5 Φεβ 2019

Νατάσα Πηλείδου: «Όνειρο για τους Κύπριους η ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Ελλάδα»

Δεν θα ήταν υπερβολή να γράψουμε ότι στην Κύπρο υπάρχει «ξεσηκωμός» των πολιτών για την επαναλειτουργία, μετά από 18 χρόνια, της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού με την Ελλάδα. Έχουν ήδη συγκεντρωθεί περισσότερες από 11.000 υπογραφές μέσω ιστοσελίδας η οποία είναι μία από τις πιο δημοφιλείς στη φιλοξενία ψηφισμάτων πολιτών.
Το διαδικτυακό ψήφισμα είναι μεταφρασμένο σε επτά γλώσσες -ελληνικά, αγγλικά, ρωσικά, γαλλικά, ισπανικά, γερμανικά και ιταλικά και απευθύνεται στους δημάρχους Λεμεσού και Πειραιά, στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη καθώς και στον Πρόεδρο της Αρχής Λιμένων.

«Στόχος της κυβέρνησης είναι να επιτευχθεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση μέχρι την επόμενη τουριστική περίοδο» επεσήμανε στο «business stories» η υφυπουργός Ναυτιλίας Νατάσα Πηλείδου και τόνισε: « Η Κύπρος είναι κράτος που υποφέρει από έλλειψη συνδεσιμότητας. Η ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Ελλάδα θα είναι και σύνδεση με την Ευρώπη. Τα αεροπλάνα είναι το μόνο μέσον που προσφέρεται στον Κύπριο πολίτη για να ταξιδέψει εκτός νησιού».
Το σχέδιο βρίσκεται σε προκαταρκτική φάση:
«Γίνεται προκαταρκτική μελέτη για να εξετασθούν όλα τα σενάρια και να προκύψει το οικονομικό κόστος, το κόστος εισιτηρίου σε σύγκριση με τα αεροπορικά, η διασύνδεση με το λιμάνι του Πειραιά ή άλλα λιμάνια νησιών, οι νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν, η προοπτική προσέλκυσης τουριστών στην Κύπρο καθώς και η δυνατότητα χρηματοδότησης από τα ευρωπαϊκά ταμεία.
Παράλληλα, εξετάζεται η δυνατότητα διασύνδεσης του το λιμανιού της Λεμεσού με τον Πειραιά, με ενδιάμεση στάση σε νησί ή νησιά της ελληνικής νησιωτικής χώρας».
Όπως εξήγησε η υφυπουργός στο «business stories» «στη συνέχεια θα γίνει η κατάθεση πρότασης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να εξασφαλιστεί η επιχορήγηση της ακτοπλοϊκής διασύνδεσης όπως συμβαίνει με άλλα κράτη-μέλη στα οποία η ΕΕ επιχορηγεί τις ατμοπλοϊκές συνδέσεις. Θα αναμένουμε τα αποτελέσματα και ακολούθως θα προχωρήσουμε σε ανοικτή προσφορά για συγκεκριμένη γραμμή με όρους. Θα προβλέπεται ελάχιστη συχνότητα δρομολογίων, η γραμμή θα λειτουργεί όλο τον χρόνο, με περισσότερα δρομολόγια τους καλοκαιρινούς μήνες. Η μελέτη θα προσδιορίζει τον καταλληλότερο τύπο πλοίου, τη διάρκεια του ταξιδιού και τις ελάχιστες προσεγγίσεις που θα πρέπει να εξασφαλιστούν. Σύμβουλος θα κάνει τους υπολογισμούς.»
Στο ενδεχόμενο η ΕΕ να μην εγκρίνει την χρηματοδότηση της σύνδεσης, υπάρχει η επιλογή άμεσης κρατικής χρηματοδότησης.
«Όμως σε αυτή την περίπτωση, χρειάζεται η έγκριση της Ευρωπαϊκή Επιτροπής καθώς οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί δεν επιτρέπουν κρατική χρηματοδότηση ιδιωτικών σχεδίων» εξήγησε η Νατάσα Πηλείδου.
«Υπάρχει μεγάλη ζήτηση. Έχουν συγκεντρωθεί υπογραφές από Κύπριους. Ελπίζω τα θέλω να γίνουν και πράξη και να στηριχτεί η γραμμή όταν λειτουργήσει» είπε και προσέθεσε:
«Είναι εναλλακτική λύση για όλους όσοι φοβούνται να πετάξουν με αεροπλάνο ή θέλουν να ταξιδέψουν με το αυτοκίνητό τους ή τη μοτοσυκλέτα τους. Η υλοποίηση του σχεδίου αυτού θα έχει θετικά αποτελέσματα από πολλές απόψεις. Θα αυξηθεί ο τουρισμός από Ευρωπαίους πολίτες αλλά και από Κύπριους που δεν ταξιδεύουν με αεροπλάνο».
Όπως επεσήμανε η Νατάσα Πηλείδου «έχουμε κάνει και συνεχίζουμε να κάνουμε αναγνωριστικές επαφές με την Ελλάδα και με πλοιοκτήτες».
Στην ερώτηση αν υπάρχουν παλιότερες μελέτες για το κόστος υλοποίησης του σχεδίου αυτού η Νατάσα Πηλείδου απάντησε θετικά επισημαίνοντας ότι σύμφωνα με τα παλιότερα συμπεράσματα το δημόσιο θα έπρεπε να επιχορηγήσει τους πλοιοκτήτες με ένα ποσό που κυμαίνεται στα πέντε εκατομμύρια ευρώ. Αλλά υπογράμμισε ότι νέα εξειδικευμένη μελέτη αφού μπορεί να υπάρχει μεγάλη απόκλιση με τα αποτελέσματα των προγενέστερων μελετών.
Υπέρ της θαλάσσιας σύνδεσης Κύπρου Ελλάδας έχει ταχθεί ο Επιχειρηματικός Σύνδεσμος Κύπρου – Ελλάδας. Σε ανακοίνωση του επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι το θέμα αυτό απασχολεί από χρόνια το Σύνδεσμο, ο οποίος με δημόσιες τοποθετήσεις του και διαχρονικές παρεμβάσεις προς τις κυβερνήσεις Κύπρου – Ελλάδας, ζητά τη θαλάσσια σύνδεση μεταξύ των δύο χωρών. Δηλώνει την ετοιμότητά του να συμβάλει με τις θέσεις και απόψεις του στην διενέργεια της μελέτης:
« Ελπίζουμε, ότι θα υπάρξει η σωστή και τεκμηριωμένη επιχειρηματολογία για να καταστεί εφικτή η οικονομική στήριξη αυτού του εγχειρήματος από την ΕΕ.Η θαλάσσια σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας, θα αποφέρει σημαντικότατα οφέλη προς τις δύο οικονομίες, αφού θα επηρεαστούν θετικά το εμπόριο, η ναυτιλία και ο τουρισμός» επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
Όσο αφορά την ομάδα πρωτοβουλίας που έχει συσταθεί για να υποστηρίξει το σχέδιο αυτό υποστηρίζει μεταξύ άλλων:
- η λειτουργία τακτικών ακτοπλοϊκών δρομολογίων από και προς τα λιμάνια της Ελλάδας και της Κύπρου και σε μεταγενέστερο στάδιο από και προς τα υπόλοιπα λιμάνια της Μεσογείου θα έχει βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα οφέλη μεταξύ των οποίων η αύξηση των τουριστών σε Ελλάδα και Κύπρο
- ο ανταγωνισμός των ακτοπλοϊκών και των αεροπορικών εταιρειών και κατ΄ επέκταση η μείωση της τιμής των εισιτηρίων.
- η δημιουργία ακτοπλοϊκών δρομολογίων από και προς τα ελληνικά λιμάνια και τη Λεμεσό, θα ανακουφίσει οικονομικά αρκετά άτομα, παρέχοντας τους θέσεις εργασίας, τόσο στην Κύπρο όσο και στην Ελλάδα.
- με την ευκαιρία των έργων που υλοποιήθηκαν σε διάφορα μέρη της Ανατολικής Μεσογείου, θα ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να ενταχθούν και δρομολόγια από και προς Κύπρο.
Υπάρχουν βέβαια και εκείνοι που θεωρούν ότι υπάρχουν μεγάλες δυσκολίες για την υλοποίηση της σύνδεσης. Ειδικότερα επισημαίνουν:
- η λειτουργία μέχρι και πριν από 18 χρόνια της τακτικής γραμμής μεταξύ Λεμεσού και Πειραιά είχε καταστεί οικονομικά ασύμφορη για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες λόγω της μειωμένης επιβατικής κίνησης.
- ενώ υπήρχε ζήτηση κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, τον χειμώνα μειωνόταν αισθητά με αποτέλεσμα το δρομολόγιο να καταστεί ζημιογόνο.
- η μείωση της τιμής των αεροπορικών εισιτηρίων σε συνδυασμό με τη διάρκεια του ταξιδιού προς και από τον Πειραιά που κυμαινόταν γύρω στις 30 ώρες ελάττωσε τη ζήτηση.
Tags:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.