4 Αυγ 2014

Σύσσωμος ο Πειραιάς κατά της πώληση του ΟΛΠ



Αναδημοσίευση
από Παραπολιτικά

Στο λιμάνι του  Πειραιά είναι στραμμένα τα φώτα της δημοσιότητας, μετά την έγκριση από την  Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ του Φιλικού Διακανονισμού μεταξύ ΟΛΠ-Cosco αλλά και για το θέμα της ιδιωτικοποίησης του 67% της ΟΛΠ ΑΕ. 

Οι Κινέζοι  γίνονται πλέον κυρίαρχοι στην Ανατολική  Μεσόγειο αφού με την κατασκευή του δυτικού τμήματος της προβλήτας ΙΙΙ γιγαντώνονται και ο ΟΛΠ περνάει  σε δεύτερη μοίρα.
Από την άλλη πλευρά, όσο αφορά το δεύτερο σκέλος του φακέλου «Λιμάνι Πειραιά»  σύσσωμος ο κόσμος της πόλης, κόμματα, δημοτική αρχή, συνδικαλιστές και κάτοικοι είναι αντίθετοι με την  πώληση του Οργανισμού σε ιδιώτες.
Η κυβέρνηση, σε μία περίοδο μακρού και άτυπου  προεκλογικού αγώνα,  βρίσκεται αντιμέτωπη με μια καθολική  αντίδραση  η οποία  σε καμία περίπτωση δεν έχει πολιτικό χρώμα κάτι που θα τη βόλευε στο χειρισμό της υπόθεσης.
Οι Κινέζοι είναι  πλέον μία παγιωμένη κατάσταση στον Πειραιά και θα συνυπάρξουν με την πόλη για τις επόμενες τέσσερις σχεδόν δεκαετίες. Αν η Cosco πετύχει να αγοράσει και το 67% του ΟΛΠ τότε θα δημιουργηθεί, στην ουσία,  μονοπώλιο.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Γιώργος Ανωμερίτης είναι ξεκάθαρος: «Ο  ΟΛΠ  δεν μπορεί ούτε να παραμείνει ένα εκτός λιμενικής αγοράς κρατικό μονοπώλιο, ούτε φυσικά να μετατραπεί σε ένα ιδιωτικό μονοπώλιο, μακριά από το κοινόχρηστο και δημοσίου συμφέροντος χαρακτήρα του. Πολύ δε περισσότερο δεν μπορεί να βρεθεί εκτός του ευρωπαϊκού λιμενικού συστήματος και των διευρωπαϊκών δικτύων».  Το μεγάλο ερώτημα που  δεν έχει απαντηθεί είναι γιατί το ΤΑΙΠΕ πουλάει το 67% του ΟΛΠ που αυτόματα σημαίνει καταστατική πλειοψηφία και όχι το 51%. Εκείνο που επισημαίνουν  οικονομικοί αναλυτές σε κάθε ευκαιρία είναι ότι «η τρόικα ζητάει και στα τρία μνημόνια την άμεση πώληση του 23% του ΟΛΠ και ΟΛΘ και παραχωρήσεις υπηρεσιών».
Το πρόβλημα βέβαια είναι ότι η πόλη του Πειραιά και οι κάτοικοί της επιβαρύνονται σε μεγάλο βαθμό  από τη λειτουργία του λιμανιού, χωρίς  να έχουν κανένα  ανταποδοτικό όφελος.    Τζιράρουν εκατοντάδες εκατομμύρια δημόσιο και ιδιώτες στο λιμάνι  και  ο Πειραιάς μαραζώνει πνιγμένος στα οικονομικά προβλήματα. Παιχνίδια στην πλάτη των Πειραιωτών.
Η κατάσταση   πλέον έχει σοβαρέψει και το «μπάτε σκύλοι αλέστε» που ίσχυε μέχρι τώρα θα  πάψει. Είναι η πλευρά εκείνη της υπόθεσης «Λιμάνι» την οποία δεν έχουν φωτίσει οι εμπλεκόμενοι γιατί δεν τους συμφέρει.  Ο   νέος δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης  που αναλαμβάνει  καθήκοντα από την 1η Σεπτεμβρίου έστειλε ξεκάθαρα το μήνυμα στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά στη συνάντηση που είχαν την περασμένη εβδομάδα. Ο ίδιος έχει ξεκαθαρίσει την πολιτική που θα ακολουθήσει  η νέα δημοτική αρχή: «Πρέπει από τη λειτουργία του λιμανιού να έχει όφελος η πόλη του Πειραιά, το οποίο δεν είχε μέχρι σήμερα. Πρέπει, λοιπόν, η πόλη του Πειραιά να αποκτήσει έναν πόρο, να αποκτήσει ένα έσοδο, αν θέλετε, να αποκτήσει κάτι που θα μπορέσει να βελτιώσει τη λειτουργία της κι αυτό να προέρχεται από τη λειτουργία του λιμανιού. Λειτουργεί ένα λιμάνι το οποίο επιβαρύνει την πόλη του Πειραιά- αυτό νομίζω είναι αντικειμενικό- φορτηγά, αυτοκίνητα, κυκλοφοριακό, ρύπανση, μια σειρά προβλημάτων. Δεν μπορεί, λοιπόν, ο Πειραιάς να μην έχει τον οποιονδήποτε πόρο, θεσμοθετημένο- αν θέλετε- από τη λειτουργία του λιμανιού. Αυτή ήταν η θέση η δική μας, την άκουσε ο Πρωθυπουργός και νομίζω ότι σε αυτό ήταν σύμφωνος. Μένει να δούμε, όμως, το πώς αυτό, μπορεί να υλοποιηθεί».
Είναι πλέον ξεκάθαρο σύμφωνα με πολιτικούς και οικονομικούς αναλυτές ότι το φθινόπωρο θα είναι θερμό για την κυβέρνηση που ποντάρει στο λιμάνι του Πειραιά αγνοώντας την πόλη και τους δημότες. 
Ο Πειραιάς δεν είναι σε ταυτόσημη γραμμή  με την κυβέρνηση για το θέμα του λιμανιού.
Στελέχη του λιμανιού του Πειραιά επισημαίνουν για το θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ:  «Πάμε να δημιουργήσομε ένα «Ελληνικό Λιμενικό Σύστημα» εκτός πλαισίου των όσων εφαρμόζουν όλα τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τα λιμάνια στην Ενωμένη Ευρώπη έχουν ποικίλες νομικές μορφές, κυρίως όμως αυτή της Ανώνυμης Εταιρείας.   Από άποψη μετοχικής σύνθεσης είναι κατά 90% δημοσίου χαρακτήρα, κατά 7% πλήρως κρατικά και κατά 3% πλήρως ιδιωτικά.  Σε παγκόσμιο επίπεδο μόνο 2% είναι ιδιωτικά λιμάνια.
Στα δημοσίου χαρακτήρα λιμάνια, μέτοχοι είναι το Κράτος, η αυτοδιοίκηση, τα Επιμελητήρια και οι φορείς, καθώς επίσης και οι χρήστες του χώρου.
Το λιμάνι του Πειραιά με έκταση κρηπιδοτοίχων 38 χιλιόμετρα, ασκεί έργο και παρέχει υπηρεσίες σε επτά κλάδους λιμενικής δραστηριότητας. Ακτοπλοΐα, Κρουαζιέρα, Car terminal , RO_RO, εμπορευματοκιβώτια, ναυπηγοεπισκευή και περιβαλλοντικές και εφοδιαστικές υπηρεσίες.
Διερωτόμαστε  πώς είναι δυνατόν, ένας ιδιωτικός οργανισμός να καταφέρει να λειτουργήσει σωστά όλες τις πιο πάνω υπηρεσίες,  ιδιαίτερα αν λάβουμε υπόψιν μας ότι τα καθημερινά προβλήματα που χρήζουν άμεσες λύσεις, είναι εντελώς διαφορετικά για κάθε κατηγορία υπηρεσιών».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.