Με αφορμή την πρόσφατη διεξαγωγή debate στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά
μεταξύ τριών βουλευτών με θέμα τη ναυτιλία, ο Μιχάλης Λάμπρος, πρώην
αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας
έστειλε επιστολή στη πρόεδρο της Λέσχης , Ειρήνη Νταιφά με την οποία
καταθέτει δικές του προτάσεις για τα φλέγοντα ζητήματα όπως η
ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου και η ναυτική εκπαίδευση.
Αναλυτικά στην επιστολή του αναφέρει:
«Με την παρούσα επιστολή μου, επιθυμώ να σας εκφράσω τα θερμά μου
συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία σας στην διοργάνωση της εκδήλωσης στο
MARINE CLUB, στο πρωτότυπο για την ιστορία της Ναυτιλιακής μας Λέσχης
debate μεταξύ τριών καταξιωμένων πολιτικών προσωπικοτήτων που
ασχολούνται με τον τομέα της Ελληνικής και της Ελληνόκτητης Ναυτιλίας.
Θα ήθελα επίσης να συγχαρώ όλους τους συνεργάτες σας, και ιδιαίτερα
τον φίλο κύριο Αλεξανδράτο, για την καθόλα άψογη και εμπεριστατωμένη
διεξαγωγή του debate που με τον τρόπο του και τις εύστοχες παρεμβάσεις
του βοήθησε τα μέγιστα στην επιτυχία της εκδήλωσης.
Επειδή υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον από τους ναυτιλιακούς παράγοντες που
παρακολούθησαν την εκδήλωση και από δημοσιεύσεις στον καθημερινό
ναυτιλιακό Τύπο, θα ήθελα με την ευκαιρία της σημερινής μας επικοινωνίας
να τονίσω ορισμένες προσωπικές απόψεις που αφορούν τις μελλοντικές
προοπτικές καίριων θεμάτων που απασχολούν την Ελληνική Ναυτική
Οικογένεια και δυστυχώς παραμένουν στις καλένδες των αρμοδίων χωρίς
καμμία απολύτως λύση.
Καλές και χρήσιμες ήταν οι αναφορές των αξιόλογων ομιλητών για θέματα
όπως η εφαρμογή του Master Plan της COSCO για το λιμάνι του Πειραιά,
καθώς επίσης και τα άλλα λιμάνια της χώρας μας μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, η
παγκόσμια πρωτιά της Ελληνικής και της Ελληνόκτητης Ναυτιλίας, η
προσπάθεια ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των υπό Ελληνική σημαία
πλοίων, και οι υπόλοιπες αναφορές.
Όμως θα μου επιτρέψετε να σταθώ στα σημεία που έγινε αρκετή συζήτηση
κατά τη διάρκεια του debate με τη συμμετοχή και την παρέμβαση εκτός των
εκλεκτών ναυτιλιακών συντακτών, και των επωνύμων εκπροσώπων ναυτιλιακών
εταιρειών, τα οποία κατά την γνώμη μου συνοψίζονται στα εξής:
Α) Διεύρυνση και αύξηση του Ελληνικού Νηολογίου, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί με δύο τρόπους.
- Την εφαρμογή και για τα Ελληνικά πληρώματα κατωτέρων ειδικοτήτων
των διεθνών μισθολογίων που ισχύουν για όλους τους ναυτικούς, όπως
προβλέπονται από τις ετήσιες συμβάσεις της ITF. Με άλλα λόγια εφαρμογή
και για τα Ελληνικά πληρώματα των ειδικών επιχειρησιακών συμβάσεων.
- Ο δεύτερος τρόπος είναι η ίδρυση δευτέρου ή κατά πολλούς παράλληλου
Νηολογίου σύμφωνα με όσα ισχύουν από πολλά χρόνια σχεδόν σε όλες τις
άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δεν νομίζω ότι οι Ευρωπαίοι
ανταγωνιστές μας είναι πιο έξυπνοι από εμάς και διατηρούν εκτός από το
εθνικό νηολόγιο και τα παράλληλα.
Με αυτόν τον τρόπο θα ανοίξει ο δίαυλος της απασχόλησης των Ελληνικών
πληρωμάτων κατωτέρων ειδικοτήτων που σήμερα δυστυχώς αντιμετωπίζουν την
μάστιγα της ανεργίας. Παράλληλα θα καταστήσει το υπό Ελληνική σημαία
ανταγωνιστικό.
Β) Ναυτική Εκπαίδευση
Η μόνιμη πληγή της Ναυτιλίας μας. Παρά τις προσπάθειες των αρμοδίων
υπουργείων και της ΕΕΕ για αναβάθμιση και σωστή λειτουργία των δημοσίων
σχολών ναυτικής εκπαίδευσης απέχομε πολύ μακριά από επιτυχημένα
αποτελέσματα.
Η Ναυτική Εκπαίδευση είναι πράγματι μια πονεμένη ιστορία. Το πρόβλημα
είναι ο περιορισμένος αριθμός των εισακτέων κατ' έτος σε όλες τις
σχολές, δηλαδή κατά ανώτατο όριο 1200, ενώ οι υποψήφιοι που πληρούν όλες
τις προδιαγραφές είναι πάνω από 7000. Αποτέλεσμα είναι να ξενιτεύονται
όσα παιδιά μπορούν οικονομικά σε άλλες σχολές, όπως π.χ. της Βάρνας και
της Κύπρου. Δυστυχώς παρά το ό,τι έχουν εγκριθεί υπουργικές αποφάσεις
για την ίδρυση ιδιωτικών ναυτικών σχολών, η εφαρμογή έχει παραπεμφθεί
στις καλένδες.
Έτσι φθάσαμε από τον αριθμό των Ελλήνων ναυτικών τις δεκαετίες
1960/1970/1980 που ήταν πάνω από 70000 χωρίς ανεργία στις 15000 σήμερα
με το ένα τρίτο περίπου σε ανεργία.
Γι' αυτά τα δύο τόσο σπουδαία και επείγοντα θέματα, επιτρέψτε μου να
απευθυνθώ σε εσάς και στο ΔΣ της Λέσχης μας για την διοργάνωση ενός
δεύτερου debate σε χρόνο που θα διαλέξετε και θα αποφασίσετε εσείς, με
την συμμετοχή πάλι αξιόλογων προσωπικοτήτων που υπηρέτησαν και
εξακολουθούν να υπηρετούν την Ελληνική και την Ελληνόκτητη ναυτιλία μας»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.