21 Νοε 2017

Νικ. Τσάκος: Πρέπει τράπεζες και κεφαλαιαγορές να στηρίξουν τους μικρούς εφοπλιστές

Την ανάγκη να κατανοήσουν οι διεθνείς τράπεζες τις ανάγκες των ναυτιλιακών εταιρειών υπογραμμίζουν με κάθε ευκαιρία στελέχη του κλάδου.
H απομάκρυνση των παραδοσιακών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων των ΗΠΑ και της Ευρώπης από τη ναυτιλία έχει ως αποτέλεσμα τα τελευταία χρόνια τη δραστηριοποίηση τραπεζών από την Άπω Ανατολή ενώ ξεχωρίζει το κινεζικό leasing. Όμως και τα κινεζικά πιστωτικά ιδρύματα δεν μπήκαν όσο δυνατά θα περίμεναν πολλοί για να καλύψουν τον χώρο που άφησαν κενό οι παραδοσιακές στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση δυτικές τράπεζες.

Το συστημικό τραπεζικό σύστημα λόγω του αυστηρότερου θεσμικού πλαισίου που ισχύει, έχει περιοριστεί στη χρηματοδότηση μεγάλων ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Οι τράπεζες είναι πλέον πιο επιλεκτικές.
Πρόσφατα τοποθετήθηκε επί του θέματος ο Νίκος Π. Τσάκος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης ΤEN και πρόεδρος της Intertanko- Διεθνής Ένωση Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Δεξαμενοπλοίων.
Πιο συγκεκριμένα, μιλώντας σε ναυτιλιακό συνέδριο τόνισε ότι δεν πρέπει να κοπούν οι δεσμοί με τις μικρούς και μεσαίους εφοπλιστές και κάλεσε τις κεφαλαιαγορές να τους στηρίξει.
Οι μικρές εταιρείες
Όπως επισημαίνουν στελέχη ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών «είναι δύσκολη η πρόσβαση για χρηματοδότηση στις μικρές εταιρείες» και προσθέτουν:
«Και αυτό γιατί όταν μία εταιρεία χρωστάει στην τράπεζα ένα εκατομμύριο δολάρια τότε η συγκεκριμένη εταιρεία έχει πρόβλημα. Αν χρωστάει 100 εκατομμύρια δολάρια τότε έχει πρόβλημα η...τράπεζα. Ιδιαίτερα από τις ιδιωτικές μη εισηγμένες εταιρείες με στόλους στα 10 πλοία γίνεται μια συντηρητική προσέγγιση της αγοράς. Πρέπει να εστιάζουμε σε ένα συγκριμένο τομέα.
Η ναυλαγορά έχει ανέβει καθώς και οι τιμές πώλησης των μεταχειρισμένων πλοίων. Υπάρχει όμως διστακτικότητα από τις ιδιωτικές ναυτιλιακές εταιρείες για την αγορά πλοίων αυτή την περίοδο
Το χρήμα είναι πιο ακριβό για τις ιδιωτικές εταιρείες και γίνονται πιο δύσκολα τα deals αφού έχουν δυσκολότερη πρόσβαση στη χρηματοδότηση
Η κρίση στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου είναι μια καλή περίοδος μαθητείας για τις εταιρείες με μικρούς στόλους περί τα 10 πλοία. Κλήθηκαν και καλούνται όλοι να δείξουν πόσο ευέλικτοι είναι και προσαρμοστικοί στις αλλαγές της αγοράς».

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.