Αύξηση κατά 6,04% του συνολικού ποσοστού συναλλάγματος από τα
εγκατεστημένα ναυτιλιακά γραφεία του Ν. 25/75 για το έτος 2017 (2,98
δισ. δολάρια) σε σχέση με το 2016 (2,81 δισ. δολάρια), καταγράφηκε
σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της αρμόδιας Διεύθυνσης Ποντοπόρου
Ναυτιλίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Στα συγκεκριμένα γραφεία το 2017 καταγράφηκε αύξηση 3,63% σε σχέση με το 2016 του απασχολούμενου προσωπικού.
Παράλληλα το ποσοστό της ελληνικής σημαίας (20,54%) επί του συνόλου
του διαχειριζόμενου στόλου, με κριτήριο τη χωρητικότητα, εξακολούθησε
και το 2017 να είναι υψηλότερο από τα αντίστοιχα ποσοστά των πλοίων που
φέρουν άλλες σημαίες.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτης Κουβέλης, με
αφορμή τα στατιστικά στοιχεία της αρμόδιας Διεύθυνσης του Υπουργείου
(ΔΠΝ), δήλωσε μεταξύ άλλων:
«Η ναυτιλία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της ελληνικής
οικονομίας, με ιδιαίτερη σημασία για τα μακροοικονομικά μεγέθη της
χώρας, αναδεικνύοντας τη συνεισφορά της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας
και τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις της στην απασχόληση και στο ΑΕΠ της
χώρας, θέτοντας ως στρατηγική προτεραιότητα του Υπουργείου την
προσέλκυση πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο καθώς επίσης και ναυτιλιακών
επιχειρήσεων στη χώρα».
Ειδικότερα και σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της αρμόδιας Διεύθυνσης
Ποντοπόρου Ναυτιλίας του ΥΝΑΝΠ, καταγράφονται κατωτέρω στατιστικές
τάσεις αναφορικά με τις εξελίξεις των εγκατεστημένων στην Ελλάδα
γραφείων ναυτιλιακών εταιρειών καθώς και των διαχειριζομένων πλοίων ως
ακολούθως:
Εισαχθέν συνάλλαγμα για την λειτουργία των γραφείων των ναυτιλιακών εταιρειών
Παρατηρείται αύξηση κατά 6,04% του συνολικού ποσού εισαγωγής
συναλλάγματος από τα εγκατεστημένα ναυτιλιακά γραφεία του Ν. 27/75 για
το έτος 2017 (2,98 δις δολ. ΗΠΑ) σε σχέση με το έτος 2016 (2,81 δις δολ.
ΗΠΑ). Στον παρακάτω πίνακα καταγράφεται η διαχρονική εξέλιξη του
συνολικού ποσού του δηλωθέντος εισαγόμενου συναλλάγματος από τα
εγκατεστημένα γραφεία από το έτος 1983 έως το έτος 2017.
Απασχολούμενο προσωπικό
Αυξητική τάση κατά 3,63% σε σχέση με το 2016 εμφανίζει ο αριθμός του
απασχολούμενου προσωπικού στα εγκατεστημένα ναυτιλιακά γραφεία το έτος
2017 (ξεπερνώντας σε απόλυτο αριθμό τον αντίστοιχο του απασχολουμένου
προσωπικού του έτους 2008 (14.163 εργαζόμενοι), χρονική στιγμή κατά την
οποία η διεθνής ναυλαγορά χαρακτηριζόταν από υψηλά επίπεδα ναύλων και το
διεθνές θαλάσσιο εμπόριο παρουσίαζε αυξητικές τάσεις). Συναφώς
επισημαίνεται ότι το σύνολο του απασχολούμενου προσωπικού το 2017 ανήλθε
στον υψηλότερο σε απόλυτο μέγεθος αριθμό από την έναρξη ισχύος των
σχετικών διατάξεων. Στα διαγράμματα που ακολουθούν παρουσιάζεται η
κατανομή του συνολικού αριθμού των εργαζομένων σε Έλληνες και αλλοδαπούς
Έξοδα λειτουργίας εγκατεστημένων γραφείων
Αυξητική τάση κατά 8,08% εμφανίζει το σύνολο των καταβληθέντων εξόδων
για τα διαχειριζόμενα πλοία -καταβαλλόμενες πληρωμές και δαπάνες στο
εξωτερικό- το έτος 2017 (1,78 δις δολ. ΗΠΑ) σε σχέση με το έτος 2016
(1,65 δις δολ. ΗΠΑ). Στον πίνακα που ακολουθεί καταγράφεται η διαχρονική
εξέλιξη του συνολικού ποσού των δηλωθέντων συνολικών εξόδων από τα
εγκατεστημένα γραφεία από το έτος 1983 έως το έτος 2017.
Διαχειριζόμενος στόλος - Κατανομή με βάση την χωρητικότητα
Στην ποσοστιαία κατανομή του διαχειριζόμενου στόλου με κριτήριο την
χωρητικότητα των πλοίων, παρατηρείται συγκέντρωση πλοίων με ελληνική
σημαία στην κατηγορία χωρητικότητας άνω των 80.000 GT, υπογραμμίζοντας
την περαιτέρω βελτίωση αλλά και των ποιοτικών χαρακτηριστικών του
στόλου. Ειδικότερα τα υπό Ελληνική σημαία πλοία αποτελούν το 32.4% του
συνόλου του διαχειριζομένου από την Ελλάδα στόλου της συγκεκριμένης
κατηγορίας πλοίων (άνω των 80.000 GT).
Το ποσοστό της Ελληνικής σημαίας (20,54%) επί του συνόλου του
διαχειριζόμενου στόλου, με κριτήριο την χωρητικότητα, εξακολουθεί και
κατά το έτος 2017 να είναι υψηλότερο από τα αντίστοιχα ποσοστά των
πλοίων που φέρουν άλλες σημαίες. Παραμένουν υψηλά, και τα ποσοστά των
δύο χωρών μελών της Ε.Ε. Μάλτας (18,92%) και Κύπρου (4,46%). Επιπλέον,
παρατηρείται η σταθεροποίηση, σε χαμηλά όμως ποσοστά, της παρουσίας
σημαιών χωρών της Ε.Ε., όπως της Γαλλίας (0,42%), Βελγίου (1,19%) στην
αντίστοιχη κατανομή του από την Ελλάδα διαχειριζόμενου στόλου με βάση
την χωρητικότητα.
Η διαχρονική αυξητική τάση, σε ετήσια βάση, της χωρητικότητας του
διαχειριζόμενου στόλου, από το έτος 2002 έως το έτος 2017, καταδεικνύει
την διεύρυνση του Ελληνόκτητου στόλου καθώς και τη δυναμική που
παρουσιάζει ο ναυτιλιακός τομέας για την εθνική οικονομία παρά την
υφισταμένη κρίση στη ναυλαγορά τα τελευταία έτη. Στο Διάγραμμα που
ακολουθεί αποτυπώνεται η εξέλιξη του συνολικού ανά έτος διαχειριζόμενου
στόλου σε GΤ για το έτος 2017.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.