29 Οκτ 2018

«Ήρθε η ώρα η ναυτική εκπαίδευση να μπει στα ελληνικά σχολεία»



 
Θεόφιλος Ξενακούδης-Γιώργος Αλεξανδράτος-Γιώργος Ξηραδάκης- Γιώργος Τσουρής



Μία άλλη διάσταση για το τι σημαίνει Ναυτική Εκπαίδευση έδωσαν στελέχη της ναυτιλιακής και εκπαιδευτικής κοινότητας σε πρόσφατο ναυτιλιακό συνέδριο.

Ο καθηγητής, Ντίνος Αρκουμάνης, πρόεδρος Ακαδημαϊκού Συμβουλίου – Ναυτικής Ακαδημίας του Μητροπολιτικού Κολλεγίου επεσήμανε:
«Η εκπαίδευση είναι 50% γνώση και 50% προσωπικότητα. Ο καπετάνιος και ο πρώτος μηχανικός πρέπει να έχουν ικανότητα διοικήσεως. Χρειαζόμαστε εκπαίδευση άλλου επίπεδου από αυτή που παρέχεται σήμερα. Πρέπει να εμπιστευτούμε τα νέα παιδιά».
Για τον συνδυασμό γνώσης και προσωπικότητας συμφώνησε και η Άντζυ Χάρτμαν υπεύθυνη πληρωμάτων  στην Starbulk των 112 πλοίων  και πρόεδρος της Wista Hellas: «Ο χαρακτήρας είναι σε συνάφεια με την επαγγελματική κατάρτιση».
Ο Κώστας Καλαργυρός διευθυντής στο Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού της  Latsco Shipping επεσήμανε: «Πρέπει να γνωρίσεις τον άνθρωπο που θα επιλέξεις για να εργαστεί στην εταιρεία. Δεν μπορείς να ασκήσεις διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού αν πρώτα δεν έχεις  καταλάβει τις ιδιαιτερότητες και την κουλτούρα της εταιρείας όπου εργάζεσαι. Θα ήθελα οι εταιρείες να είναι πολύ πιο κοντά με τα πανεπιστήμια ώστε να μεταφέρουν το τι θα ήθελαν, στο μέτρο του δυνατού να έχουν οι απόφοιτοι και το Πανεπιστήμιο να προσπαθήσει να το δίνει στους φοιτητές.  Οι αξίες της ναυτιλίας πρέπει να γίνονται γνωστές στους φοιτητές».
«Να μεταφέρετε γνώσεις και αξίες, γιατί δεν παίρνει κανείς τίποτα μαζί του»  ήταν τα λόγια του καπετάν Γιώργου Τσουρή προέδρου της Chios Marine Club & Ops. Manager Blue Planet Shipping SA: «Η  ναυτική εκπαίδευση έχει πλέον τεράστια διαφορά σε σχέση με το παρελθόν. Όμως έχει και περισσότερες απαιτήσεις. Ήρθε η ώρα η ναυτική εκπαίδευση να μπει επιτέλους και στα ελληνικά σχολεία» για να συμφωνήσει ο Γιώργος Σπ.Αλεξανδράτος: «Χρειαζόμαστε  ελληνικά πληρώματα, χρειαζόμαστε να εμπιστευτούμε  τους Έλληνες. Και πρέπει επιτέλους η  ναυτιλία  να μπει στα σχολεία.»
Ο Μιχάλης Φραγκιάς,  DPA στην Sun Enterprises Ltd. είπε:  “Είχα την τύχη να ασχοληθώ με νέους-νέες. Επενδύσαμε σε ανθρώπινο δυναμικό, σε μία εταιρεία που η πλειονότητα είναι Έλληνες ναυτικοί. Σήμερα έρχονται παιδιά δόκιμοι και τα καμαρώνεις. Με τις γνώσεις τους, την αφοσίωσή τους, τα αγγλικά τους. Βιοποριστικά τα παιδιά αυτά έχουν εξασφαλιστεί».
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Γιώργος Ξηραδάκης διευθύνων σύμβουλος της XRTC Business Consultants Ltd. και πρόεδρος  του  Propeller Club (Port of Piraeus):
«Κλειδί της επιτυχίας είναι η μεταλαμπάδευση της γνώσης από γενιά σε γενιά. Δεν πρέπει να χαθούν τα ιδανικά,  ο σεβασμός και η αξιοκρατία. Η γενιά των πενηντάρηδων είναι η τελευταία γενιά που ταξίδεψε σε ελληνικά πλοία εξ αίματος. Ήρθε η ώρα να πάμε την ελληνική ναυτιλία πίσω στις παραδοσιακές τις αξίες».

Η Μαρία Μακκά, διευθύντρια της  Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού της  Χίου δήλωσε:  «Τα νέα παιδιά επιτέλους στρέφονται στη ναυτιλία. Περισσότεροι από 300 σπουδαστές φοιτούν στην ΑΕΝ Χίου και ήδη 100 από αυτούς κάνουν  σε εκπαιδευτικά ταξίδια. Με τον τρόπο αυτό τα νέα παιδιά μπαίνουν στο εργασιακό τους περιβάλλον από τα 18 τους χρόνια».
Αναφορά έγινε στο έργο του πανεπιστημίου Αιγαίου.
«Πυλώνας του Πανεπιστημίου Αιγαίου είναι η ορθή γνώση αλλά και η διαδικασία απόκτησης πρακτικής άσκησης. Εφαρμόζουμε μοντέλα επιχειρηματικότητας που βασίζονται στην τεχνολογία. Χρησιμοποιούμε τη Χίο σαν ένα εργαστήριο γνώσης” ανέφερε η κοσμήτωρ Μαρία Λεκάκου και προσέθεσε:
«Κάθε χρόνο, 180 φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου, δουλεύουν τους καλοκαιρινούς μήνες σε ναυτιλιακές εταιρείες που είναι ένα ποσοστό ρεκόρ για Πανεπιστήμιο». Ο Σεραφείμ Κάπρος, πρόεδρος Τμήματος Ναυτιλίας & Επιχειρηματικών Υπηρεσιών Πανεπιστημίου  Αιγαίου αποκάλυψε ότι  το 75% των αποφοίτων τα ου Πανεπιστημίου Αιγαίου  σε λιγότερο από τέσσερις μήνες από τα ην απόκτηση του πτυχίου τους απορροφώνται από τη ναυτιλιακή αγορά. 

ΠΗΓΗ: www.newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.