20 Δεκ 2017

Οι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν πάνω από 4,47 δισ. δολάρια για αγορές πλοίων το 2017


Τη μερίδα του λέοντος είχαν και το 2017 στις αγοραπωλησίες πλοίων οι Έλληνες εφοπλιστές, καθώς επένδυσαν πάνω από 4,47 δισ. δολάρια για αγορές πλοίων. Ουσιαστικά, πραγματοποίησαν το 23% των συνολικών επενδύσεων που έγιναν σε αγορές second hand πλοίων στη διεθνή ναυτιλία.
Τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα απέκτησαν συνολικά 280 πλοία, με την προτίμησή τους στα bulkers να είναι εμφανής, καθώς αγόρασαν 170 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, 79 δεξαμενόπλοια, 34 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τρία «γκαζάδικα», σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking που αφορούν μέχρι και τις 8 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι συνολικά στις αγορές πλοίων από δεύτερο χέρι επενδύθηκαν 19,47 δισ. δολάρια και άλλαξαν χέρια 1.541 πλοία.
Μετά τους Έλληνες, ιδιαίτερη κινητικότητα έδειξαν οι Κινέζοι εφοπλιστές, αποκτώντας 205 πλοία και επενδύοντας 2,25 δισ. δολάρια, ενώ και αυτοί εστίασαν στα bulkers, καθώς αγόρασαν 124 πλοία.
Στην τρίτη θέση βρέθηκαν οι Νορβηγοί με 98 πλοία, εκ των οποίων 38 ήταν bulkers, 27 δεξαμενόπλοια, εννέα containerships και δύο gas carriers.
O ναυλομεσιτικός οίκος αναφέρεται και στις πωλήσεις πλοίων, όπου και εκεί οι Έλληνες είναι φυσικό να κατέχουν την πρώτη θέση ως πωλητές, καθώς έχουν και τον μεγαλύτερο στόλο. Το 2017 προχώρησαν στην πώληση 179 πλοίων αντί 2,30 δισ. δολαρίων. Αξίζει ωστόσο εδώ να σημειωθεί ότι στη δεύτερη θέση από την πλευρά των πωλητών βρέθηκαν οι Γερμανοί με 173 πλοία, εκ των οποίων 103 ήταν containerships και τα υπόλοιπα bulkers (32), δεξαμενόπλοια (15) κ.λπ. Οι Γερμανοί την ίδια χρόνια αγόρασαν 87 πλοία και βρέθηκαν στη τέταρτη θέση της κατάταξης των αγοραστών, επενδύοντας περίπου 720 εκατ. δολάρια. Απέκτησαν μεταξύ άλλων 53 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 19 μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και τρία δεξαμενόπλοια.
Την αντίστοιχη περίοδο του 2016 είχαν αλλάξει χέρια 1.206 πλοία και επενδύθηκαν τότε 14,83 δισ. δολάρια. Οι Έλληνες εφοπλιστές και τότε είχαν πάλι των πρωτιά, επενδύοντας 3,46 δισ. δολάρια για την αγορά 269 πλοίων, εκ των οποίων τα 202 ήταν bulkers, τα 42 δεξαμενόπλοια και τα 15 containerships. Πέρυσι, οι Έλληνες είχαν πραγματοποιήσει πάλι το ίδιο ποσοστό των συνολικών επενδύσεων (23,3%), γεγονός που σημαίνει ότι αξιοποίησαν κατάλληλα το περιβάλλον που χαρακτηριζόταν από χαμηλά ναύλα (το 2016 κυρίως στο ξηρό φορτίο) και χαμηλές από τα ιστορικά υψηλά αξίες των πλοίων. Οι τιμές των πλοίων κέρδισαν πάνω από 15% στη διάρκεια του 2017, λόγω κυρίως και της ανόδου της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, που πριν από λίγες ημέρες άγγιξε το υψηλό των τριών τελευταίων ετών.

ΠΗΓΗ:naftemporiki.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.