27 Αυγ 2014

Μείωση τζίρου κατά 50% στην Ακτοπλοία

Ακτοπλοϊα: Mειώθηκε κατά 13,5% ο τραπεζικός δανεισμός Σημεία συνέντευξης του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη στο Πρώτο Πρόγραμμα του Ρ/Σ της ΝΕΡΙΤ

Σχετικά με την πρωτοβουλία του Υπουργού για διεξαγωγή διημερίδας για τις Ακτοπλοϊκές Συγκοινωνίες του Β. Αιγαίου.
Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: Στόχος μας είναι να ακουστούν όλες οι φωνές, ώστε να δοθεί έτσι -μέσα στο πλαίσιο των δυνατοτήτων μας- μια λύση στο ακτοπλοϊκό πρόβλημα που έχει ταλανίσει το Βόρειο Αιγαίο, τις συνδέσεις του με τη Βόρεια Ελλάδα και, βέβαια, το ακτοπλοϊκό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Λήμνος, που ίσως είναι το νησί που αντιμετωπίζει τα μεγαλύτερα προβλήματα στον τομέα αυτό.

Κοιτάξτε, εδώ αντιμετωπίζουμε μια πραγματική κατάσταση η οποία έχει σχέση με τη μείωση του επιβατηγού έργου στην Ακτοπλοΐα, τη μείωση του τζίρου, τα αυξημένα χρέη των εταιρειών και τη μείωση των επιδοτήσεων. Αν τα αθροίσουμε όλα αυτά, συζητάμε για ένα τζίρο στην Ακτοπλοΐα μειωμένο κατά 50% σε σχέση με το 2009. Όταν έχουμε, λοιπόν, μειωμένο τόσο πολύ το τζίρο της Ακτοπλοΐας είναι αδύνατο να διατηρήσουμε όλες τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις που υπήρχαν, στη συχνότητα που υπήρχαν και από τους προορισμούς που υπήρχαν στο παρελθόν.
Αυτή τη στιγμή, σε σχέση με το 2009 που διακινήθηκαν περίπου 1.5 εκατομμύριο επιβάτες, το 2013 διακινήθηκαν περίπου 1 εκατομμύριο επιβάτες. Οι επιδοτήσεις που δίναμε το 2009 ήταν 130.000.000 εκ. ευρώ ενώ φέτος είναι μόλις 73.000.000 εκ. ευρώ.
Στο πλαίσιο, λοιπόν, αυτής της συζήτησης και αυτής της πραγματικότητας προσπαθούμε να δούμε ποιες από τις συνδέσεις που υπάρχουν σήμερα είναι χρήσιμο να διατηρηθούν, τι μπορεί να αλλάξει και πώς μπορούμε να εξοικονομήσουμε από κάπου χρήματα, ώστε να τα κατευθύνουμε στην ακτοπλοϊκή σύνδεση του Βορείου Αιγαίου, που είναι και ο στόχος της διημερίδας μας.

Σχετικά με τις προτάσεις που αφορούν στα ειδικότερα προβλήματα των Ακτοπλοϊκών συνδέσεων.
ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Υπάρχουν πρώτα απ΄όλα οι προτάσεις των ίδιων των κατοίκων των μικρών νησιών, στις οποίες δίνουμε πολύ μεγάλη σημασία. Η απόλυτη συνειδητοποίηση των κατοίκων των μικρών νησιών, είναι η καθημερινή - τακτική σύνδεση από τα νησιά τους προς το γειτονικότερό τους μεγαλύτερο νησί, όπως για παράδειγμα του Αη Στράτη με τη Λήμνο ή των Ψαρών με τη Χίο, ώστε να υπάρχει καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών των πολιτών. Αυτά τα συμπεράσματα προέκυψαν χθες, στην πρώτη ημέρα της διημερίδας. Νομίζω ότι αξιοποιώντας τα θα μπορέσουμε να κάνουμε μια αναδιάρθρωση των γραμμών και των επιδοτήσεων που δίνουμε, ώστε υπάρχει καλύτερη και πιο εύρυθμη εξυπηρέτηση.
Επίσης η ακτοπλοϊκή σύνδεση του Βορείου Αιγαίου με τη Βόρεια Ελλάδα, αντιμετωπίζει προβλήματα. Δεν εξυπηρετείται σωστά η γραμμή, η οποία έχει και τουριστικό και εμπορικό ενδιαφέρον και για εμάς είναι στόχος μας να την αναβαθμίσουμε.

Σχετικά με την ελληνική ιδιαιτερότητα της πολυνησίας και το οικονομικό κόστος
ΥΝΑ, Βαρβιτσιώτης: Εγώ πιστεύω ότι τα νησιά και η πολυνησία μας είναι ο πλούτος μας. Δεν πιστεύω ότι είναι το πρόβλημα της χώρας μας, είναι αντίθετα ο πλούτος μας, είναι η ιδιαιτερότητά μας. Για αυτό το λόγο, στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας της Ε.Ε., το θέσαμε ως προτεραιότητά μας, το αναδείξαμε και προσπαθήσαμε να εντάξουμε τη Νησιωτικότητα στις Ευρωπαϊκές πολιτικές. Νομίζω ότι το κάναμε με επιτυχία. Και τώρα, ο στόχος μας είναι να βάλουμε περισσότερα χρήματα και ειδικές προβλέψεις για τους νησιωτικούς χώρους.
Επίσης, να σας πω ότι κάποια στιγμή πρέπει να αποφασίσουμε και ορισμένα πράγματα. Δεν μπορεί να επιδοτούμε με τα ποσά, τα οποία επιδοτούμε τις Αστικές συγκοινωνίες για παράδειγμα της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, δεν μπορεί να συνεχίσουμε να επιδοτούμε με τα ποσά τα οποία επιδοτούμε τις Σιδηροδρομικές συγκοινωνίες της χώρας, τις οποίες δεν χρησιμοποιούν ουσιαστικά οι πολίτες ,και να μη δίνουμε ανάλογα ποσά για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες της χώρας.
Γιατί αυτό το οποίο συμβαίνει είναι ότι υπάρχει ένα τεράστιο ποσό επιδότησης για τις Αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης και αντίστοιχα στα νησιά δίνουν πάρα πολύ λίγα για τις επιδοτήσεις των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Τα λεφτά είναι συγκεκριμένα. Προσωπικά, σε καμία περίπτωση δεν είμαι υπέρ της αύξησης οποιασδήποτε φορολογίας για την κάλυψη τέτοιων κοινωνικών αναγκών. Αντιθέτως, πιστεύω στην καλύτερη αξιοποίηση των χρημάτων που υπάρχουν.
Σχετικά με την αξιοποίηση πόρων ΕΣΠΑ για το Ακτοπλοϊκό δίκτυο και όχι μόνο σε «Λιμενικά έργα.
ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Είναι ένα από τα θέματα που αναδείχθηκαν εχθές. Κάποια από τα πολύ μεγάλα Λιμενικά Έργα, είναι «μπετά» πεταμένα στο πουθενά, γιατί δεν εξυπηρετούν τίποτα. Έχουν φτιαχτεί λιμάνια στο Βόρειο Αιγαίο τα οποία έχουν ακριβοπληρωθεί και τα οποία δεν προσφέρουν τίποτα συγκοινωνιακά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το λιμάνι των Μεστών της Χίου: Είναι ένα έργο που στοίχισε κοντά στα 40.000.000 εκ. ευρώ και δεν υπάρχει κανένας ο οποίος να θέλει να το αξιοποιήσει για να πηγαίνει εκεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.