13 Αυγ 2014

Έφοδος του ΣΔΟΕ στα σκάφη

Έφοδος του ΣΔΟΕ στα σκάφη


Το κυνήγι σκαφάτων στο Αιγαίο είναι το καλοκαιρινό σχέδιο δράσης της Οικονομικής Αστυνομίας και του Λιμενικού σε μια προσπάθεια να μπει τάξη στο δαιδαλώδες σύστημα ιδιοκτησίας πολυτελών σκαφών αναψυχής, οι κάτοχοι των οποίων με νομικά τερτίπια φοροδιαφεύγουν ζημιώνοντας με εκατομμύρια ευρώ το Ελληνικό Δημόσιο.

Από τη Μύκονο και τα κοσμοπολίτικα νησιά των Κυκλάδων μέχρι τις ακτές του Αργοσαρωνικού, ταχύπλοα του Λιμενικού Σώματος στα οποία επιβαίνουν και «Ράμπο» της Οικονομικής Αστυνομίας «σκανάρουν» σκάφη αναψυχής που κινούνται στα καταγάλανα νερά, τα ακινητοποιούν και πραγματοποιούν εξονυχιστικούς ελέγχους. Οι αξιωματικοί του Λιμενικού τσεκάρουν αν το σκάφος φέρει τα απαραίτητα έγγραφα και στη συνέχεια η Οικονομική Αστυνομία, αφού πάρει όλα τα ναυτιλιακά πιστοποιητικά, διεξάγει φορολογικό και ασφαλιστικό έλεγχο, ερευνά το ιδιοκτησιακό καθεστώς και ψάχνει να βρει αν οι ιδιοκτήτες έχουν πληρώσει τους φόρους που τους αναλογούν.
Το «ΘΕΜΑ» έζησε οκτώ ώρες με το «καταδιωκτικό» ταχύπλοο του Λιμενικού και κατέγραψε καρέ-καρέ τους ελέγχους της Οικονομικής Αστυνομίας, αλλά και τις «ναυμαχίες» με τα κότερα και τις θαλαμηγούς στα νερά του Αιγαίου. Η επιχείρηση ξεκίνησε από τον όρμο του Φαλήρου, όπου εντοπίστηκε το πρώτο σκάφος για έλεγχο, και απλώθηκε σε πολλά ναυτικά μίλια «σαρώνοντας» από μικρά ιστιοφόρα μέχρι σκάφη πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
Τα αποτελέσματα των ερευνών θα βγουν πολύ αργότερα, αφού πρέπει να ακολουθήσουν διασταύρωση στοιχείων και φορολογικοί έλεγχοι, ενώ μέχρι σήμερα στις τρεις επιχειρήσεις που έχουν γίνει σε Κυκλάδες και Σαρωνικό ελέγχθηκαν συνολικά 31 σκάφη. Μια πρώτη έρευνα έδειξε ότι σε πέντε απ’ αυτά υπήρχαν παραβάσεις.
Το ραντεβού κλείστηκε το απόγευμα της Πέμπτης στη μαρίνα Ζέας. Εκεί, απέναντι από τα καφέ, ανάμεσα σε πολυτελείς θαλαμηγούς, είχε δέσει το 20μετρο ταχύπλοο του Λιμενικού που πιάνει ταχύτητες μεγαλύτερες των 50 μιλίων και «φοράει» ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει η τεχνολογία. Ο κυβερνήτης του Lambro-601 σημαιοφόρος Ηλίας Καραγιώργος, το τετραμελές πλήρωμα και οι τρεις αξιωματικοί της Οικονομικής Αστυνομίας περίμεναν το OK από τους επικεφαλής του σχεδίου για να σηκώσουν άγκυρα. Σκοπός να ελεγχθούν όσο το δυνατόν περισσότερα σκάφη όλων των κατηγοριών για να διαπιστωθεί αν είναι φορολογικά εντάξει οι ιδιοκτήτες και οι εταιρείες τους.
«Υπάρχουν ιδιωτικά σκάφη που ανήκουν σε offshore ή σε άλλου είδους εταιρείες, αλλά και δήθεν επαγγελματικά που είναι δηλωμένα σε ναυτιλιακές. Το νομοθετικό πλαίσιο είναι πολυδαίδαλο και εμείς έχουμε ξεκινήσει να πραγματοποιούμε συνεχείς ελέγχους με γρήγορα σκάφη του Λιμενικού», τονίζει αξιωματικός της Οικονομικής Αστυνομίας και προσθέτει: «Αρχικά το Λιμενικό κάνει έλεγχο τίτλων κυριότητας, διπλώματος ικανότητας του οδηγού, σωστικών μέσων και στη συνέχεια αναλαμβάνουμε εμείς να ψάξουμε το ιδιοκτησιακό καθεστώς, το πώς εισήχθη το σκάφος, το φορολογικό καθεστώς κ.λπ. Παράλληλα είμαστε και σε online επαφή με υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών όπως το taxisnet, ενώ χρησιμοποιούνται και οι βάσεις δεδομένων του Λιμενικού Σώματος που τα τελευταία χρόνια έχουν χαρτογραφήσει σκάφη που ανήκουν κυρίως σε ναυτιλιακές εταιρείες».
Το modus operandi των ελέγχων είναι συγκεκριμένο. Οποιο σκάφος εντοπίζεται να πλέει ανεξαρτήτως ταχύτητας «λοκάρεται» και μόλις το «καταδιωκτικό» το πλησιάσει σε απόσταση βολής, ο κυβερνήτης το καλεί από το μεγάφωνο να κάνει κράτει στις μηχανές για έλεγχο. Στη συνέχεια, δύο κομάντο του Λιμενικού παίρνουν όλα τα έγγραφα και τα πηγαίνουν στην καμπίνα του σκάφους όπου αξιωματικοί της Οικονομικής Αστυνομίας και του Λιμενικού τα ερευνούν εξονυχιστικά. Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης τονίζει πως «βασικός στόχος του ΥΕΝ είναι η αναδιαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου στον κλάδο των σκαφών αναψυχής ώστε να προσελκύσουμε περισσότερα σκάφη στην ελληνική θάλασσα και να ενισχύσουμε την ελληνική σημαία. Εξίσου σημαντικός στόχος είναι η εντατικοποίηση των ελέγχων από το Λ.Σ. σε συνεργασία με τις συναρμόδιες αρχές στα σκάφη για την τήρηση της νομιμότητας. Αυτοί οι δύο στόχοι είναι αλληλένδετοι».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.