Τα πλοία ξηρού φορτίου ήταν τα best seller του περασμένου Σεπτεμβρίου
αφού πρωταγωνίστησαν στις αγοραπωλησίες πλοίων καλύπτοντας το 65% του
συνόλου των πωλήσεων. Πιο συγκεκριμένα, σημειώθηκε αύξηση στις
αγοραπωλησίες πλοίων ξηρού φορτίου κατά 56% σε σύγκριση με τον Αύγουστο,
με τον μέσο όρο ηλικίας των πλοίων που άλλαξαν χέρια να ανέρχεται
περίπου στα 11 χρόνια.
Το συνολικό ποσό που επενδύθηκε από τους αγοραστές ξεπέρασε το φράγμα του ενός δισ. δολαρίων, με τους Έλληνες αγοραστές να έχουν την μερίδα του λέοντος με ένα ποσοστό της τάξεως του 30% επί του συνολικού αριθμού αγοραπωλησιών που αναφέρθηκαν στην αγορά ήτοι 300 εκατ. δολάρια.
«Ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε στις 1356 μονάδες παρουσιάζοντας άνοδο της τάξης του 14,5% περίπου σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα. Άνοδο παρουσίασαν και οι επιμέρους δείκτες στις 4 βασικές κατηγορίες πλοίων με τις μέσες τιμές ναύλων να διαμορφώνονται στο τέλος του μήνα στα 18.725 δολ. ημερησίως για τα πλοία τύπου Capesize (χωρητικότητας 180.000 DWT), 10.509 δολ. την ημέρα για τα πλοία τύπου Panamax (74.000 DWT), 11.430 δολ την ημέρα για τα πλοία τύπου Supramax (58.000 DWT) και 9,061 $/ημέρα για τα πλοία τύπου Handysize (28.000 DWT). Άξιο αναφοράς είναι ότι την ίδια περίοδο πέρυσι οι αντίστοιχες τιμές στα ναύλα ήταν 12.710 δολ. την ημέρα για τα πλοία τύπου Capesize, 5.815 δολ. την ημέρα για τα πλοία τύπου Panamax, 7.180 δολ. την ημέρα για τα πλοία τύπου Supramax και 6.094 δολ/ημέρα για τα πλοία τύπου Handysize» επισημαίνει στην μηνιαία ανάλυσή της η Σοφία Κοκκίνη Σοφία του τμήματος αναλύσεων του μεσιτικού οίκου αγοραπωλησιών Golden Destiny:
«Η ευφορία που έχει δημιουργηθεί ως προς το μέσο-μακροπρόθεσμο μέλλον στην αγορά πλοίων ξηρού φορτίου βασίζεται κυρίως στα εμφανή σημάδια ανάκαμψης της παγκόσμιας οικονομίας, στην υπάρχουσα αλλά και προβλεπόμενη αυξημένη ζήτηση βασικών πρώτων υλών όπως σιδηρομετάλλευμα, κάρβουνο και σιτηρών και στον αισθητά περιορισμένο αριθμό νέων παραγγελιών πλοίων. Λαμβάνοντας πλέον αυτά τα θετικά μηνύματα σε συνάρτηση με το γεγονός ότι οι τιμές των πλοίων εξακολουθούν και παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα ιστορικά, όλο και περισσότεροι αγοραστές παρουσιάζονται έτοιμοι να προβούνε άμεσα σε επενδύσεις μεταχειρισμένων πλοίων με αποτέλεσμα την άνοδο των τιμών σε όλους τους τύπους πλοίων ξηρού φορτίου. Παράλληλα, κάποιοι από αυτούς που είχαν την δυνατότητα/τόλμη/διορατικότητα να επενδύσουν στην αγορά πλοίου πέρυσι, κυρίως κατά το πρώτο μισό του έτους, όπου οι τιμές είχαν πέσει στα πιο χαμηλά επίπεδα ιστορικά, βρίσκονται στην ευχάριστη θέση να μπορούν να πετυχαίνουν σήμερα εξαιρετικά περιθώρια κέρδους από ενδεχόμενη μεταπώληση πλοίων σε επίπεδα που μπορεί να πλησιάζουν ή και να ξεπερνούν και το 50% σε κάποιες περιπτώσεις. Ενδεικτικά αξίζει να αναφερθεί η πώληση τον Σεπτέμβριο πλοίων τύπου Capesize κατασκευασμένα το 2016 στην Ιαπωνία έναντι περίπου 46 εκ. δολαρίων, όταν παρόμοιο πλοίο πέρυσι την άνοιξη είχε πουληθεί έναντι περίπου 33 εκ. δολαρίων. Αντίστοιχα, Panamax κατασκευασμένα στην Ιαπωνία προ δεκαετίας πουλήθηκαν τον Σεπτέμβριο προς περίπου 14 εκ. δολαρίων, την στιγμή που παρόμοιο πλοίο δεκαετίας πέρυσι την άνοιξη πωλούνταν προς περίπου 6,5 εκ. δολάρια» τονίζει και καταλήγει:
«Με δεδομένο πλέον ότι τα χαμόγελα έχουν επιστρέψει στα πρόσωπα εκείνων που διαχειρίζονται πλοία ξηρού φορτίου η/το βασική/ό δυσκολία/ερωτηματικό στην αγορά, παραμένει η εξεύρεση χρηματοδότησης με ελκυστικούς όρους ώστε να μπορέσουν οι επενδυτές να τοποθετήσουν κεφάλαια στον κλάδο προτού ενδεχομένως οι τιμές των πλοίων ανέβουν σε υψηλά επίπεδα που κρύβουν κινδύνους για όλους τους εμπλεκόμενους, επενδυτές και χρηματοδότες. Σε αυτό το κομμάτι καταλυτικός θα είναι ο στρατηγικός τρόπος σκέψης των τραπεζών σε συνάρτηση φυσικά με τις δυνατότητές τους».
Το συνολικό ποσό που επενδύθηκε από τους αγοραστές ξεπέρασε το φράγμα του ενός δισ. δολαρίων, με τους Έλληνες αγοραστές να έχουν την μερίδα του λέοντος με ένα ποσοστό της τάξεως του 30% επί του συνολικού αριθμού αγοραπωλησιών που αναφέρθηκαν στην αγορά ήτοι 300 εκατ. δολάρια.
«Ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε στις 1356 μονάδες παρουσιάζοντας άνοδο της τάξης του 14,5% περίπου σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα. Άνοδο παρουσίασαν και οι επιμέρους δείκτες στις 4 βασικές κατηγορίες πλοίων με τις μέσες τιμές ναύλων να διαμορφώνονται στο τέλος του μήνα στα 18.725 δολ. ημερησίως για τα πλοία τύπου Capesize (χωρητικότητας 180.000 DWT), 10.509 δολ. την ημέρα για τα πλοία τύπου Panamax (74.000 DWT), 11.430 δολ την ημέρα για τα πλοία τύπου Supramax (58.000 DWT) και 9,061 $/ημέρα για τα πλοία τύπου Handysize (28.000 DWT). Άξιο αναφοράς είναι ότι την ίδια περίοδο πέρυσι οι αντίστοιχες τιμές στα ναύλα ήταν 12.710 δολ. την ημέρα για τα πλοία τύπου Capesize, 5.815 δολ. την ημέρα για τα πλοία τύπου Panamax, 7.180 δολ. την ημέρα για τα πλοία τύπου Supramax και 6.094 δολ/ημέρα για τα πλοία τύπου Handysize» επισημαίνει στην μηνιαία ανάλυσή της η Σοφία Κοκκίνη Σοφία του τμήματος αναλύσεων του μεσιτικού οίκου αγοραπωλησιών Golden Destiny:
«Η ευφορία που έχει δημιουργηθεί ως προς το μέσο-μακροπρόθεσμο μέλλον στην αγορά πλοίων ξηρού φορτίου βασίζεται κυρίως στα εμφανή σημάδια ανάκαμψης της παγκόσμιας οικονομίας, στην υπάρχουσα αλλά και προβλεπόμενη αυξημένη ζήτηση βασικών πρώτων υλών όπως σιδηρομετάλλευμα, κάρβουνο και σιτηρών και στον αισθητά περιορισμένο αριθμό νέων παραγγελιών πλοίων. Λαμβάνοντας πλέον αυτά τα θετικά μηνύματα σε συνάρτηση με το γεγονός ότι οι τιμές των πλοίων εξακολουθούν και παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα ιστορικά, όλο και περισσότεροι αγοραστές παρουσιάζονται έτοιμοι να προβούνε άμεσα σε επενδύσεις μεταχειρισμένων πλοίων με αποτέλεσμα την άνοδο των τιμών σε όλους τους τύπους πλοίων ξηρού φορτίου. Παράλληλα, κάποιοι από αυτούς που είχαν την δυνατότητα/τόλμη/διορατικότητα να επενδύσουν στην αγορά πλοίου πέρυσι, κυρίως κατά το πρώτο μισό του έτους, όπου οι τιμές είχαν πέσει στα πιο χαμηλά επίπεδα ιστορικά, βρίσκονται στην ευχάριστη θέση να μπορούν να πετυχαίνουν σήμερα εξαιρετικά περιθώρια κέρδους από ενδεχόμενη μεταπώληση πλοίων σε επίπεδα που μπορεί να πλησιάζουν ή και να ξεπερνούν και το 50% σε κάποιες περιπτώσεις. Ενδεικτικά αξίζει να αναφερθεί η πώληση τον Σεπτέμβριο πλοίων τύπου Capesize κατασκευασμένα το 2016 στην Ιαπωνία έναντι περίπου 46 εκ. δολαρίων, όταν παρόμοιο πλοίο πέρυσι την άνοιξη είχε πουληθεί έναντι περίπου 33 εκ. δολαρίων. Αντίστοιχα, Panamax κατασκευασμένα στην Ιαπωνία προ δεκαετίας πουλήθηκαν τον Σεπτέμβριο προς περίπου 14 εκ. δολαρίων, την στιγμή που παρόμοιο πλοίο δεκαετίας πέρυσι την άνοιξη πωλούνταν προς περίπου 6,5 εκ. δολάρια» τονίζει και καταλήγει:
«Με δεδομένο πλέον ότι τα χαμόγελα έχουν επιστρέψει στα πρόσωπα εκείνων που διαχειρίζονται πλοία ξηρού φορτίου η/το βασική/ό δυσκολία/ερωτηματικό στην αγορά, παραμένει η εξεύρεση χρηματοδότησης με ελκυστικούς όρους ώστε να μπορέσουν οι επενδυτές να τοποθετήσουν κεφάλαια στον κλάδο προτού ενδεχομένως οι τιμές των πλοίων ανέβουν σε υψηλά επίπεδα που κρύβουν κινδύνους για όλους τους εμπλεκόμενους, επενδυτές και χρηματοδότες. Σε αυτό το κομμάτι καταλυτικός θα είναι ο στρατηγικός τρόπος σκέψης των τραπεζών σε συνάρτηση φυσικά με τις δυνατότητές τους».
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.