Αναδημοσίευση
από το https://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/nautilia/387391-top-10-o-ellinoktitos-stolos-aksizei-$105-dis-kai-einai-o-akriboteros-pagkosmios
Στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης ανέβηκε η ελληνική ναυτιλία όσο αφορά την αξία του ελληνόκτητου στόλου. Μάλιστα έσπασε το φράγμα των 100 δισεκατομμυρίων
δολαρίων φθάνοντας τα 105 δισεκατομμύρια. Σύμφωνα με τα στοιχεία της «vessels value»
Η αύξηση μέσα σε έναν μόλις χρόνο , το 2018 ήταν τα ης τάξης των πέντε δισ. Είναι
η δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση που έχει σημειωθεί
ανάμεσα στα κράτη που βρίσκονται στο Top 10.
Αιτία της ανόδου είναι η αύξηση του αριθμού παραγγελιών για ναυπήγηση LNG-Πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού
αερίου καθώς και η αύξηση της αξίας των δεξαμενόπλοιων μετά τη θετική
ναυλαγορά. Η Ελλάδα κατέλαβε την…pole position ως ιδιοκτήτρια του ακριβότερου στόλου από LNG παγκοσμίως,
που από 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις αρχές του
2018 ανέβηκε στα 18,4 δισ. Οι Έλληνες ξεπέρασαν
τους Ιάπωνες που έχουν στόλο LNG αξίας 15,2 δισ. «Χασούρα» είχε ο ελληνόκτητος στόλος μετά
την πώληση του στόλο με drill ships του
Γιώργου Οικονόμου. Αλλιώς θα ήταν ακόμη
πιο μεγάλη η αξία του.
Στη δεύτερη
θέση βρίσκονται οι Ιάπωνες οι οποίοι διατηρήθηκαν το 2019 στη δεύτερη
θέση. Βγήκαν κερδισμένοι από την
αύξηση της αξίας των φορτηγών πλοίων προς τα τέλη του 2018 με τα δεξαμενόπλοια και τα LNG να
ακολουθούν. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες με έδρα την Ιαπωνία
είχαν προστιθέμενη αξία στον σ τόλο τους από τα LNG.
Τρίτη είναι η Κίνα. Η αξία τα ου εμπορικού της στόλου παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση ανάμεσα στα
κράτη του top
10, ύψους 6,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων ανεβάζοντας τη συνολική αξία στα 90
δισεκατομμύρια δολάρια. Είχαν όμως μείωση
στην αξία του στόλου της με πλοία
μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Αντιθέτως εκ του
γεγονότος ότι η Κίνα ήταν η αιτία να
αυξηθεί η ζήτηση σε κατανάλωση LNG
είχε
ως αποτέλεσμα οι ναυτιλιακές με στόλους από πλοία μεταφοράς LNG να
δουν την αξία του στόλους να αυξάνει.
Τέταρτη είναι η Σιγκαπούρη η οποία αύξησε την αξία του
στόλου της κατά 3,1 δισεκατομμύρια
δολάρια, κυρίως λόγω των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Συνολική
αξία 49,9 δισ.
Στην πέμπτη θέση βρίσκουμε τη Νορβηγία με στόλο αξίας 48,8 δισεκατομμυρίων. Διατηρεί έναν μεγάλο στόλο από δεξαμενόπλοια.
Στην έκτη θέση είναι οι ΗΠΑ , με στόλο αξίας 44,5 δισ. Παρουσίασαν μείωση της αξίας του στόλου λόγω
του γεγονότος ότι τα ποντοπόρα πλοία είναι μεγάλης ηλικίας, άνω των 15 ετών.
Στην έβδομη θέση είναι η Γερμανία με αξία στόλου 31,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο στόλος της συνεχίζει να συρρικνώνεται κάθε χρόνο, με βασικότερη αιτία δεινών να είναι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων-containerships. Έχασε ήδη 1,7 δισ. μέσα στο 2018, ο στόλο με τα containerships συνεχίζει να συρρικνώνεται λόγω πώλησης πλοίων αλλά και διάλυσης πολλών εξ αυτών. Η Κίνα βρίσκεται πλέον στην κορυφή όσο αφορά τους στόλους με containerships. Η αξία του κινεζικού στόλου με αυτού τύπου πλοία ανέρχεται στα 17,3 δισ. και του γερμανικού στα 16,4 δισ.
Στην όγδοη θέση είναι η Νότιος Κορέα με αξία
στόλου 30 δισ. δολάρια. Μέσα στ ο 2018
αύξησε κατά πέντε δισεκατομμύρια την αξία του στη φορτηγό ναυτιλία, στα
δεξαμενόπλοια και στα containers. Aπό
αυτά τα πέντε δισ. η συνεισφορά των containers είναι τρία δισ.
Στην ένατη θέση είναι η Μεγάλη Βρετανία, η οποία είδε
την αξία του στόλου της να μειώνεται στα 29 δισ.
Στη 10η θέση είναι η Δανία με αξία δύο
δισεκατομμύρια. Εξαρτάται από την
ναυλαγορά των containers. Όμως
η αδυναμίας στον κλάδο των δεξαμενόπλοιο επηρεάζει το τελικό αποτέλεσμα. Παρ’ όλα αυτά κατάφερε να μπει στο top 10.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.