26 Οκτ 2017

Ο Γκριμάλντι πούλησε 78,5 εκ. ευρώ το 48,5% HSW στην Attica Group


- Παράλληλα αγοράζει το Superfast XII για 74,5 εκατ. από την Attica καθώς και το Highspeed 7 από την HSW έναντι 25 εκατ. και δυναμώνει σε Αδριατική και Κρήτη. 

-"Πλέον η HSW  απελευθερώνεται. Πρόκειται για δικαίωση της νυν διοκησής της" επισημαίνουν κύκλοι της εταιρείας.   




Κυρίαρχος στο Αιγαίο γίνεται ο Όμιλος Attica μετά την συμφωνία για την αγορά του ποσοστού που κατέχει ο Όμιλος Γκριμάλντι στην HSW μέσω της θυγατρικής του Ομίλου, την Minoan Lines. Ποσοστό που έφθανε το 48,5%. Πλέον κάτω από την ομπρέλα του Ομίλου Attica θα βρίσκονται τρεις εταιρείες, η SuperFast, Blue Star Ferries και η HSW. Τώρα η επόμενη ημέρα στην ελληνική ακτοπλοϊα βρίσκεται στα χέρια της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία έχει ανοίξει ήδη φάκελο μετά την εξαγορά τον περασμένο Αύγουστο από την Αttica το 50,3% της HSW το οποίο κατείχε η Τράπεζα Πειραιώς. Το πόρισμα αναμένεται να εκδοθεί τον προσεχή Ιανουάριο.
Κύκλοι της HSW, μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας, επεσήμαναν στο «newmoney.gr» ότι ξεκαθάρισε η εικόνα στην εταιρεία και έπαψε να υπάρχει το μεγάλο βαρίδι που ήταν η σύγκρουση μεταξύ δύο μεγαλομετόχων:
«Το ό,τι η εταιρεία θα εμφανίσει καθαρά κέρδη του 2017 για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, υπό αυτές τις συνθήκες, έχοντας έναν από τους δύο μετόχους να δημιουργεί διάφορα θέματα, είναι ένα επιχειρηματικό θαύμα. Είναι μια δικαίωση της νυν διοίκησης της εταιρείας. Πλέον η εταιρεία απελευθερώνεται από τα όποια βαρίδια.

Δυναμώνει ο Γκριμάλντι σε Αδριατική και Κρήτη

Από την άλλη πλευρά του, ο Όμιλος Γκριμάλντι αγοράζει δύο πλοία. Το Superfast XII για 74,5 εκατ. από την Attica καθώς και το Highspeed 7 από την HSW έναντι 25 εκατ. με στόχο να δυναμώσει σε Αδριατική και Κρήτη. Συνολικό κόστος 99,5 εκατ. ευρώ.

Η ανακοίνωση των Μινωϊκών

Η Εταιρεία Μινωικές Γραμμές Α.Ν.Ε. ανακοινώνει ότι σήμερα 26/10/2017 υπεγράφη καταρχήν συμφωνία πλαίσιο με την εταιρεία ATTICA Ανώνυμος Εταιρία Συμμετοχών προκειμένου να προχωρήσει στη διάθεση του συνόλου των μετοχών που κατέχει σήμερα στην εταιρεία ΧΕΛΛΕΝΙΚ ΣΗΓΟΥΕΪΣ Α.Ν.Ε. (HSW) καθώς και στην αγορά 2 πλοίων.
Αναλυτικότερα, η εν λόγω συμφωνία πλαίσιο περιλαμβάνει τις ακόλουθες επιμέρους και αλληλεξαρτώμενες (en bloc) συναλλαγές οι οποίες είναι:
•Πώληση από τις Μινωικές Γραμμές Α.Ν.Ε. στην ATTICA Ανώνυμος Εταιρεία Συμμετοχών των 37.667.504 μετοχών της εταιρείας ΧΕΛΛΕΝΙΚ ΣΗΓΟΥΕΪΣ Α.Ν.Ε. οι οποίες αντιπροσωπεύουν σήμερα ποσοστό 48,53% του καταβεβλημένου μετοχικού της κεφαλαίου της, έναντι τιμήματος € 78.500.000.
•Αγορά του πλοίου "SUPERFAST XII" από εταιρεία του Ομίλου Grimaldi, κύριο μέτοχο των Μινωικών Γραμμών, το οποίο ανήκει στην εταιρεία ATTIΚΑ ΦΕΡΡΙΣ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, 100% θυγατρική της ATTICA Ανώνυμος Εταιρεία Συμμετοχών, έναντι συνολικού τιμήματος 74.500.000
• Αγορά από τις Μινωικές Γραμμές Α.Ν.Ε. του ταχύπλοου πλοίου "HIGHSPEED 7" από την εταιρεία ΧΕΛΛΕΝΙΚ ΣΗΓΟΥΕΪΣ Α.Ν.Ε. έναντι συνολικού τιμήματος € 25.000.000.
Η υλοποίηση της συμφωνίας τελεί, μεταξύ άλλων, υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού και τη λήψη των αναγκαίων εταιρικών και άλλων εγκρίσεων. Οι παραπάνω  συναλλαγές θα ολοκληρωθούν μόλις πραγματοποιηθεί η απόκτηση ελέγχου της εταιρείας HSW από την ATTICA Ανώνυμος Εταιρία Συμμετοχών, για την οποία η τελευταία έχει  ποβάλει σχετική γνωστοποίηση στην Επιτροπή Ανταγωνισμού λόγω άλλης συναλλαγής και η οποία βρίσκεται στο στάδιο της εξέτασης.
Οι Μινωικές Γραμμές Α.Ν.Ε. εκτιμούν ότι η υλοποίηση της συναλλαγής θα είναι επωφελής για την εταιρεία αλλά και θα συνδράμει μακροπρόθεσμα στον εξορθολογισμό της εσωτερικής ακτοπλοϊκής αγοράς και τη διατήρηση ορθού επιπέδου υγιούς ανταγωνισμού στον κλάδο».
Ο Ιταλός πλοιοκτήτης είχε ξεκαθαρίσει ότι δεν του άρεσε η μεσοβέζικη λύση που είχε δημιουργηθεί στην HSW. Nα έχει ξοδέψει δεκάδες εκατομμύρια για να πάρει τον έλεγχο της εταιρείας και τελικά να μην τα καταφέρνει και να σταματάει στο 48,5%. Μάλιστα είχε τονίσει ότι «είτε θα μας δώσουν την εταιρεία, είτε θα αγοράσουν το ποσοστό μας στην HSW. Και επειδή δεν έχουν τα χρήματα, θα πρέπει να μας δώσουν πλοία και γραμμές.» Τελικά τα λεφτά βρέθηκαν και αποχώρησε.

Η ανακοίνωση της Attica Group

Η Attica Α.Ε. Συμμετοχών (η «Attica Group»), θυγατρική εταιρία του Ομίλου Marfin Investment Group (MIG), ανακοινώνει ότι σύναψε συμφωνία με τις Μινωικές Γραμμές Α.Ν.Ε. («Minoan Lines») για: (i) την εξαγορά (εφεξής η «Εξαγορά») από την Attica Group 37.667.504 μετοχών της εταιρίας ΧΕΛΛΕΝΙΚ ΣΗΓΟΥΕΙΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (εφεξής «HSW»), ήτοι ποσοστού 48,53% του μετοχικού της κεφαλαίου, έναντι τιμήματος τοις μετρητοίς Ευρώ 78,5 εκατ. και (ii) την πώληση του πλοίου SUPERFAST XII σε εταιρία του Ομίλου Grimaldi έναντι τιμήματος τοις μετρητοίς Ευρώ 74,5 εκατ. και iii) την πώληση του πλοίου HIGHSPEED 7 στην Minoan Lines έναντι τιμήματος τοις μετρητοίς Ευρώ 25 εκατ., μετά την ολοκλήρωση της Εξαγοράς και τη λήψη των σχετικών εταιρικών και άλλων εγκρίσεων.
Η ολοκλήρωση της συμφωνίας με την Minoan Lines τελεί υπό συνήθεις αναβλητικές αιρέσεις στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και εγκρίσεις από αρμόδιες Αρχές, όπου αυτό απαιτείται.
Με την ολοκλήρωση της Εξαγοράς και της απόκτησης του 50,30% του μετοχικού κεφαλαίου της HSW κατά τα διαλαμβανόμενα στην από 11.8.2017 ανακοίνωσή της, η Attica Group θα κατέχει συνολικά ποσοστό 98,83% του μετοχικού κεφαλαίου της HSW.
Από πλευράς Attica Group, Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος για τη συμφωνία διετέλεσε η UBS Limited, η οποία είναι εξουσιοδοτημένη από την PRA και τελεί υπό τους κανονισμούς της FCA στο Ηνωμένο Βασίλειο, και Νομικός Σύμβουλος η Δικηγορική Εταιρία Μπερνίτσας.

Η επόμενη ημέρα

Η εικόνα της ελληνικής ακτοπλοΐας και οι θέσεις των πρωταγωνιστών έχουν πλέον ως εξής:
1. Η Τράπεζα Πειραιώς κατέχει το 31,2% της MIG, η οποία MIG είναι μητρική της Attica Group, κατέχοντας το 89,38% των μετοχών της. Στην Attica Group ανήκουν η Superfast Ferries, η Blue Star Ferries και η Hellenic Seaways.
Επίσης, μέρος του δανεισμού του ομίλου Attica ανήκει στον επενδυτικό όμιλο Fortress, ο οποίος έχει δικαίωμα μετατροπής των ομολογιακών δανείων της Attica σε μετοχές. To ίδιο fund έχει και ένα ομολογιακό 150 εκατ. ευρώ στη MIG, το οποίο πήρε από τη Eurobank.
2. Η Τράπεζα Πειραιώς κατέχει το 24,18% της ΑΝΕΚ που είναι ένας από τους τρεις πόλους της ελληνικής ακτοπλοΐας. Κατέχει, εμμέσως, άλλο ένα παρόμοιο ποσοστό της ΑΝΕΚ μαζί με άλλες τράπεζες μέσω δανεισμού επί ενεχύρω. Επίσης, η Τράπεζα Πειραιώς, μετέτρεψε δανεισμό της ΑΝΕΚ σε ομόλογα οπότε εν δυνάμει κατέχει και άλλο ποσοστό της εταιρείας.
3. Η ΑΝΕΚ συνεργάζεται με τη Superfast Ferries στις γραμμές της Αδριατικής και της Κρήτης μέσω κοινοπραξίας που έχουν συστήσει οι δύο εταιρείες.
4. Η Τράπεζα Πειραιώς, όπως όλες οι ελληνικές τράπεζες, έχουν υπογράψει τριετή συμφωνία με την Eυρωπαϊκή Επιτροπή-Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ, ότι μέσα σε τρία χρόνια θα πρέπει να έχουν πουλήσει όλες τις συμμετοχές τους σε δραστηριότητες οι οποίες δεν είναι τραπεζικές, όπως μετοχικές συμμετοχές, ακίνητα, ασφαλιστικές, ξενοδοχεία κ.λπ. Οι πωλήσεις πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2018.
5. Βάσει της συμφωνίας αυτής, η τράπεζα πουλάει και τις συμμετοχές της στις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις. Έκανε την αρχή με την HSW και λογικά θα ακολουθήσουν η Attica Group και η ΑΝΕΚ.
6. Ο όμιλος Γκριμάλντι ελέγχει πλήρως τη Minoan Lines.

HSW: Τα οικονομικά στοιχεία

Η HSW θα έχει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά καθαρά κέρδη, ενώ το ίδιο χρονικό διάστημα μείωσε τον δανεισμό της και αύξησε τις επενδύσεις την από ίδια κεφάλαια, δικαιώνοντας τις επιχειρηματικές επιλογές της διοίκησής της αλλά και τους μετόχους που την στήριξαν.
Απομένουν σχεδόν δύο μήνες μέχρι το κλείσιμο της χρονιάς, δύο μήνες που δεν θα επηρεάσουν την μέχρι τώρα διαμορφωμένη εικόνα στα οικονομικά της εταιρείας και σύμφωνα με πληροφορίες τα κερδοφόρα μεγέθη της θα είναι κοντά στα περσινά, τόσο σε επίπεδο καθαρών κερδών όσο και σε επίπεδο EBITDA, παρά την αύξηση της τιμής των καυσίμων που έφθασε το 50%.
Για να έχετε μία εικόνα σύγκρισης, η Hellenic Seaways το 2016 παρουσίασε αύξηση καθαρών κερδών κατά 66,5%, στα 6,5 εκατομμύρια ευρώ έναντι κερδών 3,9 εκατομμυρίων το 2015. Σημαντικός ήταν και ο τζίρος της. Από τα 104 εκ. το 2014 έφθασε τα 132 εκ. το 2015 και παρέμεινε στο ίδιο επίπεδο και το 2016. Το EBITDA από 6,5 εκ. το 2014 έφθασε το 2015 στα 24,6 εκ. το 2015 ενώ το 2016 μειώθηκε στα 18 εκατομμύρια.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.