Η καθυστέρηση της υλοποίησης των επενδύσεων στο λιμάνι του Πειραιά
και ο κίνδυνος να χαθούν χρήματα για το Ελληνικό Δημόσιο, η ναυτιλιακή
πολιτική και η ναυτική εκπαίδευση καθώς και η παραδοχή ότι ήταν λάθος
της κυβέρνησης Παπανδρέου η κατάργηση του τότε Υπουργείου Εμπορικής
Ναυτιλίας, ήταν θέματα τα οποία συζητήθηκαν την περασμένη Πέμπτη στο
πλαίσιο debate για τη Ναυτιλία που διοργάνωσε η Ναυτιλιακή Λέσχη
Πειραιά, και στο οποίο συμμετείχαν ο Θοδωρής Δρίτσας, ο Γιάννης
Πλακιωτάκης και ο Φίλιππος Σαχινίδης.
Με αφορμή ερώτηση του newmoney.gr για την καθυστέρηση στην υλοποίηση
επενδύσεων στο λιμάνι του Πειραιά και πιο συγκεκριμένα για τα
συμπληρωματικά έργα ο Θοδωρής Δρίτσας επεσήμανε ότι η πολιτεία δεν
φταίει σε καμία περίπτωση για την καθυστέρηση:
«Υπάρχουν πλάνα για ένα logistic center που όμως θα απαξιώνει εκείνο
της Ελευσίνας, για ένα Mall και για ξενοδοχεία μέσα στο λιμάνι τα οποία
όμως δεν είναι λιμενικά έργα. Ο Πειραιάς είναι πόλη-λιμάνι και
χρειάζεται συζήτηση για τις επενδύσεις που θα γίνουν» για να προσθέσει:
«Η Cosco καθυστέρησε πολύ να καταθέσει το master plan ενώ απέφευγε τη
συζήτηση με τους φορείς όπως ο διάολος το λιβάνι. Δεν προκύπτει
υπαιτιότητα της κυβέρνησης. Και είναι καλό σε όλη αυτή τη συζήτηση να
συμμετάσχει και η ελληνική ναυτιλία.»
Ο Θοδωρής Δρίτσας αποκάλυψε ότι η Cosco είχε δεσμευθεί προφορικά
ενώπιον του Αλέξη Τσίπρα για κάποια συγκεκριμένα έργα μεταξύ των οποίων
και αντιρρυπαντικά, τα οποία δεν συμπεριελήφθησαν στο master plan. Ούτε
λίγο ούτε πολύ κατήγγειλε του Κινέζους για αθέτηση συμφωνιών.
Ο Γιάννης Πλακιωτάκης για το θέμα είπε μεταξύ άλλων: «Η Cosco
επένδυσε επί κυβερνήσεως Κώστα Καραμανλή με τη συμβολή Ελλήνων
εφοπλιστών. Εμείς ως κυβέρνηση νοικιάσαμε δημόσιες υποδομές για
συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Το ίδιο μοντέλο ακολούθησε και ο ΣΥΡΙΖΑ.
Εμείς με τη σειρά μας, όταν θα έρθουμε στη κυβέρνηση και για τα υπόλοιπα
λιμάνια θα κάνουμε μέσω ΤΑΙΠΕΔ μελέτη αξιολόγησης - βιωσιμότητας και
ανάλογα με τα αποτελέσματα θα προχωρήσουμε σε αξιοποίηση του καθενός
ξεχωριστά, με παραχωρήσεις ή υποπαραχωρήσεις» και προσέθεσε:
«Με βάση τα συμφωνηθέντα για τις επενδύσεις θα πρέπει αυτές να
υλοποιηθούν για να μπορέσει το κράτος να εισπράξει το τίμημα ύψους 88
εκατομμυρίων ευρώ για ένα επιπλέον 16% των μετοχών που θα δοθεί στην
Cosco μόνο αν ολοκληρωθούν τα έργα έως το 2021. Αν δεν υλοποιηθούν
χάνουμε τα χρήματα και θα στείλουμε αρνητικό μήνυμα στους επενδυτές.
Είμαστε υπέρ της νομιμότητας με συγκεκριμένα όμως χρονικά περιθώρια. Αν
δεν ληφθούν εγκαίρως αποφάσεις του ΚΑΣ για το αν είναι ή όχι
αρχαιολογικοί οι χώροι που πρέπει να γίνουν επενδύσεις αλλά και αν δεν
ληφθούν αποφάσεις για θέματα που άπτονται του περιβάλλοντος τότε τι θα
γίνει;»
Ο Φίλιππος Σαχινίδης του ΚΙΝΑΛ τόνισε: «Η θέση μας για την αξιοποίηση
του λιμανιού ήταν διαφορετική. Γιατί η εταιρεία αποκτά δεσπόζουσα θέση
που μπορεί να αποβεί σε βάρος της ελληνικής οικονομίας. Για τα
συμπληρωματικά έργα θα περιμένουμε το νέο master plan.»
Για την εκπροσώπηση της Ελλάδας στα διεθνή fora ο Γιάννης Πλακιωτάκης
επεσήμανε ότι πολλές αποφάσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού-ΙΜΟ
λαμβάνονται προς όφελος συγκεκριμένων ξένων επιχειρηματιών για να
προσθέσει; «Η Ελλάδα οφείλει να έχει ισχυρή φωνή και στην ΕΕ και στα
διεθνή fora.
Ο Θοδωρής Δρίτσας τόνισε ότι η στήριξη της Ναυτιλίας στα διεθνή fora πρέπει να είναι καθολική και διαρκής.
Ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος υπογράμμισε ότι στους διεθνείς
οργανισμούς και κυρίως στον ΙΜΟ η Ελλάδα δεν φτιάχνει στελέχη. Η
ελληνική παρουσία αποδυναμώνεται χρόνο με τον χρόνο. Είπε
χαρακτηριστικά: «Είχαμε τον Θύμιο τον Μητρόπουλο γενικό γραμματέα στον
ΙΜΟ. Όμως δεν φτιάξαμε.... «Μητροπουλάκια» για να πάρουν κάποια στιγμή
θέσεις ακόμη και του γγ.»
Για την δημιουργία Ελλήνων ναυτικών για κατώτερα πληρώματα που δεν
υπάρχουν σήμερα, το θέμα συνδέθηκε με τις συλλογικές συμβάσεις, την
ανεργία και τον συνδικαλισμό. Οι έλληνες εφοπλιστές ζητούν τα τελευταία
χρόνια να υπάρξουν ατομικές συμβάσεις εργασίας με βάση τα ισχύοντα
διεθνώς, προκειμένου να πάρουν Έλληνας για κατώτερα πληρώματα στην
ποντοπόρο ναυτιλία.
Ο Θοδωρής Δρίτσας είπε: «Έχει ανοίξει ένας δρόμος ο οποίος δεν έχει
ολοκληρωθεί αφού δεν υπάρχει ΣΣΕ. Στόχος μας είναι η αύξηση του αριθμού
των Ελλήνων ναυτικών. Προς αυτή την κατεύθυνση, της αύξησης του αριθμού
των Ελλήνων ναυτικών, θα πρέπει να συμφωνήσουν για τον τρόπο η Ένωση
Ελλήνων Εφοπλιστών, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία και η κυβέρνηση.
Είναι αναγκαίο να συνεχιστεί η συζήτηση. Η Ελλάδα χωρίς Έλληνες
ναυτικούς θα έχει ναυτιλία ελληνόκτητη και όχι ελληνική σε βάθος μίας
20ετίας. Πρέπει να κερδηθεί το στοίχημα. Πρέπει να αποδειχθούμε γενναίοι
και αποφασιστικοί. »
Ο Γιάννης Πλακιωτάκης σχολίασε: «Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές. Το θέμα
συνδέεται με την ανεργία, το ελληνικό νηολόγιο, και τη ναυτική
εκπαίδευση. Οι Έλληνες αξιωματικοί είναι περιζήτητοι. Όμως δεν υπάρχουν
ναυτικοί στα κατώτερα πληρώματα στην ποντοπόρο ναυτιλία παρά μόνο στην
ακτοπλοία. Ιδεολογικές και συνδικαλιστικές εμμονές δημιουργούν
προβλήματα. Πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή με βάση τα διεθνή κρατούντα».
Ο Φίλιππος Σανίδης κατέθεσε πρόταση σύμφωνα με την οποία θα πρέπει να
διασφαλιστεί η ΣΣΕ συνδέοντας τις αμοιβές των ναυτικών με τους διεθνείς
ναυτιλιακούς δείκτες. Να υπάρχει ένας συμφωνημένος μισθός και εάν οι
δείκτες της ναυλαγορά αυξάνουν αποφέροντας μεγαλύτερα κέρδη στον
πλοιοκτήτη να αυξάνονται παράλληλα και οι μισθοί.
Για την Ναυτική Εκπαίδευση όλοι συμφώνησαν ότι πρέπει να δοθεί βάρος
στην βελτίωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης . Ο Γιάννης Πλακιωτάκης τάχθηκε
και υπέρ της ιδιωτικής Ναυτικής Εκπαίδευσης λέγοντας ότι αφού υπάρχουν
ιδιωτικά σχολεία γιατί να μην υπάρχουν και ιδιωτικές ναυτικές σχολές.
Αίσθηση προκάλεσε η παραδοχή του Φίλιππου Σαχινίδη ότι η κυβέρνηση
ΠΑΣΟΚ επί Γιώργου Παπανδρέου είχε κάνει λάθος καταργώντας το τότε
Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας: «Είχαμε κάνει λανθασμένη επιλογή και
είχαμε καταργήσει το ΥΕΝ. Έπρεπε να είχε συζητηθεί το θέμα με όλους τους
εμπλεκόμενους φορείς».
ΠΗΓΗ: www.newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.