4 Φεβ 2019

Τσάκος: 50 χρόνια στη Ναυτιλία γεμάτα ρεκόρ

Το 2019 είναι μία χρονιά ορόσημο για τον Όμιλο Τσάκου ο οποίος γιόρτασε χθες τα 50 χρόνια πετυχημένης πορείας στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Σε τροχιά ανάπτυξης βρίσκεται ο Όμιλος Τσάκου αλλά και η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Τsakos Energy Navigation (TEN). Ναυπηγήσεις πλοίων, συμπράξεις με ναυτιλιακούς κολοσσούς, σωστή ανάγνωση της αγοράς και πάνω από όλα το ομαδικό πνεύμα που υπάρχει στον όμιλο χαράζουν την ρότα που θα ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια, αρχής γενομένης από το 2019.



«Πέρασαν 50 χρόνια από τη δημιουργία της εταιρείας. Ξεκινήσαμε με ένα μικρό βαπόρι το οποίο μετέφερε ως πρώτο φορτίο πορτοκάλια από το Ναύπλιο στην Οδησσό για λογαριασμό του εφοπλιστή Φραγκίστα. Υπάρχουν άνθρωποι σήμερα που βρέθηκαν στο πλάι μας από την πρώτη ημέρα, από το ξεκίνημα, το 1969» αφηγήθηκε ο πατριάρχης της οικογένειας καπετάν Παναγιώτης Τσάκος.
Πάντα ανήσυχος για το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας ο καπετάνιος επεσήμανε: «Με 4.500 ελληνόκτητα πλοία έχουμε μόνο 15.000 Έλληνες ναυτικούς. Αν μπάρκαραν πέντε Έλληνες σε κάθε πλοίο τότε δεν θα έφθαναν παρά μόνο για 1.000 από τα 4.500 πλοία. Επίσης δεν υπάρχουν αρκετά στελέχη για τα γραφεία. Και ενώ συμβαίνουν αυτά εμείς περί άλλων τυρβάζουμε» και προσέθεσε:
«Όσο έχουμε πλοία στη θάλασσα με δικούς μας ναυτικούς έχουμε πατρίδα. Αν έχεις «μισθοφόρους» δεν έχεις πατρίδα και στα δύσκολα θα «ψάχνεσαι» στα δύσκολα».



Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο Νίκος Τσάκος: «Ο Όμιλος από το πρώτο του φορτίο με πορτοκάλια το 1969 έφθασε να μεταφέρει υγροποιημένο φυσικό αέριο-LNG από τις ΗΠΑ. Συμπληρώνουμε μισό αιώνα συνεχούς δημιουργίας και προόδου» και συνέχισε αναλύοντας την παγκόσμια αγορά: « Το 2018 ήταν μία από τις πιο άστατη και αλλοπρόσαλλη χρονιά όσο αφορά την ναυλαγορά και την παγκόσμια οικονομία. Από εκεί που είχαμε συνηθίσει να υπάρχει μία σταθερή ανοδική πορεία, η κατάσταση άλλαξε. Συζητούσαμε για μία στοιχισμένη ανάπτυξη όλων των χωρών . Ήμουν την περασμένη εβδομάδα στο Νταβός στο World Economic Forum. Αυτή τη φορά τα μηνύματα ήταν ακριβώς τα αντίθετα. Ότι μπαίνουμε σε μία περίοδο στην οποία θα υπάρχουν, το λιγότερο που μπορούμε να πούμε, προκλήσεις. Το 2018 βιώσαμε κάτι πρωτόγνωρο. Τα ¾ της χρονιάς ιδίως στα δεξαμενόπλοια ήταν ιστορικά η χειρότερη ναυλαγορά που έχουμε δει.

Από τον Σεπτέμβριο του 2018 και μετά η αγορά ανέβηκε σημαντικά και φαίνεται ότι διαρκεί και στις αρχές αυτού του έτους και η φετινή χρονιά φαίνεται να έχει καλές προοπτικές.
Σε αυτό το άστατο περιβάλλον η εταιρεία μας με τη βοήθεια του Θεού και όλων των εργαζομένων σε αυτή σε θάλασσα και στεριά συνεχίζει τη σταθερή πορεία της επεκτείνοντας τον κύκλο των εργασιών της και συνάπτοντας στρατηγικές συνεργασίες με κρατικούς οργανισμούς και μεγάλους κολοσσούς στον τομέα της ενέργειας, του ξηρού φορτίου των κοντέινερ και του φυσικού αερίου Το "Maria Energy" που όλοι καμαρώσαμε ήταν όχι μόνο το πρώτο πλοίο που έφερε στην Ελλάδα φυσικό αέριο από την Αμερική αλλά και το πλοίο που έκανε τις μεγαλύτερες μεταφορές και περισσότερες εξαγωγές από κάθε άλλο πλοίο στον κόσμο εξάγοντας φυσικό αέριο από την Αμερική και μας κάνει περήφανους.
Σύντομα θα ανακοινώσουμε μία σημαντική ναύλωση του πλοίου που θα μας κάνει πολύ χαρούμενους όλους μας.
Τα δεξαμενόπλοιά μας μετέφεραν το 2018 550 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου αυτό σημαίνει επτά ημέρες παγκόσμιας κατανάλωσης από τα πλοία της Tsakos. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό. Ο Όμιλος Tsakos είναι ο 8ος μεγαλύτερος όμιλος παγκοσμίως στη μεταφορά ενέργειας.
Όλες αυτές οι μεταφορές και όλο αυτό το έργο έγινε με ασφάλεια για τις ζωές των ναυτικών και του περιβάλλοντος».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.