28 Μαρ 2017

Σταδιακή ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου την επόμενη 10ετία





Την επόμενη δεκαετία θα υπάρξει ανάγκη σταδιακής ανανέωσης του ακτοπλοϊκού  στόλου θα υπάρξει την επόμενη 10ετία. Αυτό επεσήμανε ο πρόεδρος τα ου Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης.


       «Οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί αλλά και η έλλειψη στη διεθνή αγορά κατάλληλων πλοίων για τις ακτοπλοϊκές μας συγκοινωνίες θα μας οδηγήσει στην ναυπήγηση νέων πλοίων.
    Η ναυπηγική μας βιομηχανία πρέπει να είναι έτοιμη. Επίσης πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για την κάλυψη των αναγκών από τα ελληνικά ναυπηγεία» τόνισε και προσέθεσε:
«Στην ανανέωση του ακτοπλοϊκού μας στόλου την περίοδο 1995 - 2015 η ναυπηγική μας  βιομηχανία ήταν απούσα.
Υπολογίζουμε ότι την περίοδο που προαναφέραμε οι εταιρείες ναυπήγησαν περισσότερα από 46 πλοία αξίας μεγαλύτερης των 4 δισ.  Από αυτά μόνο δυο ναυπηγήθηκαν στην Ελλάδα με παραγγελίες πριν το 2000.
Είναι πράγματι κρίμα να χαθεί μια δεύτερη ευκαιρία όταν μάλιστα έχουμε αποδείξει ότι υπάρχει  η τεχνογνωσία και η βούληση εκ μέρους των εταιρειών  μας».

Η ανάγκη για νεότευκτα πλοία οφείλεται και στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
«Όπως ήδη γνωρίζουμε έχει αποφασιστεί η κατανάλωση καυσίμων περιεκτικότητας  σε θείο 0,5% από το 2020. Το μέτρο αυτό κρίνεται δυσανάλογο σε σχέση με τη  συμμετοχή των πλοίων μας στη ρύπανση αλλά δεν παύει να αποτελεί ένα γεγονός το οποίο πρέπει να μας απασχολήσει άμεσα» τόνισε ο Μιχάλης Σακέλλης και συμπλήρωσε:

«Ιδιαίτερα με την αυξητική πορεία του κόστους των καυσίμων και εάν αυτή συνεχιστεί, η κατανάλωση του νέου καυσίμου θα είναι απαγορευτική ενώ οι εναλλακτικές λύσεις όπως η κατανάλωση LNG ή η τοποθέτηση Scrubbers  παρουσιάζουν τεχνικά προβλήματα και σημαντικά αυξημένο κόστος επενδύσεων.

Σχετικά με τη δυνατότητα τροφοδοσίας LNG διαπιστώνουμε ανεπάρκεια υποδομών και αδυναμία πρόβλεψης και υπολογισμού του τελικού κόστους.

Άλλα θέματα είναι ο κανονισμός MRV με εφαρμογή από το 2018, ο δείκτης EEDI από το 2020 καθώς και θέματα που αφορούν στο θαλάσσιο έρμα από το 2017 και την ευστάθεια από το 2020».






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.