Στη νέα εποχή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, η ελληνόκτητη ναυτιλία είναι στην κορυφή.
Όπως αποτυπώθηκε την περασμένη εβδομάδα στο www.newmoney.gr, η αξία
του ελληνόκτητου στόλου έσπασε το φράγμα των 100 δισεκατομμυρίων
δολαρίων φθάνοντας τα 105 δισεκατομμύρια. Αιτία της ανόδου είναι η
αύξηση του αριθμού παραγγελιών για ναυπήγηση LNG-Πλοίων μεταφοράς
υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Η Ελλάδα καταλαμβάνει πλέον την πρώτη και ως ιδιοκτήτρια του
ακριβότερου στόλου από LNG παγκοσμίως, που από 13 δισεκατομμυρίων
δολαρίων στις αρχές του 2018 ανέβηκε στα 18,4 δισ. Οι Έλληνες ξεπέρασαν
τους Ιάπωνες που έχουν στόλο LNG αξίας 15,2 δισ.
Μεγάλοι πρωταγωνιστές σε αυτόν τον τομέα είναι τρείς από τους
κορυφαίους Έλληνες πλοιοκτήτες. Πρόκειται, με βάση τον αριθμό πλοίων LNG
για τους:
- Γιάννη Αγγελικούση με τη Maran Gas. Ο στόλος της
αποτελείται από 35 πλοία στο νερό συνολικής μεταφορικής ικανότητας 5,5
εκατ. κυβικών μέτρων. Υπό ναυπήγηση έχει οκτώ LNG. Η Maran Gas έχει
συστήσει κοινοπραξία με τη Nakilat του Κατάρ όπου δραστηριοποιούνται τα
σχεδόν μισά από τα πλοία LNG του Ομίλου Αγγελικούση. Μέσα στο 2018
υπέγραψε συμβόλαια για τη ναυπήγηση τριών ακόμη πλοίων μεταφοράς
υγροποιημένου αερίου παραδοτέα μέσα στη διετία 2020-2021.
- Πήτερ Λιβανό με την εισηγμένη στη χρηματιστηριακή αγορά Gaslog.
Έχει 25 πλοία στο νερό. Από αυτά, τα 15 μεταφορικής ικανότητας 2,9
εκατ. κυβικών μέτρων ανήκουν στην GasLog άλλα 10 πλοία ανήκουν στη
θυγατρική, GasLog Partners.
Η εταιρεία έχει σε εξέλιξη στα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries της
Νοτίου Κορέας παραγγελία για την κατασκευή εννέα συνολικά LNGC. Ήδη
δύο από αυτά έχουν κάνει δοκιμαστικούς πλόες και αναμένεται η ανακοίνωση
της ημερομηνίας παραλαβής τους. Πρόκειται για τα «2131» και «2212» που
είναι ο αριθμός τους στα ναυπηγεία αφού ακόμη δεν έχει γίνει η τελετή
ονοματοδοσία τους. Σύμφωνα με πληροφορίες το «2131» είναι χρονοναυλωμένο
στη Shell.
- Γιώργο Προκοπίου με την Dynagas η οποία έχει στόλο
από 12 LNG Carriers. Επίσης έχει τρία πλοία υπό ναυπήγηση. Ο Γιώργος
Προκοπίου είναι από τους πρωτοπόρους πλοιοκτήτες στο βόρειο πέρασμα, το
«Northen Sea Rout», μέσω της Dynagas LNG Partners που ιδρύθηκε το Μάιο
2013 από την Dynagas Holding με σκοπό την ιδιοκτησία και διαχείριση
δεξαμενοπλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).
Οι
ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες ελέγχουν σήμερα έναν από
τους ισχυρότερους στόλους με πλοία LNG Carriers. Πιο συγκεκριμένα, ο
ελληνικών συμφερόντων στόλος αποτελείται από 84 πλοία στο νερό.
Επίσης, οι Έλληνες έχουν σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για επιπλέον
33LNG με την παραλαβή των οποίων η δύναμη του ελληνόκτητου στόλου με
πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου θα σπάσουν το φράγμα των
100 και θα φθάσουν στα 117. Μόνο μέσα στο 2018 έδωσαν παραγγελίες για
την ναυπήγηση 28 πλοίων LNG τα οποία θα παραλάβουν από το 2019 έως το
2021.
ΠΗΓΗ: www.newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.