας της υπερεπένδυσης σε ακριβά asset από τους μεγάλους.
- Οι Έλληνες πλοιοκτήτες πήραν πιο ενεργή θέση στην αγορά ιδιαίτερα εκείνοι με δεσμούς στα νησιά. Μαζί με την οικογένεια Βενιάμη είμαι υπερήφανος ότι έχουμε αφήσει το αποτύπωμά μας. Είναι οικογένειες που έχουν δοκιμαστεί στις ανοιχτές θάλασσες
Τα αποτελέσματα ήταν καλά γιατί ρίσκαραν δικά τους λεφτά και δε λειτουργούσαν σε προστατευμένο περιβάλλον.
- Βρισκόμαστε σε σταυροδρόμι. Είμαστε σε μεταβατική περίοδο και είναι σημαντικό να έχουμε «παίκτες» προσηλωμένους –ταγμένους σε αυτό που κάνουν, όπως είναι η οικογένεια Γκριμάλντι. Είμαστε αισιόδοξοι.
Ο διευθύνων σύμβουλος των Μινωικών, Αντώνης Μανιαδάκης επεσήμανε με τη σειρά του:
- Είμαστε τυχεροί που είμαστε στην Κρήτη το μεγαλύτερο νησί με ισχυρή παραγωγή, αγροτικό τομέα και τουρισμό.
-Με τη σημαντική υποστήριξη του ομίλου Γκριμάλντι και του προέδρου μας, Εμάνουελ Γκριμάλντι, πήραμε το μάθημά μας. Μειώσαμε στο μηδέν το δανεισμό μας την ώρα που τα δάνεια των ανταγωνιστών μας κυμαίνονται στα 400 εκατομμύρια ευρώ.
- Γίνεται εξορθολογισμός του στόλου και μπαίνουμε σε νέα δρομολόγια για να αυξήσουμε τα έσοδα.
- Εξετάζουμε την είσοδό μας σε νέα δρομολόγια αλλά όχι για όλο το Αιγαίο αλλά για συγκεκριμένα νησιά.Ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας Ανδρέας Νταής δήλωσε:
-Είναι τιμή για το λιμάνι μας να έχει προχωρημένη συνεργασία με τον όμιλο Γκριμάλντι που συνεχίζεται και διευρύνεται
-Υπάρχει κεντρικό δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών του οποίο συνδέεται μέσω Εγνατίας μέχρι τη Μαύρη Θάλασσα, Δυτικά Βαλκάνια, με την Αθήνα μέσω της Ιόνιας Οδού και δημιουργεί νέα δεδομένα για την περιοχή.
- Η κίνηση παρά την κρίση βαίνει συνεχώς αυξανόμενη. Το 2017 σημειώθηκε οριζόντια αύξηση 11% της κίνησης και το 2018 οριζόντια 6%.
- Η κίνηση προς Ιταλία είναι 970 χιλιάδες επιβάτες ετησίως προς όλα τα λιμάνια της Ιταλίας και 250 χιλιάδες ΙΧ
- Αναπτύσσουμε συνέργειες σε επίπεδο Αδριατικής και Ιονίου.
-Επιχειρούμε να ενισχύσουμε την εφοδιαστική κίνηση από Μπουργκάς, όπου έχουμε συμφωνία και να συντονίσουμε την εφοδιαστική αλυσίδα να γίνει ένας νοτιοευρωπαϊκός διάδρομος.
-Έχουμε προβλήματα γραφειοκρατίας και καθυστερήσεων.
Ο Γκουίντο Γκριμάλντι εμπορικός διευθυντής του ομίλου τόνισε:
- Θέλουμε να δημιουργήσουμε στρατηγικούς δεσμούς με περιφερειακά λιμάνια
- Ο όμιλος προχωρά σε επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. επενδύσεις.
- Στη Μεσόγειο η μόνη εταιρεία που είναι έτοιμη για τους νέους κανονισμούς του 2020 είναι η Grimaldi. Και για αυτό θα μπορούμε να παράσχουμε βιώσιμες λύσεις μεταφοράς και logistics. Αυτά είναι τα δύο βασικά πλεονεκτήματα για την αγορά. Τ
Ο Μανώλης Τσαγκαράκης επικεφαλής του ναυτιλιακού τμήματος της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, επεσήμανε:
- Έχουμε καλές και κακές αναμνήσεις από τις χρηματοδοτήσεις στον κλάδο των θαλασσίων μεταφορών τις οποίες ξεκινήσαμε στις αρχές του περασμένου αιώνα.
-Θα στηρίξουμε τους ισχυρούς και αυτούς που έχουν την αίσθηση της ιδιοκτησίας και οι οποίοι θα χαράξουν το δρόμο και για τους άλλους
-Στην Ελλάδα δεν βλέπω να υπάρχουν ναυπηγεία και χώροι που έχουν την τεχχική ικανότητα να φέρουν σε πέρας τις αναγκαίες τεχνικές αλλαγές για το 2020.
-Τα ταχύπλοα θα γίνουν πιο ανταγωνιστικά
-Υπάρχει σκεπτικισμό για το πως θα πάει η αγορά
-Σε 10 χρόνια το 65% του στόλου θα είναι μεγάλης ηλικίας και το θέμα είναι πως θα βοηθήσουμε και θα χρηματοδοτήσουμε την αντικατάσταση. Ό,τι αξίζει θα χρηματοδοτηθεί
Στο σημείο αυτό παρενέβη ο Λεωνίδας Δημητριάδης- Ευγενίδης λέγοντας:
-Για τα ταχύπλοα είναι καλή η κατάσταση-αγορά. Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα για τα μικρά πλοία γιατί τα scrubbers που πρέπει να τοποθετήσουν είναι είναι ακριβότερα από την αξία του πλοίου.

ΠΗΓΗ: www.newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.