Η χρηματοδότηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας μέσω τραπεζών, παραμένει
προβληματική. Ακόμη και τα κινεζικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που
ξεχώριζαν τα τελευταία χρόνια, έχουν μειώσει την έκθεσή τους στον
συγκεκριμένο κλάδο με αποτέλεσμα οι προβλέψεις για το 2018 να είναι
απαισιόδοξες.
Σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές, οι τράπεζες της Άπω Ανατολής
κατεβάζουν ρυθμό σε ευθεία αναλογία με τη μείωση των παραγγελιών προς τα
κινεζικά ναυπηγεία, αλλά και με την αναδιάρθρωση της ναυπηγικής
πολιτικής της Κίνας αφού υπάρχει πλεονάζουσα παραγωγική δυναμικότητα η
οποία πρέπει να εξαλειφθεί.
Στο ερώτημα πώς οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες
συνεχίζουν να πρωταγωνιστούν ειδικά στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων
πλοίων η απάντηση βρίσκεται στη μέχρι τώρα ιστορία τους.
Οι επενδύσεις γίνονται με ίδια κεφάλαια αλλά και σε συνεργασία με
ιδιωτικά funds ενώ πάντα θα υπάρχει η τραπεζική χρηματοδότηση έστω και
αν γίνεται μόνο για τους πολύ μεγάλους εφοπλιστικούς οίκους.
Λόγω της μείωσης της ροής χρήματος από τις τράπεζες οι ελληνικές
ναυτιλιακές εταιρείες βρίσκονται σε επενδυτικό σφιχταγκάλιασμα
βρίσκονται ξένα επενδυτικά funds.
Η ανάγκη για επενδύσεις, ενώ η παγκόσμια οικονομία που κλυδωνίζεται,
οδήγησε σε επιχειρηματικούς γάμους. Τα αποτελέσματα είναι διττά.
Υπάρχουν περιπτώσεις που Έλληνες πλοιοκτήτες εκτοξεύτηκαν στην κορυφή
της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας και άλλοι που αναγκάστηκαν να
αποχωρήσουν από την εταιρείας τους αφού τον έλεγχο πήρε το fund που είχε
επενδύσει. Υπάρχουν βέβαια και οι περιπτώσεις ομαλής και παράλληλης
συμβίωσης με στόχο το κοινό όφελος.
Οι «Greeks», όπως αποκαλούνται με μία λέξη οι Έλληνες εφοπλιστές στο
εξωτερικό, θεωρούνται οι καλύτεροι παίκτες στη ναυτιλία και για αυτό
επενδυτικά κεφάλαια τοποθετήθηκαν σε ελληνικών συμφερόντων εταιρείες.
Υπήρξαν και περιπτώσεις που ξένοι επενδυτές προσπάθησαν να «ρίξουν» την
ελληνική πλευρά πάνω στο «ντιλάρισμα» όμως συνειδητοποίησαν ότι είχαν να
κάνουν με δυνατούς παίκτες οι οποίοι ήξεραν καλά τους κανόνες της
αγοράς και κινούνταν, όχι μόνο με βάση τη γνώση, αλλά και το ένστικτο.
«Το μέγεθος μετράει και στη ναυτιλία. Οι συνθήκες έχουν αλλάξει στον
κλάδο. Οι τράπεζες πλέον δανειοδοτούν μεγάλα εταιρικά σχήματα που
πετυχαίνουν οικονομία κλίμακας. Η κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί στη
ναυτιλία είναι πολύ σκληρή για μικρούς παίκτες οι οποίοι δεν μπορούν να
τα βγάλουν πέρα χωρίς βοήθεια» επισημαίνουν στο «newmoney.gr» στελέχη
της Ακτής Μιαούλη:
«Επίσης υπάρχουν επενδυτές που δεν θέλουν να επενδύσουν σε εισηγμένη
εταιρεία. Για αυτό δημιουργούν δικά τους οχήματα. Κανείς δεν είναι σε
θέση να γνωρίζει πόσες ακριβώς συμφωνίες έχουν γίνει μεταξύ funds και
ναυτιλιακών εταιρειών».
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.