Προβλήματα μεταξύ Κίνας και Ελλάδας προκάλεσε η μερική και όχι ολική έγκριση του master plan για τον ΟΛΠ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney.gr υπάρχει κινητικότητα μεταξύ Μαξίμου και κινεζικής πρεσβείας προκειμένου να «πέσουν οι τόνοι» και να βρεθεί μια λύση.
Η απόφαση της ΕΣΑΛ να εγκρίνει υπό προϋποθέσεις τις υποχρεωτικές
επενδύσεις του ΟΛΠ και όχι και τις πρόσθετες, έχει ως αποτέλεσμα μεταξύ
άλλων να μην εγκριθεί η κατασκευή δύο γκαράζ στο λιμάνι.
Αυτό έχει ως συνέπεια να χάσει ο Πειραιάς την ευκαιρία να
δημιουργήσει ενα μεγάλο car terminal, δίνοντας τα πρωτεία σε άλλα
λιμάνια της Αδριατικής, όπως για παράδειγμα η Ριέκα αλλά και λιμάνια της
Μάλτας.
Απορία προκαλεί το γεγονός ότι η ΕΣΑΛ «βάζει στο παιχνίδι» την
αρχαιολογική υπηρεσία προκειμένου να εγκρίνει σχέδια προς υλοποίηση
επενδύσεων.
Όπως επεσήμαναν στον newmoney.gr αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά. Η
αρχαιολογική υπηρεσία δεν ενεπλάκη στο master plan των λιμανιών όπως της
Ελευσίνας -που είναι κατεξοχήν αρχαιολογικός χώρος- του Βόλου και της
Καβάλας.
Επίσης, θεωρούν ότι η μη έγκριση κατασκευής χώρου εμπορικού κέντρου κινδυνεύει να καταδικάσει τον Πειραιά σε εμπορική μιζέρια.
Η Cosco μάλιστα, ετοιμάζεται να κινηθεί και νομικά κατά της απόφασης
της επιτροπής, εξετάζοντας να προσφύγει και στη διαιτησία, ενώ σύμφωνα
με πληροφορίες νομικά ενδέχεται να κινηθεί και το ΤΑΙΠΕΔ στο πλευρό των
Κινέζων επενδυτών.
Ποιες είναι οι υποχρεωτικές και ποιες οι πρόσθετες επενδύσεις
Στη δέσμη των υποχρεωτικών επενδύσεων περιλαμβάνονται:
η επέκταση του επιβατικού λιμένα στη νότια ζώνη, η μετατροπή της
πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας, η υπόγεια σύνδεση
του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με τον χώρο πρώην ΟΔΔΥ, η βυθοκόρηση
του κεντρικού λιμένα, η κατασκευή του νέου προβλήτα πετρελαιοειδών, η
επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων, η βελτίωση των υποδομών της
ΝΕΖ, η προμήθεια νέου εξοπλισμού και, φυσικά, η βελτίωση και η
συντήρηση των υποδομών του λιμένα.
Επιπλέον των υποχρεωτικών επενδύσεων που
περιγράφονται στη Σύμβαση Παραχώρησης, η ΟΛΠ Α.Ε. έχει προτείνει μια
δέσμη πρόσθετων επενδύσεων, συνολικού ύψους 172 εκατ. ευρώ, τις οποίες
κρίνει απαραίτητες για την ανάπτυξη του Λιμένα Πειραιά σε λιμένα παροχής
ολοκληρωμένων υπηρεσιών με σύγχρονες υποδομές και μέσα.
Στις πρόσθετες επενδύσεις περιλαμβάνονται: η
ανάπτυξη κέντρου αποθήκευσης και διανομής στον χώρο πρώην ΟΔΔΥ, η
κατασκευή δύο πολυώροφων κτηρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, η αγορά
οικολογικών λεωφορείων και η κατασκευή επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.