11 Ιουλ 2014

Η ΕΕ άναψε το πράσινο φως για τον φιλικό διακανονισμο ΟΛΠ-Cosco

Aναδημοσίευση
από Ναυτερμπορική 
 
Το «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πήρε η ελληνική κυβέρνηση, για να προχωρήσει ο φιλικός διακανονισμός μεταξύ του ΟΛΠ και της Cosco, με σκοπό την επέκταση της δυτικής πλευράς του προβλήτα ΙΙΙ, ένα έργο προϋπολογισμού 230 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες της «Ν», οι επιστολές της Επιτροπής Ανταγωνισμού και της Επιτροπής Εσωτερικής Αγοράς της Ε.Ε. οι οποίες βάζουν το φάκελο της υπόθεσης στο αρχείο, έχουν φτάσει στο Μέγαρο Μαξίμου, στο υπουργείο Ναυτιλίας και στο ΤΑΙΠΕΔ, οπότε από την ερχόμενη εβδομάδα το θέμα θα τεθεί στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ, ώστε στη συνέχεια να εξεταστεί και από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Η κυβέρνηση τις τελευταίες ημέρες έκανε έναν αγώνα δρόμου με αντίπαλο το χρονόμετρο προκειμένου να έχει τις απαντήσεις έγκαιρα και να τις μεταφέρει ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς την Κυριακή στη Ρόδο, κατά τη διάρκεια συνάντησης που θα έχει με τον πρόεδρο της Κίνας Σι Τζινπίνγκ. Ο πρόεδρος της Κίνας θα διανυκτερεύσει στο ελληνικό νησί πριν αναχωρήσει την επομένη για τη Βραζιλία.
Η εξέλιξη θεωρείται στρατηγικής σημασίας για την περαιτέρω σύσφιγξη των οικονομικών σχέσεων των δύο χωρών, αφού οι Κινέζοι εμμέσως πλην σαφώς είχαν θέσει το συγκεκριμένο θέμα ως προϋπόθεση για να προχωρήσουν τα επόμενα projects. Στην πραγματικότητα αποτελεί την ανταπόκριση της ελληνικής πλευράς στη ρήση του Kινέζου πρωθυπουργού Λι Κετσιάνγκ, ο οποίος λίγο πριν αναχωρήσει από την Ελλάδα κατά την πρόσφατη επίσημη επίσκεψη που έκανε στη χώρα μας, είχε δηλώσει: «Ο χρόνος είναι σαν το νερό. Τρέχει και γι’ αυτό πρέπει να αρπάξουμε τη σημερινή ευκαιρία και να συνεχίσουμε να προωθούμε τη διμερή συνεργασία μας».
Πιο συγκεκριμένα η Cosco, η οποία διαχειρίζεται ήδη τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ, θα ξεκινήσει άμεσα το έργο επέκτασης του προβλήτα ΙΙΙ, ώστε να αυξήσει την ετήσια δυναμικότητά της στα 6 εκατ. teu και να ικανοποιήσει την ολοένα αυξανόμενη ζήτηση από τις μεγάλες εταιρίες containership λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το Port Said στην Αίγυπτο αλλά και το Gioia Tauro στην Ιταλία λόγω εργασιών αναβάθμισης του λογισμικού του συστήματος.
Διεκδίκηση του 67%
Παράλληλα εξασφαλίζεται, όπως έχουν δηλώσει οι Κινέζοι στις συναντήσεις τους με Ελληνες αξιωματούχους, ότι η Cosco, που είναι κρατικών συμφερόντων και ο μεγαλύτερος ναυτιλιακός όμιλος της Κίνας, θα διεκδικήσει μέχρι τέλους το διαγωνισμό για την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ, ενώ δεν αποκλείεται στην πορεία να κάνει κινήσεις και για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο αλλά και για τα μεγάλα ναυπηγεία της χώρας. Η Cosco, που με τη νέα επένδυση αναμένεται να ανεβάσει το λιμάνι του Πειραιά από την όγδοη θέση, όπου είναι σήμερα, στην πρώτη πεντάδα στην Ευρώπη (όσον αφορά τη διακίνηση containers) δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, και για τη ναυπηγοεπισκευή αλλά και για την κρουαζιέρα.
Η κινεζική πλευρά έχει εκφράσει το ενδιαφέρον της για θέματα επισκευών στη χώρα μας, λόγω του αυξανόμενου αριθμού κατάπλων κινεζικών πλοίων στην Ελλάδα και ειδικά στο λιμάνι του Πειραιά. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Cosco, παρά το γεγονός ότι στην «ομπρέλα» έχει τη μεγαλύτερη ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας, δεν διαθέτει στην Ευρώπη επισκευαστική βάση, σε αντίθεση με πολλά ναυπηγεία, ιδίως από την ανταγωνίστριά της στο συγκεκριμένο τομέα Ν. Κορέα. Η διατήρηση ναυπηγοεπισκευαστικής βάσης στην Ευρώπη για τα κινεζικά πλοία θα δώσει νέα δυναμική στη ναυπηγική της βιομηχανία, αφού δεν θα χρειάζεται να φεύγουν συνεργεία από την Ασία, τα οποία θα εργάζονται σε πλοία που έχουν ανέβει σε γιάρδες ανταγωνιστικών ναυπηγείων.
Αλλες επενδύσεις
Αλλά και στην ανάπτυξη υποδομών κρουαζιέρας, σε συνδυασμό με ενδεχόμενες κινεζικές επενδύσεις σε αεροδρόμια, εστιάζουν οι Κινέζοι. Οπως έχουν υπογραμμίσει, στην Κίνα το ρεύμα των νέων ανθρώπων που θέλουν να κάνουν κρουαζιέρες και να επισκεφθούν με τον τρόπο αυτό τη χώρα μας μεγαλώνει διαρκώς. Ο κινεζικός ναυτιλιακός όμιλος, όπως έχει διαρρεύσει, σε περίπτωση που πλειοδοτήσει στο διεθνή διαγωνισμό, ενδιαφέρεται να ολοκληρώσει όχι μόνο την πρώτη φάση της νέας βάσης κρουαζιέρας του ΟΛΠ, αξίας 120 εκατ. ευρώ, η οποία χρηματοδοτείται κατά 95% από ευρωπαϊκά κονδύλια, αλλά και τη δεύτερη, ισόποσης περίπου αξίας, η οποία -αν γίνει- θα είναι χωρίς χρηματοδότηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.