21 Δεκ 2017

Breaking News: Έπεσαν οι υπογραφές για τη μεταβίβαση του 67% της ΟΛΘ ΑΕ




Αναδημοσίευση
από το newmoney.gr

Σήμερα Πέμπτη, αργά το απόγευμα έπεσαν οι υπογραφές  για τη μεταβίβαση του 67% των μετοχών του ΟΛΘ. Όπως είχε αναφέρει το newmoney.gr την περασμένη Δευτέρα εκδόθηκε η νέα εγγυητική επιστολή και ήδη έχει κατατεθεί απ' το επενδυτικό σχήμα στο ΤΑΙΠΕΔ.

Την εγγυητική εξέδωσε εκ νέου η Promsvyazbank, η οποία λόγω της κρατικοποίησης της και της αλλαγής της διοίκησης, έπρεπε να επαναλάβει τη διαδικασία.
Η κοινοπραξία Deutsche Investment (Diep) 50%, η γαλλική CMA (35%) και η Belterra (15%) του Ιβάν Σαββίδη προσέφερε 231 εκατ. ευρώ για την απόκτηση του 67% των μετοχών.


Στη συνέχεια της διαδικασίας ο  φάκελος θα περάσει και από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για έγκριση της συμφωνίας έως τα τέλη Δεκεμβρίου. Αυτός ήταν ο αρχικός σχεδιασμός.
Το επόμενο βήμα είναι να εγκριθεί η αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του ΟΛΘ και θα κυρωθεί με νόμο από τη Βουλή, όπως έγινε και με τον ΟΛΠ. Αυτό υπολογίζεται ότι θα συμβεί στα μέσα του Ιανουαρίου του 2018.
Η συνολική αξία της συμφωνίας πώλησης ανέρχεται σε 1,1 δισ. ευρώ. Πρόκειται για την προσφορά των 231.926.000 ευρώ, υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ μέσα στην επόμενη επταετία. Τα αναμενόμενα έσοδα του Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης που είναι το αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών του ΟΛΘ, ανέρχονται σε συνολικό ύψος πλέον των 170 εκατ. ευρώ.
Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται ε υπόψη, τα αναμενόμενα μερίσματα που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7,22%, καθώς και οι εκτιμώμενες, πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών, επενδύσεις έως τη λήξη της παραχώρησης το 2051.

Ο Πρέσβης της Γαλλίας στην Ελλάδα, κ. Κριστόφ Σαντεπύ, απεύθυνε χαιρετισμό στα ελληνικά, λέγοντας μεταξύ άλλων:
«Η Ελλάδα αφήνει πίσω της τα χρόνια της κρίσης και ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία. Οι επενδυτές στρέφονται πάλι στη χώρα και αυτό το διαπιστώνουμε και στην Πρεσβεία». Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του αναφορικά με τον ΟΛΘ τόνισε ότι είναι μια αξιοσημείωτη ιδιωτικοποίηση για την πόλη της Θεσσαλονίκης, καθώς θα επιφέρει ανάπτυξη λόγω των σημαντικών επενδύσεων που θα πραγματοποιηθούν.
Ο υπουργός Ναυτιλίας, κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής δήλωσε ότι μαζί με τον υφυπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, κ. Στέργιο Πιτσιόρλα είχαν επιφορτιστεί από πλευράς κυβέρνησης την υλοποίηση αυτή της επένδυσης, τονίζοντας ότι επιθυμία όλων ήταν να έχει ευρωπαϊκό χαρακτήρα και να είναι δημιουργική η σχέση επενδυτών – εργαζομένων – πόλης , κάτι που το πετύχαμε.
Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Άρης Ξενόφος υπογράμμισε ότι ανοίγει ένας νέος κύκλος ανάπτυξης για το λιμάνι, την Θεσσαλονίκη, την Κεντρική Μακεδονία, ένας νέος κύκλος προοπτικής για τους εργαζόμενους. Τόνισε την δέσμευση της κοινοπραξίας για επενδύσεις και άνοδο της εμπορικής κίνησης, επισημαίνοντας ότι ενισχύεται η Ελλάδα ως ευρωπαϊκή πύλη του εμπορίου και της κρουαζιέρας.
Ο κ. Μπόρις Βένζελ, Διευθύνων Σύμβουλος της Terminal Link επισήμανε από την πλευρά των επενδυτών την δέσμευση της κοινοπραξίας να φέρει στον ΟΛΘ πολλά από την πολυσχιδή και διεθνή της εμπειρία, σημειώνοντας ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι ένα εξαιρετικό περιουσιακό στοιχείο.
Ο κ. Σωτήρης Θεοφάνης, συντονιστής της κοινοπραξίας από την πλευρά του δήλωσε ότι οι επενδυτές είναι πεπεισμένοι για την αξία και τη σπουδαιότητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, για το εύρος των επενδύσεων που θα πραγματοποιηθούν και νωρίτερα από τις συμβατικές υποχρεώσεις και σημείωσε ότι σε 1-2 χρόνια θα έχει δικαιωθεί η προσπάθειά τους.

Η επίσημη ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ

Υπεγράφη σήμερα η σύμβαση πώλησης του 67% του ΟΛΘ στην South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) Limited, την εταιρεία που σύστησε η ένωση του προτιμητέου επενδυτή «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» και «Terminal Link SAS» έναντι συνολικού τιμήματος 231,926 εκατ. ευρώ.
Από πλευράς του ΤΑΙΠΕΔ τη συμφωνία αγοραπωλησίας (SPA) υπέγραψε ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Άρης Ξενόφος, ενώ εκ μέρους των επενδυτών, ο κ. Σωτήρης Θεοφάνης, Συντονιστής της κοινοπραξίας DIEP GmbH - Terminal Link SAS - BELTERRA Investments Ltd και Μέλος ΔΣ της South East Gateway Thessaloniki (SEGT) Ltd και ο κ. Boris Wenzel, Διευθύνων Σύμβουλος της Terminal Link SAS.
Η υπογραφή έγινε παρουσία του Πρέσβη της Γαλλίας, κ. Christophe Chantepy, του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, του Υφυπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, κ. Στέργιου Πιτσιόρλα και του Υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Νεκτάριου Σαντορινιού. Την Πρεσβεία της Γερμανίας στην Ελλάδα, εκπροσώπησε ο Δρ. Martin Schurig, Επικεφαλής της Οικονομικής Διεύθυνσης της Πρεσβείας.
Η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών υπογράφεται μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ενώ εκκρεμεί η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Η σύμβαση παραχώρησης θα επικυρωθεί από τη Βουλή και εκτιμάται ότι εντός του πρώτου τριμήνου του 2018 θα έχει ολοκληρωθεί η συναλλαγή.
Με την εξέλιξη αυτή επιτυγχάνεται, με απόλυτη επιτυχία, ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο του προγράμματος διαχείρισης και αξιοποίησης περιουσιακών στοιχείων ευθύνης του Ταμείου, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τις προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης της Βόρειας Ελλάδας και της χώρας συνολικά.
Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε €1,1 δισ. και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων την προσφορά των €231,926 εκατ., υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους €180 εκατ. την επόμενη επταετία και τα αναμενόμενα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών της ΟΛΘ Α.Ε.), αναμενόμενου συνολικού ύψους πλέον των €170 εκατ. Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7,22%, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι την λήξη της παραχώρησης το 2051.
Ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Άρης Ξενόφος δήλωσε σχετικά: «η αξιοποίηση του λιμένα Θεσσαλονίκης που έρχεται σε συνέχεια της αποτελεσματικής αξιοποίησης του λιμένα του Πειραιά, διαμορφώνει ένα αναπτυξιακό άξονα που διατρέχει κάθετα το σύνολο της χώρας μας, ενισχύοντας περαιτέρω τον ρόλο της Ελλάδας ως ευρωπαϊκή πύλη εισόδου διεθνών εταιρειών για το εμπόριο και την κρουαζιέρα».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.