23 Οκτ 2018

ΕΒΕΠ: Όχι στην μονοπωλιακή εκμετάλλευση του Εμπορευματικό Κέντρου στο Θριάσιο





Υπέρ της αξιοποίησης του Θριάσιου Πεδίου για τη δημιουργία του Εμορευματικού Κέντρου αλλά με την προϋπόθεση ότι θα είναι ανοιχτό στο ανταγωνισμό και δεν θα περάσει στον έλεγχο ενός και μόνο «παίκτη» τάχθηκε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά.

Όπως επεσήμανε  η διοίκηση του ΕΒΕΠ  στην τοποθέτησή της  στη Βουλή για την κύρωση της σύμβασης ΕΤΒΑ-GOLDAIR  « τέτοιου είδους επιχειρηματικά πάρκα προσελκύουν σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον και ταυτόχρονα δημιουργούν υποδομές για την προσέλκυση εμπορευματικών φορτίων και δημιουργία υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας (consolidation φορτίων, συναρμολόγηση, ελαφρά μεταποίηση, συσκευασία, ετικετοποίηση κλπ). Συνεισφέροντας έτσι στην αύξηση του ΑΕΠ και της απασχολισημότητας» και συνέχισε:
«1. Ιδιαίτερα σήμερα που το μεγαλύτερο μέρος των βασικών υποδομών έχει ολοκληρωθεί ή σχεδόν ολοκληρωθεί, οι διατροπικές μεταφορές μπορούν να προσδώσουν σημαντικά οφέλη στην εθνική οικονομία, και την Ελληνική επιχειρηματικότητα. Η εκμετάλλευση τέτοιων υποδομών τόσο από μεγάλες αλλα και όσο από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι το τελικό ζητούμενο.
2. Το Ε.Β.Ε.Π. στο θέμα της στρατηγικής που έχει χαράξει, χαιρετίζει τέτοιες επενδύσεις».
Όμως εξέφρασε και  προβληματισμούς, φωτογραφίζοντας καταστάσεις μονοπωλιακού χαρακτήρα :
«Πιθανολογείται ότι μεγάλη εταιρεία επιθυμεί τη συνολική έκταση 1.450+ 580 που θα
διαχειριστεί η ίδια.
- Ο κόμβος δεν μπορεί να λειτουργήσει και να αναπτυχτεί η συνδυασμένη μεταφορά
βασισμένη σε ένα και μόνο διαχειριστή, που απευθείας ή μέσω θυγατρικών θα ελέγχει τη
ροή του εμπορίου Λιμάνι- Θριάσιο - Τρένο -Εξαγωγή και αντίστροφα. Η διασφάλιση
του ανοικτού χαρακτήρα του κόμβου μέσω της εξυπηρέτησης του μέγιστου δυνατού
αριθμού τελικών χρηστών στους οποίους θα περιλαμβάνονται χωρίς περιορισμόme
ανταγωνιστικά κριτήρια όλες οι εταιρίες ,μεταφορικές, εμπορικές logistics (Third party
Logistics, house logistics), κλπ
- Το δίκτυο των σιδηροδρόμων θα πρέπει να είναι ανεξάρτητο-ανταγωνιστικό και βασισμένο στα διεθνή standards, άμεσα συνδεδεμένο με το σιδηροδρομικό κέντρο στο όμορο οικόπεδο Ο.Σ.Ε Α.Ε».

Τα ΕΒΕΠ επεσήμανε  ότι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και ευεργετήματα που παρέχονται στις γαίες της ΓΑΙΑΟΣΕ για τη δημιουργία επιχειρηματικών πάρκων, θα πρέπει να δοθούν οριζόντια σε όλες τις επενδυτικές προσπάθειες υλοποίησης επιχειρηματικών πάρκων.
«Σημειωτέον ότι σε αρκετές περιπτώσεις οφείλουμε να βλέπουμε το μέλλον και να
προσδιορίζουμε τις διαμορφούμενες ανάγκες τόσο σε διεθνές όσο και σε τοπικό επίπεδο» τόνισε και προσέθεσε:
«Επιπλέον θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής:
 Ο ΟΣΕ χρηματοδοτήθηκε από τη ΕΕ για την δημιουργία πάρκου/κόμβου εξυπηρέτησης για
το σύνολο των συνδυασμένων μεταφορών
 Το Ταμείο Υποδομών με 1δις κεφάλαιο, αν χρηματοδοτήσει το σύνολο η το μεγαλύτερο
μέρος στο Θριάσιο και πιθανόν τα Οινόφυτα τι θα μείνει για τα υπόλοιπα ΕΠ πάρκα που
πιθανόν θα προκύψουν;
 Τα πολεοδομικά πλεονεκτήματα ύψους_ συντελεστή δόμησης και κάλυψης για τα οποία
συμφωνούμε και όλα τα πλεονεκτήματα μη απόδοσης τελών στο Δήμο για ηλεκτροφωτισμό
και καθαριότητα που θα κατοχυρωθούν εδώ, να ισχύουν και για τα όλα τα αλλά
Επιχειρηματικά Πάρκα.
 Εν κατακλείδι, μια υποδομή του πρωτοξεκίνησε το 1979 καλό είναι να τελειώνει μετά από
40 χρόνια και να μην καθυστερήσει άλλο».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.