17 Αυγ 2014

Aκτοπλοια: Το κόστος καυσίμων αποτελεί την πιο κρίσιμη παράμετρο στη διαχείριση και δρομολόγηση των πλοίων



Το κόστος καυσίμων αποτελεί την πιο κρίσιμη παράμετρο στη διαχείριση και δρομολόγηση των πλοίων για τις εταιρείες της Ελληνικής ακτοπλοΐας. Το 2013 η τιμή καυσίμου 380CST εκφρασμένη σε ευρώ μειώθηκε σε σχέση με το 2012 κατά -10% ενώ από το 2006 η αύξηση είναι της τάξης του 92%.
Ασφαλώς η ενδυνάμωση του ευρώ κατά την προηγούμενη χρονιά  κατά περίπου 3% βοήθησε επίσης στην αποκλιμάκωση των τιμών καυσίμων.  Η  επιβάρυνση του κόστους καυσίμων και λιπαντικών στο συνολικό κόστος εκμετάλλευσης, από το περίπου 40% στο σύνολο του κλάδου το 2006 έφτασε το 2013 στο 51% περίπου, όμως μειώθηκε κατά -2% από το 2012. Σε λειτουργικό επίπεδο, οι εταιρείες έχουν εφαρμόσει σειρά στρατηγικών αποφάσεων όπως:
- η μείωση των δρομολογίων η οποία επιτρέπει την αύξηση της πληρότητας
- η μείωση του στόλου
- η μείωση της ταχύτητας
- οι στρατηγικές συνεννόησης και συνεργασιών των ίδιων των εταιριών

«Είναι γεγονός ότι οι εισηγμένες εταιρείες επηρεάζονται περισσότερο από το εν λόγω κόστος σε σχέση με την HELLENIC SEAWAYS, κατά την περίοδο 2012-2013. Η ποσοστιαία μείωση των καυσίμων στο συνολικό κόστος ήταν της τάξης του -3% (από το 47% στο 44%) ενώ για τις εισηγμένες η μείωση ήταν στο -2% (από το 52% στο 54%)» εισημαίνει η XRTC:
« Είναι γνωστό ότι η HELLENIC SEAWAYS καταφέρνει και ανταπεξέρχεται καλύτερα στην εξαιρετικά μειωμένη ζήτηση λόγω της περιορισμένης εκμετάλλευσης του στόλου της στο 12μηνο, στον περιορισμό του στόλου των υδροπτερύγων (flying dolphins), της επιλεκτικής ακινησίας των άλλων πλοίων του στόλου ανάλογα με τις ανάγκες της και τις χρονοναυλώσεις των συμβατικών πλοίων».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.