Η ναυτιλιακή βιομηχανία συνεχίζει να κλυδωνίζεται από την οικονομική
κρίση που γονάτισε τα τελευταία χρόνια, κυρίως, τη φορτηγό ναυτιλία. Και
αυτό φαίνεται από τις παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων που έχουν
μειωθεί κατά 80%!
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του διεθνούς μεσιτικού οίκου
SSY ενώ το 2011 το 42% του παγκόσμιο στόλου αποτελείτο από καινούργια
πλοία και το νέο τονάζ έφθανε τους 65 εκατομμύρια τόνους, στο 2017
μειώθηκε μόλις στα 13 εκατομμύρια η παράδοση των οποίων «απλώνει» μέχρι
το 2020.
Λόγω της οικονομικής κρίσης οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν έβαζαν πολλές παραγγελίες.
«Τώρα πολλοί θα ήθελαν να δώσουν παραγγελίες για να ναυπηγήσεις
κυρίως φορτηγών πλοίων αλλά έχουν ζημιές από τα παρελθόν που πρέπει να
καλύψουν» επεσήμανε στο newmoney.gr, υψηλόβαθμο στέλεχος ελληνικών
συμφερόντων εταιρείας που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο:
«Κάποιοι βάζουν παραγγελίες αλλά είναι λίγοι σε σχέση με αυτούς που
θα ήθελαν να το κάνουν». Το ίδιο στέλεχος επισημαίνει: «Ένας ακόμη λόγος
που μειώθηκαν οι παραγγελίες είναι το γεγονός ότι από το 2020 και μετά
αλλάζουν οι κανονισμοί για το καύσιμο που γίνεται λιγότερο επιβλαβές για
το περιβάλλον. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κατασκευαστούν πλοία που θα
είναι προσαρμοσμένα στη νέα νομοθεσία. Όμως τα ναυπηγεία δεν είναι
έτοιμα για να κάνουν παραγωγή μαζική τέτοιων πλοίων. Οπότε ο κάθε
πλοιοκτήτης αναρωτιέται. Γιατί να ναυπηγήσω τώρα πλοίο στο οποίο θα
πρέπει να κάνω σε δύο-τρία χρόνια μετατροπές που θα κοστίσουν
εκατομμύρια δολάρια;. Και μπαίνει σε αναμονή» και καταλήγει:
«Υπάρχει μια αισιοδοξία στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου. Για δύο χρόνια η
ζήτηση θα είναι καλή και σε αυτό συμβάλει και η μείωση των ναυπηγήσεων.
Όμως υπάρχει ο φόβος για το αναπάντεχο που θα επηρεάσει αρνητικά την
αγορά».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.