29 Μαρ 2017

Δεν θα ιδιωτικοποιηθούν πλήρως τα 10 περιφερειακά λιμάνια


 
Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης 

Μετά την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΠ ΑΕ τον περασμένο Αύγουστο στην Cosco και τη δρομολόγηση του ΟΛΘ  με τη διαδικασία να εξελίσσεται, σειρά παίρνουν τα 10 περιφερειακά λιμάνια.

Όμως  σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney.gr  δεν θα ακολουθηθεί από τα ΤΑΙΠΕΔ ο δρόμος της παραχώρησης-πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου αλλά θα αναζητηθούν μορφές συνεργασιών με ενδιαφερόμενους επενδυτές.   Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δείχνει ότι προσελκύει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον σύμφωνα πάντοτε με τις ίδιες πληροφορίες. 
Προς επίρρωση της πληροφορίας έρχεται η δήλωση που είχε κάνει πρόσφατα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής η οποία όμως δεν έτυχε της ανάλογης σημασίας.  Είχε πει ότι   «η διεθνής εμπειρία μας διδάσκει πως η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στη λιμενική βιομηχανία μπορεί να περάσει μέσα από μοντέλα που δεν αφορούν στην πλήρη ιδιωτικοποίηση των λιμένων, ευνοούν την επιχειρηματική δραστηριότητα, διασφαλίζοντας αποτελεσματικά το δημόσιο συμφέρον και επιτρέπουν την χωρίς εμπόδια δραστηριοποίηση όλων των επιχειρήσεων του ναυτιλιακού cluster».

Η Ελλάδα  προσφέρει στους επενδυτές ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Πλεονεκτήματα όπως:- H γεωγραφική της θέση ως πύλη της Ευρώπης και σημείο συνάντησης εμπορικών ενδιαφερόντων από διαφορετικές ηπείρους.
-H υψηλή στάθμη του ανθρώπινου επιστημονικού προσωπικού της.

Συνεχίζουν όμως να υπάρχουν προβλήματα  ως προς τη λειτουργία του Δημοσίου, που συχνά λόγω της πληθώρας  ρυθμίσεων που υφίστανται δεν μπορεί το ίδιο να λειτουργήσει και να δράσει υποστηρικτικά στον ιδιωτικό τομέα όπως θα ήθελε και είναι ο ρόλος του.  Σε κάθε περίπτωση το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον για τα ελληνικά λιμάνια είναι διττό. Αφενός εμπορικό και αφετέρου τουριστικό. Κινέζοι, αμερικάνοι, άραβες, γερμανοί, φιλιππινέζοι είναι μεταξύ των ενδιαφερόμενων.
Με το λιμάνι του Πειραιά έγινε η αρχή.

Όπως έχει αποκαλύψει σε παλαιότερη ανάρτηση το newmoney.gr  η σημαντική αύξηση κερδών στους Οργανισμούς των περιφερειακών λιμανιών της χώρας την περασμένη φαίνεται πως θα φέρει και αύξηση των μερισμάτων που θα λάβει το ΤΑΙΠΕΔ. 
Ήδη, σύμφωνα με τα στοιχεία του ίδιου του Ταμείου τα μερίσματα του 2015 ήταν σημαντικά ενώ η δυναμική της κερδοφορίας για το 2016 είναι τέτοια που έχουν δημιουργηθεί μεγάλες προσδοκίες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία το ΤΑΙΠΕΔ έλαβε 2,29 εκατ. ευρώ από μερίσματα για τη χρήση του 2015 και αυτό παρά το γεγονός ότι το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, και μεγαλύτερο περιφερειακό, αυτό της Πάτρας δεν επέστρεψε ούτε ευρώ λόγω της ζημιογόνας χρήσης του.
Το μεγαλύτερο μέρισμα έδωσε ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας (κεντρ. φωτ.), φθάνοντας τα 870.000 ευρώ. Ακολούθησε ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου με σχεδόν 400.000 ευρώ και ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου με 387.000 ευρώ.
Για το 2016 οι αποδόσεις όμως αναμένονται πολύ καλύτερες, αφού σύμφωνα με τις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις που αφορούν το 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου στους 10 Οργανισμούς Λιμένος, στους οποίους μοναδικός μέτοχος είναι το ΤΑΙΠΕΔ καταγράφηκε αύξηση κερδών 45% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015!
Το θετικό επίσης είναι ότι 6 απ' τους 10 Οργανισμούς καταγράφουν αύξηση και του κύκλου εργασιών. Πρόκειται για τα λιμάνια της Ελευσίνας, του Ηρακλείου, της Καβάλας, του Λαυρίου, της Ραφήνας και της Αλεξανδρούπολης.
Η επίδοση αυτή, όπως σημειώνει το ίδιο το Ταμείο είναι «αποτέλεσμα της καλής διαχείρισης που γίνεται από τις διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων, μέσω της περιστολής κόστους, της βελτιστοποίησης των λειτουργιών και της εφαρμογής καλών πρακτικών στο πλαίσιο μιας κεντρικής διαχείρισης που γίνεται και με τη συνδρομή του ΤΑΙΠΕΔ».






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.