Αλματώδη ανάπτυξη σημείωσε το λιμάνι του Πειραιά στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων
τα τελευταία 10 χρόνια. Ανάμεσα στα
ανταγωνιστικά ευρωπαϊκά λιμάνια καταλαμβάνει την 8η θέση της λίστας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με μελέτη του porteconomics.eu, από το 2007 έως το 2016
σημείωσε αύξηση της εμπορευματικής κίνησης
σε ποσοστό 167,7% ενώ τη χρονιά 2015-2016
η αύξηση ήταν 9,4%. Διακινούνται πλέον
3.675.000 εμπορευματοκιβώτια ετησίως, με την ΣΕΠ-Cosco να έχει βάλει ως στόχο με την ολοκλήρωση και
του δυτικού τμήματος της προβλήτας ΙΙΙ τα 6-7 εκατομμύρια. Είναι αξιοσημείωτο
ότι το 2007 δεν ήταν στα 15 μεγαλύτερα ευρωπαϊκά λιμάνια.
Και ενώ το 2015 τα 15 πρώτα εμπορικά λιμάνια της Ευρώπης παρουσίασαν κατά μέσω όρο μείωση στην
εμπορευματική κίνηση κατά 1,6% αντιθέτως
το 2016 σημείωσαν αύξηση κατά
2,1% μ.ο.
Τα λιμάνια που ξεχώρισαν ήταν
του Πειραιά, της Βαρκελώνης, της Αμβέρσας, του Sines της
Πορτογαλίας και της Αλγκεθίρας
στην Ισπανία.
Μεταξύ 2007 και 2016 η
μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 14,4% κατά μέσω όρο.
Τα… αστέρια
Σύμφωνα με την έρευνα τα λιμάνια
με την μεγαλύτερη αύξηση το 2016 σε σύγκριση με το 2007 είναι 1) Sines 908,7%
2) Πειραιάς με 167,7%
3) Marxaxlokk της Μάλτας
με 61,3%
4) Βαλένθια με 55,2% και
5) Αλγκεθίρα με39,2%.
Σε απόλυτους αριθμούς πρώτο είναι το λιμάνι του Ρότερνταμ με 12,3
εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια και ποσοστά αύξησης 1,2% το 2016 σε σύγκριση με
το 2015 και 14,8% σε σύγκριση με το 2007.
Στη δεύτερη θέση είναι η Αμβέρσα με 10 εκατομμύρια κουτιά και
ποσοστά αύξησης 4% το 2016 σε σύγκριση
με το 2015 και 27,7% σε σύγκριση με το
2007.
Στην τρίτη θέση είναι το
λιμάνι του Αμβούργου με 8,9 εκατομμύρια
εμπορευματοκιβώτια που παρουσίασε όμως μείωση στην εμπορευματική κίνηση το 2016
κατά 9,9% σε σύγκριση με το 2015 ενώ σε σύγκριση
με το 2007 είχε αύξηση κατά 1%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.