Επί πέντε συνεχόμενα χρόνια το κόστος λειτουργίας ενός πλοίου, σε
παγκόσμιο επίπεδο μειώνεται συνεχώς. Η γενικότερη κρίση στην ναυλαγορά
αλλά και η ανάπτυξη της τεχνολογίας ήταν οι κυριότερες αιτίες. Εννέα
χρόνια από το ξέσπασμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και το κόστος
έφθασε σε εκείνα τα αρχικά επίπεδα σύμφωνα με την ανάλυση του Richard
Alliston –Greiner του Ομίλου Moore Stephens. Όμως για το 2017 οι
προβλέψεις δείχνουν ότι θα υπάρξει αναστροφή και η ναυτιλία θα
ακριβύνει. Αναμένεται να καταγραφεί αύξηση του κόστους κατά 2,1% ενώ
οι προβλέψεις για το 2018 κάνουν λόγω για νέα αύξηση στο 2,4%.
Σε ερώτηση του newmoney.gr προς τον Richard Alliston –Greiner γιατί
ανακόπτεται η πορεία μείωσης του κόστους απάντησε: «Προς το παρόν
πρόκειται για εκτιμήσεις του ναυτιλιακού κλάδου. Είναι δεδομένο ότι οι
καινούργιοι διεθνείς κανονισμοί όπως εκείνος που αφορά το ballast
water, την επεξεργασία των σεντινόνερων θα αυξήσει το κόστος.
Επίσης, άλλοι παράγοντες είναι η ακριβή χρηματοδότηση, το κόστος του
χρήματος, τα πληρώματα, οι τάσεις της ζήτησης είναι και θέμα ψυχολογίας
της αγοράς. Διαβλέπουν ότι το κόστος λειτουργίας ενός πλοίου θα
ακριβύνει. Μένει να το δούμε στην πράξη».
Για το 2017 αναμένεται αύξηση του κόστους μεταξύ άλλων: στους μισθούς
των ναυτικών κατά 1,7%, στις ναυπηγήσεις 2%, στα ανταλλακτικά 2%,
έξοδα δεξαμενισμού ενός πλοίου κατά 1,7%, στα λιπαντικά 1,6% ,
ασφάλιστρα κατά 0,7%, αμοιβές μάνατζερ κατά 0,7%.
H παρουσίαση των στοιχείων έγινε το πρωί της Τρίτης στο συνέδριο που
διοργάνωσε με επιτυχία το Propeller Club του Πειραιά στο πλαίσιο του
Opcost 2017 από την Moore Stephens ενώ το παρών έδωσαν διακεκριμένα
στελέχη της ελληνικής ναυτιλίας, στην κατάμεστη αίθουσα του Ναυτικού
Ομίλου Πειραιά. Το Opcost 2017 είναι η έγκυρη ανάλυση για τα Κόστη
Λειτουργίας των Πλοίων από τους βραβευμένους Moore Stephens.
Το πάνελ αποτελείτο εκτός από τον Richard Alliston –Greiner από τους
Παναγιώτη Δρόσο της Tsakos Columbia Shipmanagment, τη Μαρία Κουλιγά
Managing Director Trinity Marine Services και Πρόεδρος του Hellenic
Committee of Lloyd's Brokers Associates, τον Γιάννη Πατινιώτη Finance
Manager της ναυτιλιακής Carras Hellas και πρόεδρος της Ένωσης
Ναυτιλιακών Οικονομολόγων Ελλάδος, ο Γιάννης Κωτσής-Γιανναράκης Γενικός
Διευθυντής του Συνδέσμου Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος και ο
Κωνσταντίνος Οικονόμου Managing Director Marine Tours Group. Συντονιστές ήταν ο πρόεδρος του Propeller Club του λιμανιού του Πειραιά, διευθύνων σύμβουλος της XRTC, Γιώργος Ξηραδάκης και ο ο Κώστας Kωνσταντίνου διευθύνων σύμβουλος της Moore Stephens στην Ελλάδα και Governor του Propeller.
Στην παρουσίασή του, ο Richard Alliston –Greiner αναφέρθηκε ανά
κατηγορία πλοίων: -Bulker: Το ημερήσιο κόστος ανά υποκατηγορία το 2016
σε δολάρια και έκανε τη σύγκριση με το 2015:
Δεξαμενόπλοια
Πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Το ημερήσιο κόστος είναι μικρότερο όσο νεότερο είναι ηλικιακά ένα πλοίο. Ειδικότερα:
Φορτηγά πλοία
ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΑ
Πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Τα πληρώματα
Για το 2016 το κόστος για τα πληρώματα των πλοίων μειώθηκε όσο αφορά
τα φορτηγά πλοία και τα δεξαμενόπλοια ενώ αυξήθηκε για τα
containerships
Πιο συγκεκριμένα, στα φορτηγά μειώθηκε κατά 0,6% σε σύγκριση με το
2015, στα δεξαμενόπλοια κατά 1,8% ενώ αυξήθηκε στα πλοία μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων κατά 1,1%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.