Υπενθυμίζουμε ότι στη συνάντηση συμμετείχαν ο υπουργός Επικρατείας, Αλέκος Φλαμπουράρης και οι συναρμόδιοι υπουργοί, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Φώτης Κουβέλης, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στέργιος Πιτσιόρλας, ο υφυπουργός Πολιτισμού, Κωνσταντίνος Στρατής, ο γγ Λιμένων - Λιμενικής Πολιτικής Χρήστος Λαμπρίδης καθώς και οι εκπρόσωποι του ΟΛΠ, ο διευθύνων σύμβουλος FU Chengqiu και ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, Άγγελος Καρακώστας.
Το θέμα είναι το ξεμπλοκάρισμα των επιπλέον-εκτός σύμβασης παραχώρησης- επενδύσεων μεταξύ των οποίων η ναυπηγική μονάδα για μεγάλα γιοτ, το Mall, τέταρτο ξενοδοχείο πέντε αστέρων και logistics center συνολικού κόστους 318 εκατ. ευρώ. Ποσό που είναι επιπλέον των 294 εκατ. ευρώ για τις υποχρεωτικές επενδύσεις.
«Θα πρέπει να καταστεί σαφές ότι κάθε καθυστέρηση στην ολιστική εξέλιξη του προγράμματος ανάπτυξης και επενδύσεων του ΟΛΠ αυτό από τη μία πλευρά υποβαθμίζει τον Πειραιά και δημιουργεί πρόβλημα στην τοπική και στην ευρύτερη οικονομία και από την άλλη δημιουργεί έδαφος σε γειτονικές χώρες να αναπτύξουν τα λιμάνια τους, όπως η Ιταλία η κυβέρνηση της οποίας, την προηγούμενη βδομάδα υπέγραψε συμφωνία με την Κίνα για ανάπτυξη λιμανιών όπως η Γένοβα, η Τεργέστη και άλλα», έχουν επισημάνει στο «newmoney» κύκλοι του ΟΛΠ:
«Άρα η κάθε καθυστέρηση βγάζει την Ελλάδα από τον χάρτη της δυναμικής ανάπτυξης που τόσο έχει ανάγκη. Ο ΟΛΠ θα επιμείνει στην υποστήριξη του προγράμματός του και με κάθε εφικτό και νόμιμο μέσο θα επιδιώξει να αρχίσουν οι επενδύσεις πολλές από αυτές είναι και νόμος του κράτους.
Το λιμάνι έχει ανάγκη τόσο τις υποχρεωτικής όσο και τις συμπληρωματικές επενδύσεις γιατί ο επενδυτής βλέπει τις ανάγκες του μέλλοντος και δεν πρέπει να μείνουμε πίσω από τις εξελίξεις».
Η υποστηρικτική γραμμή της Cosco στηρίζεται στο ότι:
«- Δεν νοείται στις μέρες μας μεγάλο εμπορικό λιμάνι χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση, αλλά και χωρίς σύγχρονες αποθήκες logistics.
-Δεν νοείται ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη χωρίς μεγάλες δεξαμενές, αλλά και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες χωρίς καθυστερήσεις και υπερτιμολογήσεις.
-Δεν νοείται car terminal χωρίς κλειστές θέσεις στάθμευσης που θα συνδυάζονται με υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας.
-Δεν νοείται λιμάνι κρουαζιέρας και μάλιστα home port χωρίς ένα σύγχρονο επιβατικό σταθμό με εμπορικές χρήσεις.
- Τα καταστήματα που θα λειτουργούν σε αυτό θα απευθύνονται κυρίως σε καταναλωτές με υψηλά εισοδήματα (π.χ. πλούσιοι επιβάτες κρουαζιέρας) συνεπώς δεν θα είναι ευθέως ανταγωνιστικό με την αγορά του Πειραιά. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι περίπου οι μισοί από τους επιβάτες κρουαζιέρας που φτάνουν στον Πειραιά δεν αποβιβάζονται από τα πλοία» και προσθέτουν:
«Από πλευράς ΟΛΠ δεν υπάρχει καθυστέρηση στην προβλεπόμενη διαδικασία. Υπεύθυνη για την έγκριση είναι η ΕΣΑΛ. Κακώς παραπέμπει την έγκριση έργων στο ΚΑΣ.
Όσο καθυστερούμε οι ανταγωνιστές μας θα ενισχύονται και ο Πειραιάς θα χάνει πολύτιμο χρόνο και έδαφος».
Πάντως την περασμένη εβδομάδα, το υπουργείο Πολιτισμού ενέκρινε τη μετατροπή τριών κτηρίων που βρίσκονται στο λιμάνι σε ξενοδοχεία. Το πρώτο είναι το κτήριο της Παγόδας το οποίο θα μετατραπεί σε ξενοδοχείο πέντε αστέρων 300 δωματίων και θα στοιχίσει 60 εκατομμύρια ευρώ. Υπάρχει ένας όρος, να μην αλλάξει η πρόσοψη του υπάρχοντος κτηρίου.
Επίσης σε ξενοδοχεία θα μετατραπούν δύο αποθήκες. Η μία σε πέντε αστέρων με 200 δωμάτια και η άλλη σε τεσσάρων αστέρων με 150 δωμάτια. Το κόστος για τις δύο αποθήκες υπολογίζεται συνολικά στα 47-50 εκατομμύρια ευρώ.
ΠΗΓΗ: www.newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.