Η κυριαρχία της ελληνόκτητης ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο παραμένει αδιαμφισβήτητη ακόμη και στα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Η δύναμη του ελληνόκτητου στόλου από πέρσι έχει σπάσει το φράγμα των 5.000 πλοίων φθάνοντας εφέτος τα 5.211 πλοία συνολικής χωρητικότητας 195,9 εκατομμυρίων τόνων και παραμένει στην πρώτη θέση.
Στην κορυφή των Ελλήνων πλοιοκτητών βρίσκεται ο Γιάννης Αγγελικούσης με βάση τη χωρητικότητα των 137 πλοίων του που ανέρχεται στα 26 εκατομμύρια τόνους.
Με βάση των αριθμό των πλοίων όμως πρώτη είναι η Αγγελική Φράγκου με 146 πλοία με 14,3 εκατομμύρια τόνους. Ακολουθεί ο Γιάννης Αγγελικούσης με τα 137 πλοία, ο Γιώργος Προκοπίου με 126, ο Γιώργος Οικονόμου με 115, και την πεντάδα κλείνει ο Όμιλος Τσάκου με 90 πλοία όσα και ο Ανδρέας Μαρτίνος.
Ο Πέτρος Παππάς έχει 78, η οικογένεια Κωνσταντακόπουλου 71, ο Ντίνος Μαρτίνος 65 και ο Συμεών Παληός 62.
Όσο αφορά στην κατάταξη βάση της χωρητικότητας, τον Γιάννη Αγγελικούση που είναι στην πρώτη θέση με 26 εκατομμύρια τόνους ακολουθεί ο Γιώργος Οικονόμου με 14,7 εκατομμύρια τόνους, η Αγγελική Φράγκου με 14,3 εκατομμύρια, ο Γιώργος Προκοπίου με 13,9 εκατ. και ο όμιλος Τσάκου με 9,27 εκατ. με τον Ανδρέα Μαρτίνο της Thenamaris να έπεται βραχεία κεφαλή με 9,25 εκατομμύρια. Ακολουθούν ο Ντίνος Μαρτίνος, ο Πέτρος Παππάς, ο Διαμαντής Διαμαντίδης και η Άννα Αγγελικούση, αδελφή του Γιάννη Αγγελικούση.
Οι 40 μεγαλύτερες ναυτιλιακών συμφερόντων εταιρείες ελέγχουν το 65% του ελληνόκτητου στόλου, με βάση τη μεταφορική ικανότητα (dwt), η οποία ανέρχεται στα 230,5 εκατομμύρια τόνους πιστοποιώντας την τάση που υπάρχει τα τελευταία χρόνια να υπάρχει υπερσυγκέντρωση πλοίων σε εταιρικά σχήματα με πάνω από 25 «κομμάτια» ενώ κλείνουν οι μικρότερες εταιρείες κυρίως αυτές με 2-3 πλοία.
Ο ελληνικών συμφερόντων εμπορικός στόλος είναι ακριβότερος παγκοσμίως. Η αξία του φθάνει τα 106,5 δισεκατομμύρια δολάρια και αποτελείται από 4.150 πλοία.
Στη δεύτερη θέση είναι η Ιαπωνία με 88,3 δισεκατομμύρια και 3.559 πλοία και στην Τρίτη η Κίνα με 77,3 δισ. και 3.559 πλοία.
Το 16% της αξίας του παγκόσμιου εμπορικού στόλου ελέγχεται από έλληνες.
Επίσης, ο ελληνικών συμφερόντων εμπορικός στόλος είναι και από τους πιο εκσυγχρονισμένους. Απόδειξη ότι οι Έλληνες επενδύουν σε ναυπηγήσεις αλλά και σε μικρής ηλικίας πλοία και για τον λόγο αυτό τους προτιμούν οι πολυεθνικές εταιρείες και δη οι ενεργειακές.
Τα νεότερης ηλικίας πλοία έως 9 ετών αποτελούν το 73,56% του συνόλου με βάση υπολογισμού τα dwt, σε σύγκριση με το 73,47% το 2015 σύμφωνα με στοιχεία της Petrofin.
Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου μειώνεται συνεχώς και φθάνει τα 12,19 χρόνια. Ο συνολικός αριθμός των ελληνόκτητων πλοίων αυξήθηκε το 2016 στα 5.230 από 4.909 έναν χρόνο πριν και είναι συνολικής μεταφορικής ικανότητας 361.934.047 τόνων, σημειώνοντας άνοδο κατά 10,26% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.