18 Αυγ 2014

H ακτινογραφία της κρουαζιέρας














Στη διάρκεια του 2013 πρώτος προορισμός ήταν η Καραϊβική, δεύτερος η Μεσόγειος, τρίτη η Βόρεια Ευρώπη με 11,1%, τέταρτη η Αυστραλία με 5,9% και ακολούθησαν η Αλάσκα με 4,5%, η Ασία με 4,4% και η Νότιος Αμερική με 3,3%. Η Μεσόγειος επίσης απουσιάζει από τους προτεινόμενους προορισμούς για το 2014, όπως τους παρουσιάζουν τα μέλη της CLIA.
Oι πλέον δημοφιλείς προορισμοί κρουαζιέρας για φέτος είναι ο Ειρηνικός Ωκεανός, τα ποτάμια στις ΗΠΑ, η Ν. Αμερική, η Μέση Ανατολή, η Ανταρκτική, ο Καναδάς, η Αφρική και τα ποτάμια σε εξωτικές χώρες.

O παγκόσμιος στόλος κατά τη διάρκεια του 2014 θα ανέλθει στα 410 κρουαζιερόπλοια από 393 που ήταν το 2013. Τα 16 νέα πλοία, αξίας 3,9 δισ. δολαρίων, θα ενισχύσουν την παγκόσμια χωρητικότητα κατά 19.540 επιβάτες. Επίσης, το 2015 θα πέσουν στo νερό ακόμα 8 κρουαζιερόπλοια, αξίας 4,1 δισ. δολαρίων, τα οποία θα μπορούν να φιλοξενήσουν 18.000 επιπλέον επιβάτες. Για το 2016 είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν ακόμα 12 νεότευκτα πλοία, αξίας 7,9 δισ. δολαρίων και χωρητικότητας 33.192 επιβατών.


Η μεγαλύτερη αγορά κρουαζιέρας στον κόσμο παρέμειναν και το 2013 οι ΗΠΑ. Ειδικότερα, οι επιβάτες κρουαζιέρας από τις ΗΠΑ ανήλθαν κατά την περσινή χρονιά σε 11 εκατ. ή 51,7% της παγκόσμιας κίνησης. Τα τελευταία πέντε χρόνια οι Αμερικανοί επιβάτες κρουαζιέρας έχουν αυξηθεί κατά 15,1%. Στη δεύτερη θέση είναι το Ηνωμένο Βασίλειο με 1,71 εκατ. επιβάτες, που σημειώνει αύξηση κατά 16,4% τα τελευταία πέντε χρόνια. Στην τρίτη βρίσκεται η Γερμανία με 1,63 εκατ. επιβάτες, οι οποίοι έχουν αυξηθεί κατά 80% την τελευταία πενταετία και στην τέταρτη η Ιταλία με 830.000 επιβάτες και αντίστοιχη αύξηση κατά 26,1%.

Ως μία από τις πλέον αναδυόμενες αγορές φαίνεται πως είναι η Αυστραλία, αφού κατά τη διάρκεια του 2013 ταξίδεψαν με κρουαζιερόπλοιο περίπου 760.000 Αυστραλοί, αριθμός που είναι αυξημένος κατά 130% σε σχέση με το 2009. Ωστόσο, τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση (184,6%) σημειώνουν οι σκανδιναβικές χώρες, που είχαν 350.000 επιβάτες το 2013. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.