από το www.newmoney.gr
Είναι ένας από τους μεγαλύτερους νηογνώμονες παγκοσμίως και ο κορυφαίος στην Ελλάδα. Διατηρεί ηγετικό μερίδιο στην αγορά σε νέες παραγγελίες όσον αφορά τους Έλληνες πλοιοκτήτες.
Πρόκειται για τον νηογνώμονα American Bureau of Shipping (ABS) του οποίου η διοίκηση αποφάσισε να δημιουργήσει μία ισχυρότατη βάση στην Ελλάδα, με ελληνικά στελέχη απόδειξη για τον ρόλο της ελληνόκτητης ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το περασμένο καλοκαίρι, στη διάρκεια της Έκθεσης των Ποσειδωνίων ήταν ο ABS που συγκέντρωσε για πρώτη φορά σε ένα πάνελ τους τρεις κορυφαίους στον κόσμο πλοιοκτήτες με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG). Στο Ίδρυμα Νιάρχος βρέθηκαν και συζήτησαν ο Γιάννης Αγγελικούσης, ο Πήτερ Λιβανός και ο Γιώργος Προκοπίου. Ένα γεγονός που συζητιέται μέχρι και σήμερα και καταδεικνύει τη δυναμική του αμερικανικού νηογνώμονα.
Από την στιγμή της ίδρυσής του το 1862 στη Νέα Υόρκη, ο ABS είναι αφοσιωμένος στη ναυτιλία και είναι ενεργά αναμεμιγμένος με την ανάπτυξη των σχετικών τεχνικών προδιαγραφών και την βελτίωση των προτύπων ασφαλείας.
Αναδύθηκε μέσα από την ανάγκη της ναυτιλιακής βιομηχανίας για αυτορύθμιση και εξέδωσε τους πρώτους κανονισμούς για την Επιθεώρηση και Ταξινόμηση Ξύλινων Σκαφών το 1870. Όταν το ξύλο έδωσε την θέση του στο σίδερο, ο ABS εξέδωσε κανονισμούς για την Επιθεώρηση και Ταξινόμηση Σιδερένιων Σκαφών και αργότερα με την καθιέρωση του χάλυβα τους κανονισμούς για χαλύβδινα σκάφη το 1890. Αυτοί οι κανονισμοί είναι υπό διαρκή αναθεώρηση και δημοσιεύονται σε ετήσια βάση με σκοπό να ενσωματώνουν την εμπειρία και τις τεχνολογικές εξελίξεις που έχουν μεσολαβήσει.
Για τους μη μυημένους, Νηογνώμονας είναι ναυτιλιακός τεχνικός οργανισμός που καταρτίζει κανονισμούς ασφαλείας, τόσο για τη ναυπήγηση πλοίων όσο και του εξοπλισμού τους, κατατάσσοντας αυτά σε κλάση (classification). Με ειδικούς επιθεωρητές (surveyors) παρακολουθεί τα πλοία καθ΄ όλη τη διάρκεια της «ζωής» τους, είτε με τακτικές είτε με έκτακτες επιθεωρήσεις.
Από τους επικεφαλείς του γραφείου στην Ελλάδα είναι ο Ηλίας Καρυαμπάς, Director, Regional Business Development, ABS Athens, ο οποίος χαρτογράφησε τον οργανισμό.
- Ποιες είναι οι αρχές του ABS;
Ο συνδυασμός της παράδοσης και καινοτομίας αποτελεί τον θεμέλιο λίθο λειτουργίας του ABS, συνδυάζοντας τη σταθερότητα και το όραμα να καλύψει τις ανάγκες της βιομηχανίας καθώς αυτές εξελίσσονται. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας απαιτούν να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο βαθμό την ψηφιακή τεχνολογία επιδιώκοντας να εξασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα και να διατηρήσουμε το πραγματικά αξιοζήλευτο ιστορικό ασφάλειας στην εργασία.
Για τον ABS, η ασφάλεια αποτελεί αμφότερα τον πυρήνα της παράδοσής μας και την κινητήρια δύναμη για την επίτευξη των καινοτομιών μας - όχι μόνον η ασφάλεια της ζωής και της ιδιοκτησίας στη θάλασσα, αλλά και η ασφάλεια των ανθρώπων που εργάζονται στα ναυπηγεία, στα πλοία και στις υπεράκτιες εγκαταστάσεις σε όλο τον κόσμο.
- Κύριε Καρυαμπά ποια είναι η θέση του ABS στην ελληνική και στην παγκόσμια αγορά;
«Ο ABS είναι ο κορυφαίος νηογνώμονας στην Ελλάδα και διατηρεί ηγετικό μερίδιο στην αγορά σε νέες παραγγελίες όσον αφορά τους Έλληνες πλοιοκτήτες.
Το προηγούμενο έτος, σημειώθηκε αύξηση του παγκόσμιου στόλου που ταξινομήθηκε από τον ABS σε 251 εκατομμύρια ολικής χωρητικότητας, ενώ το 22% όλων των νέων παραγγελιών ανατέθηκε στον ABS. Ο ABS παρέμεινε ο προτιμώμενος οργανισμός ταξινόμησης-νηογνώμονας- για δεξαμενόπλοια και διατήρησε σταθερά τη θέση του στην κορυφή των νηογνωμόνων στον υπεράκτιο ενεργειακό τομέα δηλαδή σε πλοία υποθαλάσσιας εξόρυξης, όπως συμβαίνει καθ' όλη τη διάρκεια των τελευταίων 70 ετών.
Επίσης, ως απόδειξη της υποδειγματικής ποιότητας που ο ABS παρέχει στους πελάτες του, τα ποσοστά ατυχημάτων σχετικών με τον μηχανολογικό εξοπλισμό και τα ποσοστά σοβαρών ατυχημάτων των πλοίων που έχουν ταξινομηθεί από τον ABS, διατηρήθηκαν σε ποσοστό μικρότερο από το μισό του μέσου όρου του κλάδου.
- Ποια είναι η δομή του γραφείου του ABS στην Ελλάδα και οι υπηρεσίες που προσφέρει;
Το γραφείο του ABS στην Ελλάδα παρέχει όλο το φάσμα των κλασικών υπηρεσιών του ABS, συμπεριλαμβανομένων των επιθεωρήσεων και της έγκρισης σχεδίων.
Το πρωτοποριακό Global Ships Systems Centre (GSSC) βρίσκεται επίσης στην Αθήνα. Στελεχωμένο με 15 μηχανικούς, ο καθένας με εξειδίκευση στον τομέα του, είναι ικανό να αντιμετωπίσει ολιστικά την αυξημένη πολυπλοκότητα του μηχανολογικού εξοπλισμού και των συστημάτων των πλοίων. Οι υπηρεσίες του GSSC επεκτείνονται σε τεχνική υποστήριξη σε θέματα πλοίων και υπερακτίων κατασκευών μεταφοράς και διαχείρισης φυσικού αερίου και άλλων υγροποιημένων αερίων, τεχνικοοικονομικές μελέτες για συστήματα πλοίων, μελέτες ενεργειακής απόδοσης και περιβαντολλογικού αποτυπώματος πλοίων.
Για την εξυπηρέτηση των υψηλών απαιτήσεων και των σύγχρονων αναγκών του κλάδου, παρέχονται υπηρεσίες σχετικές με εφαρμογές ασφάλειας διαδικτύου σε πλοία και υπεράκτιες κατασκευές (Cyber Security), Asset Management, καθώς επίσης μελέτες ανάλυσης και διαχείρισης ρίσκου (Risk Analysis Studies).
Οι δραστηριότητες του γραφείου της Ελλάδας περιλαμβάνουν επίσης ένα πρόγραμμα τακτικών σεμιναρίων με θέματα που ενδιαφέρουν τους πελάτες του ABS, όπως η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, η διαχείριση θαλάσσιου έρματος και η συμμόρφωση με τους κανονισμούς του ΙΜΟ, συμπεριλαμβανομένου του ανώτατου ορίου εκπομπής θείου για το 2020 (2020 Sulphur Cap).
- Κύριε Καρυαμπά ποια είναι η σημασία του γραφείου του ABS στην Ελλάδα;
Ο ABS κατάφερε να διατηρήσει τη θέση του στην ελληνική αγορά εστιάζοντας κυρίως στην λεγόμενη ταξινόμηση σε συνδυασμό με υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας σε τομείς όπως η αποτελεσματική λειτουργία, η απόδοση των πλοίων και η περιβαλλοντική διαχείριση.
Ο ABS επενδύει στο ανθρώπινο δυναμικό μας, την κατάρτισή του και την ανάπτυξη δεξιοτήτων, γεγονός το οποίο μας επιτρέπει να ενεργούμε ως αξιόπιστη τεχνική αρχή και ανεξάρτητος σύμβουλος, παρέχοντας πρακτικές λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μελών μας, των πελατών μας και του κλάδου.
- Πώς οραματίζεται ο ABS το μέλλον που είναι γεμάτο προκλήσεις;
Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλία είναι πολυάριθμες και περιλαμβάνουν ορισμένα ζητήματα τα οποία είναι εντελώς νέα όσον αφορά το πεδίο εφαρμογής και το γενικότερο πλαίσιο. Θα χρειαστούν νέα εργαλεία για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων και νέες προσεγγίσεις που βασίζονται στην εμπειρία μας για να βοηθήσουμε τους πλοιοκτήτες να κατανοήσουν τις κανονιστικές και επιχειρησιακές προκλήσεις.
- Μπορείτε να δώσετε κάποια παραδείγματα;
Καταρχήν οι απαιτήσεις για καύσιμα με μειωμένη περιεκτικότητα σε θείο που θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2020 και τις οποίες θέσπισε ο ΙΜΟ-Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, είναι ζωτικής σημασίας να κατανοήσει ο κλάδος τις διαθέσιμες επιλογές για καύσιμα και τις επιπτώσεις στα πλοία.
Καθώς οι πλοιοκτήτες και οι διαχειρίστριες εταιρείες καλούνται να πάρουν αποφάσεις για τον στόλο τους, ο κλάδος χρειάζεται να έχει μια σαφή εικόνα περί των απαιτήσεων και των επιλογών συμμόρφωσης. Παραμένοντας πιστός στην αποστολή του, όσον αφορά τα θέματα ασφάλειας, ο ABS αποτελεί τον τεχνικό σύνδεσμο με τον κλάδο, συνενώνοντας τις σωστές πληροφορίες την κατάλληλη στιγμή. Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις των κανονισμών, ενημερώνουμε συνεχώς για τις αλλαγές αυτές και αναπτύσσουμε κατευθυντήριες γραμμές και λύσεις που υποστηρίζουν τη λήψη πιο έξυπνων αποφάσεων.
Ο ABS δημοσίευσε το Marine Fuel Oil Advisory για την παροχή λεπτομερούς τεχνικής καθοδήγησης που καλύπτει μια σειρά θεμάτων, από τις μηχανές του πλοίου έως τις ιδιότητες των καυσίμων και τους λειτουργικούς κινδύνους. Χρησιμοποιώντας το Advisory για την κατανόηση των συνεπειών των διαφορετικών ναυτιλιακών καυσίμων, παρέχεται η δυνατότητα στους πλοιοκτήτες και τις διαχειρίστριες εταιρείες να λάβουν πιο «έξυπνες» αποφάσεις σχετικά με το μέλλον των στόλων τους.
-Στην ατζέντα του ΑΒS υπάρχει η έξυπνη τεχνολογία;
Φυσικά. Το 2018, ο ABS παρουσίασε έναν ολοκληρωμένο οδηγό, παρέχοντας στη ναυτιλιακή και την υπεράκτια βιομηχανία ένα πλαίσιο βασισμένο σε στόχους, το οποίο επιτρέπει τη λήψη αποφάσεων βάσει ανάλυσης δεδομένων με τη βοήθεια της έξυπνης τεχνολογίας.
Με τον τρόπο αυτόν γίνεται εφικτή η παρακολούθηση της κατάστασης και της απόδοσης καθώς η βελτιστοποίηση των λειτουργιών των πλοίων που οδηγούν σε πιο τεκμηριωμένες αποφάσεις προς υποστήριξη των ταχέως μεταβαλλόμενων περιβαλλοντικών απαιτήσεων. Οι οδηγίες αυτές θέτουν ένα πλαίσιο δράσης για τους πλοιοκτήτες, τις διαχειρίστριες εταιρείες και τους κατασκευαστές εξοπλισμού ούτως ώστε να προβούν σήμερα σε έξυπνες ενέργειες για την δημιουργία ενός περιβαλλοντικά βιώσιμου μέλλοντος.
Κύριε Καρυαμπά η ψηφιοποίηση έχει σημαντικές επιπτώσεις και στη ναυτιλία. Τι κάνει ο ABS στον τομέα αυτόν;
«Ο ABS ανέπτυξε το πρώτο πρόγραμμα διαχείρισης για τον συγκεκριμένο κλάδο έτσι ώστε οι πλοιοκτήτριες εταιρείες να έχουν τη δυνατότητα να εφαρμόσουν βέλτιστες πρακτικές στην Πληροφορική και την Επιχειρησιακή Τεχνολογία. Παρέχουμε το μοναδικό ολοκληρωμένο πλαίσιο για την κάλυψη συστημάτων, πλοίων και εγκαταστάσεων.
Η βελτίωση της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο θα πρέπει να είναι μια απλή διαδικασία και για να επιτευχθεί αυτό, αξιοποιούμε μια μεθοδολογία γνωστή ως μέθοδος FCI Cyber Risk™. Η εφαρμογή της μεθοδολογίας αυτής παρέχει τη δυνατότητα στους πλοιοκτήτες να ελέγχουν το στόλο τους, πλοίο προς πλοίο ή ανά τύπο ή ομάδες πλοίων και να προσδιορίσουν τον κίνδυνο που σχετίζεται με το καθένα εξ αυτών όσον αφορά τρόπο λειτουργίας, πρόσβασης και προστασίας των συστημάτων του.
Πιστεύουμε ότι η προσέγγιση αυτή είναι ο συνδετικός κρίκος που έλειπε όσον αφορά την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Χρησιμοποιώντας μια στρατηγική που λαμβάνει υπόψη όλα τα στοιχεία κινδύνου και παράγει μια σχετική βαθμονόμηση, συνεισφέρουμε στην ευκολότερη κατανόηση του θέματος αυτού και στην πιο εύκολη εφαρμογή του».
-Ποιες είναι κατά εσάς οι Μεσο-μακροπρόθεσμες προκλήσεις για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία;
Η μεγαλύτερη μακροπρόθεσμη πρόκληση της ναυτιλιακής βιομηχανίας θα είναι η συμμόρφωση με τις φιλοδοξίες του ΙΜΟ περί μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στη ναυτιλία κατά 40% έως το 2030 και η συνέχιση των προσπαθειών για μείωση κατά 70% έως το 2050, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2008.
Οι στόχοι του ΙΜΟ– βάσει της UNFCCC Συμφωνίας στο Παρίσι – θα απαιτήσουν τεράστιες αλλαγές από τη ναυτιλία στο σύνολό της. Οι κατευθυντήριες γραμμές του κλάδου είναι οι παράλληλες προσδοκίες των πελατών, των ναυλωτών και των τελικών καταναλωτών να επιτύχουν αυτές τις μειώσεις. Η αντίληψη του κοινού για την ναυτιλία σπάνια ήταν τόσο σημαντική όσο τώρα κατά τη μετάβαση σε μια βιομηχανία χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Ο ABS αναλαμβάνει πρωτοβουλίες που θα συμβάλουν σημαντικά σε μια πιο βιώσιμη ναυτιλιακή βιομηχανία. Εργαζόμαστε σε πολυάριθμους τομείς, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας, η οποία θα αποτελέσει τον παράγοντα κλειδί, καθώς και στην προώθηση της μεγαλύτερης αποδοτικότητας, της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων και νέων ενεργειακών πηγών».
- Και για το τέλος κάποιο αξιομνημόνευτο επίτευγμα που θέλετε να μας αναφέρετε;
Το 2018, ο ABS κατέγραψε μηδενικά περιστατικά που σχετίζονταν με ατυχήματα κατά την εργασία, για δεύτερη συνεχή χρονιά. Το ποσοστό των χαμένων ωρών εργασίας λόγω ατυχήματος (LTIR) παρέμεινε στο 0,00 κατά τη διάρκεια των ετών 2017 και 2018, αναδεικνύοντας την κορυφαία επίδοση του ABS σε ζητήματα ασφάλειας.
Αυτό το ρεκόρ σε θέματα ασφάλειας αφορά μία πληθώρα πλοίων, υπεράκτιων εγκαταστάσεων, ναυπηγείων και βιομηχανικών εγκαταστάσεων παγκοσμίως, με διαφορετικά πρότυπα ασφαλείας σε εφαρμογή, το οποίο σημαίνει, κατά πρώτο και κύριο λόγο, ότι η ασφάλεια είναι αδιαπραγμάτευτη αλλά και ότι αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του ποιοι είμαστε. Η κουλτούρα μας επί θεμάτων ασφάλειας είναι αυτή που έχει υφάνει τον μανδύα που περιβάλλει τη ζωή και την εργασία στον ABS. Για εμάς, κάθε ημέρα είναι μία ασφαλής ημέρα.
Ηλίας Καρυαμπάς
Ο Ηλίας Καρυαμπάς είναι Διευθυντής, Regional Business Development στον ABS, στο γραφείο της Ελλάδας. Εργάζεται στον ABS από το 2012, αρχικά ως Technology & Business Development Manager για την περιοχή της Ανατολικής Ευρώπης, και πριν από την τωρινή του θέση ως Director του Global Ship Systems Centre.
Πριν από τον ABS, εργάστηκε για 17 χρόνια σαν μηχανικός και επικεφαλής του γραφείου έγκρισης σχεδίων του Bureau Veritas στην Ελλάδα.
Αποφοίτησε από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ως Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός, κατέχει διδακτορικό τίτλο από το ΕΜΠ στη Μελέτη και Σχεδίαση Πλοίου, καθώς επίσης και MBA στη Διοίκηση Επιχειρήσεων από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Συνέντευξη
Στον Μηνά Τσαμόπουλο
Είναι ένας από τους μεγαλύτερους νηογνώμονες παγκοσμίως και ο κορυφαίος στην Ελλάδα. Διατηρεί ηγετικό μερίδιο στην αγορά σε νέες παραγγελίες όσον αφορά τους Έλληνες πλοιοκτήτες.
Πρόκειται για τον νηογνώμονα American Bureau of Shipping (ABS)
του οποίου η διοίκηση αποφάσισε να δημιουργήσει μία ισχυρότατη βάση
στην Ελλάδα, με ελληνικά στελέχη απόδειξη για τον ρόλο της ελληνόκτητης
ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το
περασμένο καλοκαίρι, στη διάρκεια της Έκθεσης των Ποσειδωνίων ήταν ο
ABS που συγκέντρωσε για πρώτη φορά σε ένα πάνελ τους τρεις κορυφαίους
στον κόσμο πλοιοκτήτες με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG).
Στο Ίδρυμα Νιάρχος βρέθηκαν και συζήτησαν ο Γιάννης Αγγελικούσης, ο Πήτερ Λιβανός και ο Γιώργος Προκοπίου. Ένα γεγονός που συζητιέται μέχρι και σήμερα και καταδεικνύει τη δυναμική του αμερικανικού νηογνώμονα.
Από
την στιγμή της ίδρυσής του το 1862 στη Νέα Υόρκη, ο ABS είναι
αφοσιωμένος στη ναυτιλία και είναι ενεργά αναμεμιγμένος με την ανάπτυξη
των σχετικών τεχνικών προδιαγραφών και την βελτίωση των προτύπων
ασφαλείας.
Αναδύθηκε
μέσα από την ανάγκη της ναυτιλιακής βιομηχανίας για αυτορύθμιση και
εξέδωσε τους πρώτους κανονισμούς για την Επιθεώρηση και Ταξινόμηση
Ξύλινων Σκαφών το 1870. Όταν το ξύλο έδωσε την θέση του στο σίδερο, ο
ABS εξέδωσε κανονισμούς για την Επιθεώρηση και Ταξινόμηση Σιδερένιων
Σκαφών και αργότερα με την καθιέρωση του χάλυβα τους κανονισμούς για
χαλύβδινα σκάφη το 1890. Αυτοί οι κανονισμοί είναι υπό διαρκή αναθεώρηση
και δημοσιεύονται σε ετήσια βάση με σκοπό να ενσωματώνουν την εμπειρία
και τις τεχνολογικές εξελίξεις που έχουν μεσολαβήσει.
Για τους μη μυημένους, Νηογνώμονας είναι ναυτιλιακός τεχνικός οργανισμός που καταρτίζει κανονισμούς ασφαλείας, τόσο για τη ναυπήγηση πλοίων όσο και του εξοπλισμού τους, κατατάσσοντας αυτά σε κλάση (classification). Με ειδικούς επιθεωρητές (surveyors) παρακολουθεί τα πλοία καθ΄ όλη τη διάρκεια της «ζωής» τους, είτε με τακτικές είτε με έκτακτες επιθεωρήσεις.
Από τους επικεφαλείς του γραφείου στην Ελλάδα είναι ο Ηλίας Καρυαμπάς, Director, Regional BusinessDevelopment, ABS Athens, ο οποίος χαρτογράφησε τον οργανισμό.
- Ποιες είναι οι αρχές του ABS;
- Ο συνδυασμός της παράδοσης και καινοτομίας αποτελεί τον θεμέλιο λίθο λειτουργίας του ABS,
συνδυάζοντας τη σταθερότητα και το όραμα να καλύψει τις ανάγκες της
βιομηχανίας καθώς αυτές εξελίσσονται. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο
κλάδος μας απαιτούν να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο βαθμό την ψηφιακή
τεχνολογία επιδιώκοντας να εξασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα και να
διατηρήσουμε το πραγματικά αξιοζήλευτο ιστορικό ασφάλειας στην εργασία.
Για τον ABS,
η ασφάλεια αποτελεί αμφότερα τον πυρήνα της παράδοσής μας και την
κινητήρια δύναμη για την επίτευξη των καινοτομιών μας - όχι μόνον η
ασφάλεια της ζωής και της ιδιοκτησίας στη θάλασσα, αλλά και η ασφάλεια
των ανθρώπων που εργάζονται στα ναυπηγεία, στα πλοία και στις υπεράκτιες
εγκαταστάσεις σε όλο τον κόσμο.
- Κύριε Καρυαμπά ποια είναι η θέση του ABS στην ελληνική και στην παγκόσμια αγορά;
«Ο ABS είναι
ο κορυφαίος νηογνώμονας στην Ελλάδα και διατηρεί ηγετικό μερίδιο στην
αγορά σε νέες παραγγελίες όσον αφορά τους Έλληνες πλοιοκτήτες.
Το προηγούμενο έτος, σημειώθηκε αύξηση του παγκόσμιου στόλου που ταξινομήθηκε από τον ABS σε 251 εκατομμύρια ολικής χωρητικότητας, ενώ το 22% όλων των νέων παραγγελιών ανατέθηκε στον ABS. Ο ABS παρέμεινε
ο προτιμώμενος οργανισμός ταξινόμησης-νηογνώμονας- για δεξαμενόπλοια
και διατήρησε σταθερά τη θέση του στην κορυφή των νηογνωμόνων στον
υπεράκτιο ενεργειακό τομέα δηλαδή σε πλοία υποθαλάσσιας εξόρυξης, όπως συμβαίνει καθ’ όλη τη διάρκεια των τελευταίων 70 ετών.
Επίσης, ως απόδειξη της υποδειγματικής ποιότητας που ο ABS παρέχει στους πελάτες του, τα ποσοστά ατυχημάτων σχετικών με τον μηχανολογικό εξοπλισμό και τα ποσοστά σοβαρών ατυχημάτων των πλοίων που έχουν ταξινομηθεί από τον ABS, διατηρήθηκαν σε ποσοστό μικρότερο από το μισό του μέσου όρου του κλάδου.
- Ποια είναι η δομή του γραφείου του ABS στην Ελλάδα και οι υπηρεσίες που προσφέρει;
- Το γραφείο του ABS στην Ελλάδα παρέχει όλο το φάσμα των κλασικών υπηρεσιών του ABS, συμπεριλαμβανομένων των επιθεωρήσεων και της έγκρισης σχεδίων.
Το πρωτοποριακό Global Ships Systems Centre
(GSSC) βρίσκεται επίσης στην Αθήνα. Στελεχωμένο με 15 μηχανικούς, ο
καθένας με εξειδίκευση στον τομέα του, είναι ικανό να αντιμετωπίσει
ολιστικά την αυξημένη πολυπλοκότητα του μηχανολογικού εξοπλισμού και των
συστημάτων των πλοίων. Οι υπηρεσίες του GSSC επεκτείνονται σε τεχνική
υποστήριξη σε θέματα πλοίων και υπερακτίων κατασκευών μεταφοράς και
διαχείρισης φυσικού αερίου και άλλων υγροποιημένων αερίων,
τεχνικοοικονομικές μελέτες για συστήματα πλοίων, μελέτες ενεργειακής
απόδοσης και περιβαντολλογικού αποτυπώματος πλοίων.
Για
την εξυπηρέτηση των υψηλών απαιτήσεων και των σύγχρονων αναγκών του
κλάδου, παρέχονται υπηρεσίες σχετικές με εφαρμογές ασφάλειας διαδικτύου
σε πλοία και υπεράκτιες κατασκευές (Cyber Security), Asset Management,
καθώς επίσης μελέτες ανάλυσης και διαχείρισης ρίσκου (Risk Analysis Studies).
Οι
δραστηριότητες του γραφείου της Ελλάδας περιλαμβάνουν επίσης ένα
πρόγραμμα τακτικών σεμιναρίων με θέματα που ενδιαφέρουν τους πελάτες
του ABS,
όπως η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, η διαχείριση θαλάσσιου έρματος και η
συμμόρφωση με τους κανονισμούς του ΙΜΟ, συμπεριλαμβανομένου του ανώτατου
ορίου εκπομπής θείου για το 2020 (2020 Sulphur Cap).
- Κύριε Καρυαμπά ποια είναι η σημασία του γραφείου του ABS στην Ελλάδα
Ο ABS κατάφερε
να διατηρήσει τη θέση του στην ελληνική αγορά εστιάζοντας κυρίως στην
λεγόμενη ταξινόμηση σε συνδυασμό με υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας σε
τομείς όπως η αποτελεσματική λειτουργία, η απόδοση των πλοίων και η
περιβαλλοντική διαχείριση.
Ο ABS επενδύει
στο ανθρώπινο δυναμικό μας, την κατάρτισή του και την ανάπτυξη
δεξιοτήτων, γεγονός το οποίο μας επιτρέπει να ενεργούμε ως αξιόπιστη
τεχνική αρχή και ανεξάρτητος σύμβουλος, παρέχοντας πρακτικές λύσεις που
ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μελών μας, των πελατών μας και του
κλάδου.
- Πώς οραματίζεται ο ABS το μέλλον που είναι γεμάτο προκλήσεις;
Οι
προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλία είναι πολυάριθμες και
περιλαμβάνουν ορισμένα ζητήματα τα οποία είναι εντελώς νέα όσον αφορά το
πεδίο εφαρμογής και το γενικότερο πλαίσιο. Θα χρειαστούν νέα εργαλεία
για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων και νέες προσεγγίσεις που
βασίζονται στην εμπειρία μας για να βοηθήσουμε τους πλοιοκτήτες να
κατανοήσουν τις κανονιστικές και επιχειρησιακές προκλήσεις.
- Μπορείτε να δώσετε κάποια παραδείγματα;
-
Καταρχήν οι απαιτήσεις για καύσιμα με μειωμένη περιεκτικότητα σε θείο
που θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2020 και τις οποίες
θέσπισε ο ΙΜΟ-Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, είναι ζωτικής σημασίας
να κατανοήσει ο κλάδος τις διαθέσιμες επιλογές για καύσιμα και τις
επιπτώσεις στα πλοία.
Καθώς
οι πλοιοκτήτες και οι διαχειρίστριες εταιρείες καλούνται να πάρουν
αποφάσεις για τον στόλο τους, ο κλάδος χρειάζεται να έχει μια σαφή
εικόνα περί των απαιτήσεων και των επιλογών συμμόρφωσης. Παραμένοντας
πιστός στην αποστολή του, όσον αφορά τα θέματα ασφάλειας, ο ABS αποτελεί
τον τεχνικό σύνδεσμο με τον κλάδο, συνενώνοντας τις σωστές πληροφορίες
την κατάλληλη στιγμή. Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις των κανονισμών,
ενημερώνουμε συνεχώς για τις αλλαγές αυτές και αναπτύσσουμε
κατευθυντήριες γραμμές και λύσεις που υποστηρίζουν τη λήψη πιο έξυπνων
αποφάσεων.
Ο ABS δημοσίευσε
το Marine Fuel Oil Advisory για την παροχή λεπτομερούς τεχνικής
καθοδήγησης που καλύπτει μια σειρά θεμάτων, από τις μηχανές του πλοίου
έως τις ιδιότητες των καυσίμων και τους λειτουργικούς κινδύνους.
Χρησιμοποιώντας το Advisory για την κατανόηση των συνεπειών των
διαφορετικών ναυτιλιακών καυσίμων, παρέχεται η δυνατότητα στους
πλοιοκτήτες και τις διαχειρίστριες εταιρείες να λάβουν πιο «έξυπνες»
αποφάσεις σχετικά με το μέλλον των στόλων τους.
-Στην ατζέντα του ΑΒS υπάρχει η έξυπνη τεχνολογία;
- Φυσικά. Το 2018, ο ABS παρουσίασε
έναν ολοκληρωμένο οδηγό, παρέχοντας στη ναυτιλιακή και την υπεράκτια
βιομηχανία ένα πλαίσιο βασισμένο σε στόχους, το οποίο επιτρέπει τη λήψη
αποφάσεων βάσει ανάλυσης δεδομένων με τη βοήθεια της έξυπνης
τεχνολογίας.
Με
τον τρόπο αυτόν γίνεται εφικτή η παρακολούθηση της κατάστασης και της
απόδοσης καθώς η βελτιστοποίηση των λειτουργιών των πλοίων που οδηγούν
σε πιο τεκμηριωμένες αποφάσεις προς υποστήριξη των ταχέως μεταβαλλόμενων
περιβαλλοντικών απαιτήσεων. Οι οδηγίες αυτές θέτουν ένα πλαίσιο δράσης
για τους πλοιοκτήτες, τις διαχειρίστριες εταιρείες και τους
κατασκευαστές εξοπλισμού ούτως ώστε να προβούν σήμερα σε έξυπνες
ενέργειες για την δημιουργία ενός περιβαλλοντικά βιώσιμου μέλλοντος.
-Κύριε Καρυαμπά η ψηφιοποίηση έχει σημαντικές επιπτώσεις και στη ναυτιλία. Τι κάνει ο ABS στον τομέα αυτόν;
«Ο ABS ανέπτυξε
το πρώτο πρόγραμμα διαχείρισης για τον συγκεκριμένο κλάδο έτσι ώστε οι
πλοιοκτήτριες εταιρείες να έχουν τη δυνατότητα να εφαρμόσουν βέλτιστες
πρακτικές στην Πληροφορική και την Επιχειρησιακή Τεχνολογία. Παρέχουμε
το μοναδικό ολοκληρωμένο πλαίσιο για την κάλυψη συστημάτων, πλοίων και
εγκαταστάσεων.
Η
βελτίωση της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο θα πρέπει να είναι μια απλή
διαδικασία και για να επιτευχθεί αυτό, αξιοποιούμε μια μεθοδολογία
γνωστή ως μέθοδος FCI Cyber Risk™. Η
εφαρμογή της μεθοδολογίας αυτής παρέχει τη δυνατότητα στους
πλοιοκτήτες να ελέγχουν το στόλο τους, πλοίο προς πλοίο ή ανά τύπο ή
ομάδες πλοίων και να προσδιορίσουν τον κίνδυνο που σχετίζεται με το
καθένα εξ αυτών όσον αφορά τρόπο λειτουργίας, πρόσβασης και προστασίας
των συστημάτων του.
Πιστεύουμε
ότι η προσέγγιση αυτή είναι ο συνδετικός κρίκος που έλειπε όσον αφορά
την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Χρησιμοποιώντας
μια στρατηγική που λαμβάνει υπόψη όλα τα στοιχεία κινδύνου και παράγει
μια σχετική βαθμονόμηση, συνεισφέρουμε στην ευκολότερη κατανόηση του
θέματος αυτού και στην πιο εύκολη εφαρμογή του».
-Ποιες είναι κατά εσάς οι Μεσο-μακροπρόθεσμες προκλήσεις για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία;
-
Η μεγαλύτερη μακροπρόθεσμη πρόκληση της ναυτιλιακής βιομηχανίας θα
είναι η συμμόρφωση με τις φιλοδοξίες του ΙΜΟ περί μείωσης των εκπομπών
διοξειδίου του άνθρακα στη ναυτιλία κατά 40% έως το 2030 και η συνέχιση
των προσπαθειών για μείωση κατά 70% έως το 2050, σε σύγκριση με τα
επίπεδα του 2008.
Οι στόχοι του ΙΜΟ– βάσει της UNFCCC Συμφωνίας
στο Παρίσι – θα απαιτήσουν τεράστιες αλλαγές από τη ναυτιλία στο σύνολό
της. Οι κατευθυντήριες γραμμές του κλάδου είναι οι παράλληλες
προσδοκίες των πελατών, των ναυλωτών και των τελικών καταναλωτών να
επιτύχουν αυτές τις μειώσεις. Η αντίληψη του κοινού για την ναυτιλία
σπάνια ήταν τόσο σημαντική όσο τώρα κατά τη μετάβαση σε μια βιομηχανία
χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Ο ABS αναλαμβάνει
πρωτοβουλίες που θα συμβάλουν σημαντικά σε μια πιο βιώσιμη ναυτιλιακή
βιομηχανία. Εργαζόμαστε σε πολυάριθμους τομείς, συμπεριλαμβανομένης της
χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας, η οποία θα αποτελέσει τον παράγοντα
κλειδί, καθώς και στην προώθηση της μεγαλύτερης αποδοτικότητας, της
χρήσης εναλλακτικών καυσίμων και νέων ενεργειακών πηγών».
- Και για το τέλος κάποιο αξιομνημόνευτο επίτευγμα που θέλετε να μας αναφέρετε;
- Το 2018, ο ABS κατέγραψε
μηδενικά περιστατικά που σχετίζονταν με ατυχήματα κατά την εργασία, για
δεύτερη συνεχή χρονιά. Το ποσοστό των χαμένων ωρών εργασίας λόγω
ατυχήματος (LTIR) παρέμεινε στο 0,00 κατά τη διάρκεια των ετών 2017 και 2018, αναδεικνύοντας την κορυφαία επίδοση του ABS σε ζητήματα ασφάλειας.
Αυτό
το ρεκόρ σε θέματα ασφάλειας αφορά μία πληθώρα πλοίων, υπεράκτιων
εγκαταστάσεων, ναυπηγείων και βιομηχανικών εγκαταστάσεων παγκοσμίως, με
διαφορετικά πρότυπα ασφαλείας σε εφαρμογή, το οποίο σημαίνει, κατά πρώτο
και κύριο λόγο, ότι η ασφάλεια είναι αδιαπραγμάτευτη αλλά και ότι
αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του ποιοι είμαστε. Η κουλτούρα μας επί
θεμάτων ασφάλειας είναι αυτή που έχει υφάνει τον μανδύα που περιβάλλει
τη ζωή και την εργασία στον ABS. Για εμάς, κάθε ημέρα είναι μία ασφαλής ημέρα.
Ηλίας Καρυαμπάς
Ο
Ηλίας Καρυαμπάς είναι Διευθυντής, Regional Business Development στον
ABS, στο γραφείο της Ελλάδας. Εργάζεται στον ABS από το 2012, αρχικά ως
Technology & Business Development Manager για την περιοχή της
Ανατολικής Ευρώπης, και πριν από την τωρινή του θέση ως Director του
Global Ship Systems Centre.
Πριν
από τον ABS, εργάστηκε για 17 χρόνια σαν μηχανικός και επικεφαλής του
γραφείου έγκρισης σχεδίων του Bureau Veritas στην Ελλάδα.
Αποφοίτησε
από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ως Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός,
κατέχει διδακτορικό τίτλο από το ΕΜΠ στη Μελέτη και Σχεδίαση Πλοίου,
καθώς επίσης και MBA στη Διοίκηση Επιχειρήσεων από το Οικονομικό
Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.